Ik heb in fireworks een nieuwsbrief gemaakt, gesliced en geexport naar dreamweaver als een .html. Nu wil ik deze versturen via een mailinglist alleen niet echt een idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen.
Eh... beetje meer inzet is wenselijk. Wat heb je allemaal al gedaan?
We are shaping the future
Ik ook niet, tenminste, niet zolang je niet verteld welke mailingsoftware je (gaat) gebruiken.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Je kunt op http://www.live.com/?q=send%20html%20newsletter&offset=1 al best veel vinden volgens mij...
Algemeen:
- Zorg er altijd voor dat je de plain-text versie meestuurt. Niet iedereen is blij met HTML.
- Embed de benodigde afbeeldingen in de nieuwsbrief. Anders zullen mensen ze niet zien in hedendaagse clients. (vanwege spam)
- Let heel goed op de grootte van de e-mail. Mensen opzadelen met 500KiB aan afbeeldingen is not done.
- Webmailclients, zoals hotmail, gmail, yahoo zijn bijzonder incapabel als het op HTML aankomt. Ze flikkeren zonder pardon een heleboel weg.
- Zorg ervoor dat je zeker weet dat de ontvangers je mail ook willen ontvangen. Voor je het weet heb je figuren zoals ik te pakken die de OPTA op je af sturen
[ Voor 13% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-08-2006 18:37 ]
En zorg ervoor dat mensen zich ergens kunnen afmelden: ofwel, zorg voor een webbased management-systeem.
Ik heb het al geprobeerd te versturen met atomic mail sender, alleen wordt hij verkeerd weergegeven in bijv thunderbird, als ik in het programma zelf kies voor preview in browser wordt hij wel goed weergegeven. alle mensen zijn trouwens op de hoogte van de nieuwsbrief en kunnen zich afmelden via email. De site is nog onder constructie, vandaar.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 18:57 ]
Ik heb toevallig vandaag nog een class gevonden en gebruikt voor het verzenden van html email, attachments en meer. Ik verzend er PDF's mee als attachment, maar jij kan er ook prima mee uit de voeten denk ik. Er staan ook examples op de website.
http://phpmailer.sourceforge.net/
http://phpmailer.sourceforge.net/
Het probleem is eigenlijk niet het versturen maar het goed weer laten geven van de nieuwsbrief.
in het preview in browser stuk in het programma wordt hij gewoon goed weergegeven
Ik werk met een .cvs als mailing list, importen lukt gelukkig. Zou wel een link willen plaatsen maar dat is tegen de regels, de nieuwsbrief staat ook online.
in het preview in browser stuk in het programma wordt hij gewoon goed weergegeven
Ik werk met een .cvs als mailing list, importen lukt gelukkig. Zou wel een link willen plaatsen maar dat is tegen de regels, de nieuwsbrief staat ook online.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 19:10 ]
Misschien handig om te melden wat je probeert te versturen (dus de html opbouw even online plaatsen). Want de verschillende email clients hebben ook hun eigen browser, en net zo goed als dat websites er in internet explorer niet het zelfde uitzien als in firefox, kan dat ook gelden voor de clients.
ik preview het natuurlijk zelf ook in firefox, iexplorer6 en 7, daarin is er geen probleem. Ik probeer html te zenden dat eigenlijk helemaal is opgebouwd slices. Het was eerst een jpg gesliced in fireworksdie ik daarna naar dreamweaver heb geexporteerd.
Dat lazen we eerder in dit topic ook al. Maar totdat wij zien wat er echt fout gaat (dus screenshots, of de html code die je per mail probeert te zenden) wordt het toch lastig helpen. Ik denk namelijk dat het een opbouw probleem is, en geen probleem van de verzend methode / headers.

zo ziet de mail eruit in een browser en in het preview gedeelde in atomic mail sender

zo de mail eruit na versturen
O... Beetje te laat.. Mocht je er nog behoefte aan hebben, hier nog wat tips:
- Campaign Monitor: Email Design Guidelines for 2006
- CSS-discuss: Style in email
- Campaign Monitor: Email Design Guidelines for 2006
- CSS-discuss: Style in email
[ Voor 11% gewijzigd door Boelie-Boelie op 02-08-2006 19:59 . Reden: Spuit elf ]
Cogito ergo dubito
Verwijderd
Als ik je voorbeeld bekijk had je net zo goed de mailing als jpeg bestand mee kunnen sturen en het hele html verhaal achterwege kunnen laten. Uiteraard wel zoals iemand anders ook al zei een plaintext versie meeesturen.
Opmerking: het viel me op dat de komma niet op de juiste plek staat bij je S-ATA prijzen.
Opmerking: het viel me op dat de komma niet op de juiste plek staat bij je S-ATA prijzen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 20:05 ]
Er zitten ookhyperlinks in de content, vandaar dat ik hem gesliced heb. Via de links komen ze bij
de plain tekst versies
de plain tekst versies
Ik vraag me inderdaad af waarom je de moeite van slicen hebt genomen... Maar ik zou zo'n nieuwsbrief never nooit niet op deze manier naar klanten sturen. Dan zou ik eerder kiezen voor wat highlights in plain-text, met een nette PDF als attachment, of gewoon een verwijzing naar de nette XHTML/CSS website.Als ik je voorbeeld bekijk had je net zo goed de mailing als jpeg bestand mee kunnen sturen en het hele html verhaal achterwege kunnen laten. Uiteraard wel zoals iemand anders ook al zei een plaintext versie meeesturen.
En geheel offtopic: woorden als "ophaalservice" en "leencomputer" zijn 1 woord in het Nederlands
Dicht 
Je hebt wellicht mazzel dat er niet eerder een mod is langsgekomen, maar de topicstart is beneden alle peil. Het is prima om een basic topic te openen maar laat dan wel zien wat je zelf geprobeerd hebt.
Je hebt wellicht mazzel dat er niet eerder een mod is langsgekomen, maar de topicstart is beneden alle peil. Het is prima om een basic topic te openen maar laat dan wel zien wat je zelf geprobeerd hebt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()