Toon posts:

Computer gaat spontaan uit of reset spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet onderstaand systeem dus(zie signature). Ik baal hier ontzettend van. Hij gaat spontaan uit terwijl ik er gewoon mee bezig ben. Dan doe ik geen rare dingen ofzo. En dan wil die eventjes helemaal niet meer aan. druk ik die knop in, en gebeurt er niets. Als ik even wacht gaat ie weer vrolijk verder. De ene dag doet ie het nogal vaak, maar het kan ook gewoon een paar dagen goed gaan. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Wat voor een voeding heb ie.
Moet je eens een grotere voeding proberen.

Suc6

Verwijderd

Iemand die je PC manueel vanaf afstand bediend? Heb ik ook wel gehad.. en sinds ik Black Ice heb komt het helemaal niet meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste lijkt me sterk. Ik ben een client van sygate server. Of kan het dan nog steeds? Maar dan moet ik hem nadat ie is uitgegaan rtoch weer meteen kunnen aanzetten. Dat wil nanelijk wel es ff duren voordat ie weer aan wil. minuutje ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nog steesd ff kijken hoeveel watt die voeding is. Maar het is een bigtower dus dan zal die toch wel genoeg zijn die voeding?
Ik wel AMd EN geforec 2....trekt wel wat, maarja

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dat laatste lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.

Voeding wordt waarschijnlijk te warm omdat hij te weinig vermogen kan leveren. Zeker een 230-235 Watt voeding?

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 14:29 schreef killer-b het volgende:
Dat laatste lijkt me sterk. Ik ben een client van sygate server. Of kan het dan nog steeds? Maar dan moet ik hem nadat ie is uitgegaan rtoch weer meteen kunnen aanzetten. Dat wil nanelijk wel es ff duren voordat ie weer aan wil. minuutje ofzo...
Nee sorry dan kan het idd niet.. Maar ik ben ook de Server. en Clients zijn geloof ik niet vatbaar voor hackdingen enzo omdat ze al achter de Firewall van de server zitten...?

Verwijderd

Is de voeding

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
voeding wordt te warm en uit zelfbescheming schakelt ie uit tot ie weer op een goede temperatuur is.

Oplossing: Nieuwe voeding (hoger wattage) of een goede fan erin zetten

Verwijderd

<Het is inderdaad de voeding. Ik heb het probleem ook gehad. Zwaardere voeding erin en het probleem was opgelost>

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

heb ik ook gehad
ligt aan de hitte van je proc
als hij te heet wordt schakelt je mobo zich uit

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het dan de voeding is...
Want de processor wordt helemaal niet warm. Niet te in ieder geval. Maar kan ik het ook oplossen met een betere fan in de voeding?
Of is dat niet zo duur een 300watt voeding? Wat kost dat ongeveer?

Verwijderd

ik zou eens een ander geheugen reepje erin doen. hielp bij mij ook

Verwijderd

Yup voeding
een amd en een geforce gebruik veel,je kan beter een 300w of beter er in stoppen of nog een 235w

Verwijderd

Topicstarter
Als je 2 voedingen gebruikt kun je er toch maar 1 op je mobo aansluiten? Schiet je dan nog steeds nix mee op? Of trekt de hd (7200tpm) en de cdromspeler (52) ook veel stroom? Verder heb ik er nix inzitten aan randapparatuur.....

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Onder windows 98 herstartte de pc zich vanochtend - direct - na opstarten (ik kon nog net het icq-bloemetje zien). Na de herstart kreeg ik al snel een fatale fout in explorer.
Uit wanhoop maar weer whistler opgestart en daar zit ik nu al zonder probs uren in te werken. Ideas?

Thnx

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 21:21
Op zondag 28 januari 2001 14:22 schreef Pacific_Ocean het volgende:
Iemand die je PC manueel vanaf afstand bediend? Heb ik ook wel gehad.. en sinds ik Black Ice heb komt het helemaal niet meer voor
Ik snap je idee, maar hoe wil je verklaren dat ik ditzelfde probleem ook een enkele keer heb gehad (nog op 1 hand te tellen) en dat zelfs terwijl ik AtGuard heb draaien met Rule Assistant aan ?? (zodat ik wel meldingen krijg)

Black ICE Defender heb ik zelf momenteel niet draaien, werkte niet goed :(

Bij mij was het overigens alleen Resetten en niet uitzetten...
Daarbij: het gebeurde die paar keer alleen als ik een programma wilde afsluiten... lekker vaag dus :?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Dat een pc zomaar uit gaat en dan pas na een bepaalde tijd weer aan gaat kan alleen een thermische beveiliging zijn. Dit kunnen er meerdere zijn, waaronder:

Je voeding. Deze hebben altijd een thermische beveiliging.
Je moederbord. Deze hebben soms een thermische beveiliging. Dit hoeft niet perse bij mobo oververhitting, je hebt ze ook die het met proc danwel videokaart ook doen (uitzetten en uitblijven).

Alle andere opties zijn onzin omdat alle andere onderdelen geen controle hebben over de spanning en dus uit zijn als de pc uit staat.

Als ik jou was zou ik je voeding maar eens na kijken, ofwel een andere proberen.

Wat voor voeding heb je eigenlijk?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
je kunt idd es proberen om cdspelers, ventilatoren en harddisk op een andere voeding aan te sluiten, kijken of het dan minder wordt. Als je een redelijk gevulde tower hebt, gaat een aantal 230 watt voedingen over de zeik. probeer maar es wat. Een nieuwe noname 300W voeding kost heel ruwweg 100 piek, daar is de pricewatch voor..

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Probeer ens om de reset knop los te koppelen van je mainboard,kan te "stak"zijn afgesteld.
Vroeger eens gehad in dat was toen het probleem...wie weet.v :)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

300 wat CE Athlon approved voeding , bij comsolving maarheeze, 50 piek.

Verwijderd

Had ik ook met een gigabyte mobo. Met 300W voeding was ie zo instabiel als een Cyrix-PR100 op 1GHz. Andere (230W) voeding erin, probleem iets minder. Weer andere voeding, spontane reset bij opstarten behalve bij safe-mode. :'(

Conclusie: gigabyte zuigt :(

Afijn, hele mobo en videokaart omgewisseld (TNT2 zat erop, nu GF2-MX) met die uit een ander systeem, nu draaien beide systemen pima.

Dus: 't is een voeding-probleem maar het mobo heeft er zelf ook mee te maken. Probeer ook eens een andere videokaart, 't kan ook zijn dat het gigabyte mobo de stroombehoefte van de videokaart niet helemaal kan leveren...

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 13:19
heb je een GeForce 2 GTS kaart?

Zo ja dan ligt het daaraan

Pickle Rick!

Pagina: 1