DVD afspelen met compaq Armada M300

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 15:35
Sinds kort heb ik een compaq Armada M300 gekocht om hier mee DVD 's te gaan kijken als ik op reis ben of in mijn nest lig bijvoorbeeld.

De specs leken mij ruim voldoende hier voor:

Pentium III
Ati LT rage pro
320 Mb werkgeheugen.

Maar zodra ik een DVD wil kijken gaat dit gepaard met ernstige haperingen van beeld en geluid , wat het DVD kijken eigenlijk onmogelijk maakt.

Alle drivers en de meest recente DirectX versie zijn goed geinstalleerd. De Video driver is de standaard driver van windows xp, andere recentere werkende drivers kan ik niet vinden.

De DVD's staan op de harddisk en speel ik af met powerdvd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? De specs zouden toch voldoende moeten zijn. Alvast bedankt voor het advies.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het eens met een andere speler, b.v. WinDVD. Wat is de processorbelasting?

Heb je ook een beetje gezocht? Er zijn veel topics over, zie bijvoorbeeld: DVD Hapert bij afspelen en Laptop: DVD hapert en nog veel meer: http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart

Daar kom je allemaal standaard tips tegen zoals "Staat je DMA wel aan?". Handig om eerst even door te nemen dus.

En een goede driver voor de grafische kaart moet gerust te vinden zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Noork op 02-08-2006 18:24 ]

Verwijderd

Ik dacht dat de standaard Windows VGA drivers echt brak waren en enkel diende om je desktop weer te geven. Als je bvb een venster versleept, zie je alles schokkend bewegen net zoals scrollen in een webpagina bvb. Lijkt me dan ook wel dat deze driver niet echt geschikt is om dvd af te spelen.

• netvista
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:23:
Ik dacht dat de standaard Windows VGA drivers echt brak waren en enkel diende om je desktop weer te geven. Als je bvb een venster versleept, zie je alles schokkend bewegen net zoals scrollen in een webpagina bvb. Lijkt me dan ook wel dat deze driver niet echt geschikt is om dvd af te spelen.
Zoals ik al zei. Betere drivers zijn er volgens mij niet. Maar als je een link hebt naar betere drivers hoor ik het graag van je ;)

DMA staat inderdaad aan, ik zal zo even een andere player proberen! Bedankt voor de tips zover _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

netvista schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:33:
[...]

Zoals ik al zei. Betere drivers zijn er niet. Maar als je een link hebt naar betere drivers hoor ik het graag van je ;)

DMA staat inderdaad aan, ik zal zo even een andere player proberen! Bedankt voor de tips zover _/-\o_
Ik heb hier zelf nog twee HP Omnibooks XE3 liggen, PIII 700 MHz, 192 MB RAM en een 8MB Ati Rage kaartje..daarmee kan ik wel prima DVD's afspelen (in PowerDVD!), dus aan je specs zal het imho niet liggen.

• netvista
Het leek me inderdaad ook al dat het niet aan de specs kon liggen. Ik heb net even gekeken en de CPU staat gewoon continue op 100 % tijdens het afspelen van DVD's. IK heb het ook met VLC geprobeerd, maar helaas met hetzelfde resultaat.

Verwijderd

http://www.geocities.com/ziyadhosein/

Probeer hier eens een driver van te downloaden (heeft me 1 minuut google-werk gekost)
Pagina: 1