Internetboekhouden, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183928

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een boekhoudprogramma. Nu lijkt mij 'internetboekhouden' wel handig. Je kunt het administratiekantoor dan laten meekijken.
Een paar aanbieders behoren tot mijn shortlist:
-Exactonline.nl (betrouwbare partij uit het verleden)
-BaseNet.nl (totalere integratie nl. ook e-mail, projectbeheer en agenda)
-Twinfield (groot in internetboekhouden)

Heeft iemand hier ook ervaring mee (goed of slecht). Ze zeggen allemaal dat ze groot en goed zijn maar de mening van een onafhankelijk persoon lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 13:29
reeleezee.nl. Werkt prima

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nog veel belangrijker: wat voor eigen wensen en eisen stel je aan een boekhoudprogramma? Waar wil je het voor gebruiken? Thuissituatie, werk enz enz? Wil je er direct ook de belastingaangifte mee kunnen doen? Eisen aan beveiliging, gebruikersgemak, uitgebreidheid, exporteringsmogelijkheden...

En misschien hebben de programma's een demo die te gebruiken is? Probeer het uit :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik heb demo's aangevraagd op www.twinfield.nl en www.basenet.nl. Deze week eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184769

Online boekhouden is een relatief nieuw verschijnsel en rukt momenteel op als 'logisch vervolg' op internetbankieren. Iedere groeimarkt trekt 'goudzoekers' aan die een graantje mee willen pikken, dus wees op je hoede in je keuze. De belangrijkste argumenten om voor een leverancier van webdiensten te kiezen zijn: volledigheid van het pakket, beveiliging, beschikbaarheid en beheer, en continuïteit, want je wilt niet na een paar maanden moeten veranderen omdat de leverancier het niet vol kan houden.

Bij de kostenvergelijking moet je ook opletten of je betaalt voor een volledig product, of voor losse modules. Er zijn bijvoorbeeld aanbieders die urenregistratie en facturatie alleen aanbieden tegen extra betaling.

Dit voorwerk lijk je al gedaan te hebben want je noemt zelf meteen een aantal stevige leveranciers: Reeleezee, ExactOnline en Twinfield. Reeleezee heeft een gebruiksvriendelijk pakket, maar dat geldt meer voor de eindgebruiker dan voor de accountant. Het ontbreekt bovendien aan een goede gebruikershandleiding, wat voor mensen met minder boekhoudkennis en -ervaring echt een gebrek is.

Je noemt zelf ExactOnline een product van een gerenommeerde leverancier. Exact levert inderdaad al jaren de meest gebruikte boekhoudsoftware en was vooral met de DOS-versie van haar product erg populair bij accountants. De Windows-versies zijn minder populair en veel accountants zoeken eigenlijk naar een product dat een betere opvolger is voor Exact-DOS dan Exact zelf biedt. Bovendien is Online-boekhouden voor Exact een heel nieuwe tak van sport, vooral omdat dit aangeboden wordt als een webdienst en het bedrijf dus zelf, in tegenstelling tot de gelicenceerde ssoftware, moet zorgen voor beheer, beveiliging, beschikbaarheid en onderhoud van de applicatie. Exact is relatief laat ingestapt in deze markt (Twinfield en Reeleezee zijn al jaren bezig, Exact pas sinds november 2005) en moet nog een flinke inhaalslag maken. Zo is de meeste functionaliteit van bijvoorbeeld Twinfield nog niet beschikbaar in Exact.

Twinfield is verreweg het meest volledige product en biedt ook een uitgebreide ondersteuning, van helpdesk tot downloadbare gebruikershandleiding. Twinfield is ontwikkeld door mensen met een achtergrond in zowel techniek als boekhouding, maar ook in onderwijs. Daarom zijn de handleidingen helder en duidelijk en Twinfield heeft zelfs een leermodule ontwikkeld die gebruikt wordt op ROC's en AOC's. Op de website van Twinfield vind je klantreferenties waaruit blijkt dat accountants het product gebruiksvriendelijk en intuïtief noemen, waarmee het een betere opvolger is voor de DOS-versie van Exact. Twinfield heeft een eigen datacentrum dat volledig voldoet aan de Amerikaanse maatstaven voor beveiliging en beschikbaarheid. Bovendien is Twinfield een 'echte' webdienst: dankzij XML is interactie mogelijk tussen gebruikers en accountants en koppelingen met administratieomgevingen van derden, zoals AdvocaatTotaal en de HR Personeelsmanager van Randstad. BaseNet is overigens ook zo'n product voor de volledige administratieve omgeving, en dus niet louter en alleen een boekhoudpakket. Misschien betaal je daar voor meer functionaliteit dan je nodig hebt.

