Ik ben bezig met een studie MCSE (070-291 specifiek), en loop tegen een probleem aan waar het boek en Google geen oplossing bieden. Het boek wat ik gebruik is die van Microsoft Press (Second Edition). Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik snap er niks van, ben al een paar uur aan het pielhannesen?
Even een situatieschets:
Ik heb twee machines draaien:
- "Jurgen" (192.168.100.1, Domain Controller, Windows 2003 R2, DNS-server
installed)
- "Jurgen-2" (192.168.100.2, Windows 2003 R2, geen DC, DNS-server installed)
Het domain heeft het hoogste Functional Level.
"Jurgen" host de Primary DNS Zone, en het is een ADS-Integrated Zone.
Dynamic Updates zijn "Secure Only". Bij "Name Servers" staan beide DNS-servers vermeld, dus Zone Transfers zijn toegestaan.
"Jurgen-2" host een Secondary Zone, en is dus automatisch niet ADS-Integrated.
Zowel Forward Zones als Reverse Lookup zijn goed geconfigureerd, beiden zijn netjes gecontroleerd via nslookup, en dat werkt naar behoren.
Updates tussen de twee, zowel automatisch als door de SOA te incrementen, lukken prima.
Nu wil ik, voor testdoeleinden, een stub zone installeren. Volgens het boek is het simpel zat: New Zone, Stub Zone selecteren en de wizard invullen. Dat gaat allemaal goed.
Maar zodra ik naar die zone wil, krijg ik de volgende foutmelding
(clickable):

Ga ik naar de properties van de stubzone zie ik dit (clickable):

Voor zover ik opmaak is het probleem dus dat hij Expired is. Volgens het boek kan ik de exparation aanpassen in de SOA, maar daar kan ik niets configuteren! In de SOA van het root domain staat ' 1 day' (default) als expiration, dus dat lijkt het me ook niet.
De DNS-eventviewer meld niets bijzonders, en een "Reload" of "Reload from Master" werkt ook niet.
Weet iemand wat ik hier over het hoofd zie?
Even een situatieschets:
Ik heb twee machines draaien:
- "Jurgen" (192.168.100.1, Domain Controller, Windows 2003 R2, DNS-server
installed)
- "Jurgen-2" (192.168.100.2, Windows 2003 R2, geen DC, DNS-server installed)
Het domain heeft het hoogste Functional Level.
"Jurgen" host de Primary DNS Zone, en het is een ADS-Integrated Zone.
Dynamic Updates zijn "Secure Only". Bij "Name Servers" staan beide DNS-servers vermeld, dus Zone Transfers zijn toegestaan.
"Jurgen-2" host een Secondary Zone, en is dus automatisch niet ADS-Integrated.
Zowel Forward Zones als Reverse Lookup zijn goed geconfigureerd, beiden zijn netjes gecontroleerd via nslookup, en dat werkt naar behoren.
Updates tussen de twee, zowel automatisch als door de SOA te incrementen, lukken prima.
Nu wil ik, voor testdoeleinden, een stub zone installeren. Volgens het boek is het simpel zat: New Zone, Stub Zone selecteren en de wizard invullen. Dat gaat allemaal goed.
Maar zodra ik naar die zone wil, krijg ik de volgende foutmelding
(clickable):

Ga ik naar de properties van de stubzone zie ik dit (clickable):

Voor zover ik opmaak is het probleem dus dat hij Expired is. Volgens het boek kan ik de exparation aanpassen in de SOA, maar daar kan ik niets configuteren! In de SOA van het root domain staat ' 1 day' (default) als expiration, dus dat lijkt het me ook niet.
De DNS-eventviewer meld niets bijzonders, en een "Reload" of "Reload from Master" werkt ook niet.
Weet iemand wat ik hier over het hoofd zie?
Virussen? Scan ze hier!