Toon posts:

Abit Kt7-RAID vs. MSI KT7-pro 2a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Abit KT7-Raid systeem met een Radeon 64 MB DDR VIVO kaart. HEt geheel loopt niet helemaal stabiel.
Nu zit ik te denken aan de aanschaf van een MSI pro 2a moederbord, is dit verstandig???

Kortom kan iemand mij ervan overtuigen dat het een VEEL stabieler bord betreft???

Alvast bedankt.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:59
Tsjah eh....Hoe te overtuigen???

Ik draai hier met:

TB 1000@1150 met superorb
MSI K7T-Pro2A
128 PC133-cas2
ASUS V7700
SB LIVE

Draait stabiel als een huis. In tegenstelling i.d.d. tot veel mensen met Abit/Asus borden......:)

• abwouters
  • Laatst online: 22:31
Tja en ik had eerst een msi K7t PRO-2A en die was zo brak als het maar zijn kon. :(

Geruild tegen een ABIT KT7-RAID en alles werkt nu perfect. :)

• doubleduh
  • Niet online
Op zondag 28 januari 2001 14:40 schreef dominator het volgende:
Draait stabiel als een huis. In tegenstelling i.d.d. tot veel mensen met Abit/Asus borden......:)
Abit en Asus zijn ook stabiel hoor zeker die nieuwe met kt133a chipset!

• stylezzz
  • Laatst online: 05:59
Op zondag 28 januari 2001 14:43 schreef doubleduh het volgende:

[..]
Abit en Asus zijn ook stabiel hoor zeker die nieuwe met kt133a chipset!
KT133A is fysiek hetzelfde als KT133. Kijk maar naar de A7V en de A7V133.(of KT7 en KT7Â)

Er is enkel een betere klokgenerator geplaatst die de 133Mhz FSB stabiel kan produceren......:)

Ik verwacht dus niet dat deze nieuwe borden minder problemen zullen hebben als hun 'voorgangers'

Verwijderd

Ik heb er zo een met kt133a chipset maar geen probs here! :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

ik hen net 'n uur geleden 'n asus a7v133 raid
en geluid???
en een a1200asmb (tb 1,2gig 100Mhz)
die 'n kaduk P3 msi bordje vervangt

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Kortom kan iemand mij ervan overtuigen dat het een VEEL stabieler bord betreft???
Ja, een willekeurig mobo met de 440BX of de 815E(P) chipset, maar die hebben een Intel chipset >:)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

ligt het wel aan je moederbord
heb je geen last van conflicten
zijn er andere mensen die deze config hebben
en waarbij hij ook niet goed loopt?

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Ik hoorde van meerdere mensen dat de combi tussen de abit kt7 en een sblive veel problemen kan geven.

Is dat hier ook iets over bekend?

Verwijderd

Ik werk in zo'n PC toko en mijn ervaring is dat de MSI vele malen stabieler draait, maar de abit heeft mijn hart gewonnen door de raid functie en de klokmogelijkheden

Verwijderd

MSI, zo stabiel als het maar kan, draaide op mijn oude K7T Pro2 een duron 700@901 hardstikke stabiel, nu een nieuwe MSI K7T Pro2a gekregen, omdat ze de oude Pro2 niet meer hadden(mijn oude pro2 was kapot) en die is ook stabiel als wat.

Dus het zeker de moeite waard, die Abit bordjes zijn wel wat instabieler...

PS. Zorg wel dat je een non-voice krijgt, voor zover de voice(Pro2 overigens) nog verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

Abit is hierzo best stabiel. ik ontken niet dat dan enige "tweaking" nodig gehad heeft. aan die SB live van me heeft het iig nooit gelegen. kwestie van zoeken naar de juiste hardware/driver-combo, geloof ik. en absoluut geen ME als OS :r

Verwijderd

Ik had een MSI KT7 pro2a, en die was echt sukkie, nu heb ik een KT7 RAID en dat draait perfect.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 14:43 schreef abwouters het volgende:
Tja en ik had eerst een msi K7t PRO-2A en die was zo brak als het maar zijn kon. :(

Geruild tegen een ABIT KT7-RAID en alles werkt nu perfect. :)
Eeeh, ook een KT7 RAID gekregen :))

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb een Abit KT7 RAID en een MSI K7T PRO. Werken beide naar tevredenheid.. :)

Verwijderd

Hmm,ik heb een msi dus ik raad je de msi k7tpro2a aan! Of de abit onstabiel is weet ik niet, maar veel mensen op DIT forum hebben er problemen mee!
Pagina: 1