Bij Twinfield betaal je voor de volledige functionaliteit, er zijn geen losse modules. Door Twinfield te gebruiken via je accountant zijn de maandelijkse kosten bovendien erg laag.

Twinfield lijkt dus het beste pakket, maar je moet natuurlijk niet zonder meer op mijn woord afgaan. Op www.softwarepakketten.nl vind je veel onafhankelijke informatie over online boekhouden, evenals productvergelijkingen. Let daarbij wel op of de geteste functionaliteit ook daadwerkelijk nu beschikbaar is of 'verwacht' in de toekomst.

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 16:02
Heb je al een keuze voor een administratiekantoor gemaakt dan?

Administratiekantoren werken meestal zelf met een bepaald pakket en zullen je veel beter kunnen helpen als je software gebruikt die ook op het administratiekantoor gebruikt wordt. Met name het laten meekijken en eventueel verwerken door een administratiekantoor zal veel efficienter kunnen als deze mensen kunnen werken in het administratiepakket waar ze normaal ook mee werken.

Het probleem met verschillende pakketten is dat de gegevens niet standaard onderling uitwisselbaar zijn. Het wachten is wat dat betreft nog op XBRL.

Dus of kies een pakket uit en zoek een kantoor dat hier ook mee werkt of zoek een kantoor dat pakketten voor online boekhouden aanbiedt en ga werken met het pakket dat zij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het is zeker nuttige informatie maar ik wil wel even de kanttekening plaatsen dat popiz zo te zien de marketing doet voor Twinfield. Het kan dus een beetje gekleurd zijn door de ervaringen me teen van de diensten :P
En trouwens, december195 en popiz: welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

Ik zou idd eens kijken naar wat je eventuele administratiekantoor aan te bieden heeft.
Ik weet toevallig dat Ernst&Young ook een behoorlijk volledig interpakket aanbiedt, met boekhouden en salarisadministratie e.d.

Dus informeer zeker bij je accountant/administratiekantoor wat zij te bieden hebben.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
En anders weet ik er nog wel een paar voor je:

Afas Profit 2005 kan je ook online boekhouden, en Microsoft Navision

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:45

megaleo

Special member

Is het voor je eigen bedrijf?
En zo ja, hoe groot is je bedrijf? Dat is eigenlijk het belangrijkste.

En dan de volgende vragen;
Wil je er alleen mee boekhouden?
Of ook factureren, voorraadbeheer, telebankieren en omzetstatistieken bijhouden?

Topicstarter
Het is niet voor mijn eigen bedrijf maar voor het bedrijf waar ik werk. Er werken hier 8 fte's. We werken vooral op basis van 'uurtje factuurtje'. Naast de boekhouding zou relatiebeheer ook handig zijn. We hebben nu niet 1 centrale plaats, dus we komen wel eens foutjes tegen.

Verder is het wel zeer handig als de boekhouder er ook mee kan werken. De boekhouder gebruikt accountview en heeft geen online oplossing maar staat er wel voor open. Wij gebruiken momenteel Davilex wat op zich goed heeft gewerkt de afgelopen 3 a 4 jaar. We groeien de laatste tijd waardoor we het verstandig vinden te gaan kijken naar een andere oplossing. Belangrijk issue is dat we tegelijkertijd kunnen inloggen zonder allerlei nare instellingen.

Ik ga dit weekend even de demo bekijken van BaseNet en Twinfield. Ook zal ik me dan even verdiepen in Afas en Microsoft. Al denk ik gezien de namen dat dit te duur zal uitvallen.

Bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo ik heb bij een kennis Twinfield bekeken. Ziet er goed uit, alleen erg jammer dat er geen type relatie aangegeven kan worden. Zo kunnen we dus niet een selectie maken van alle klanten (die een x waarde vertegenwoordigen) en deze een mailing versturen. Ik heb Twinfield bekeken bij iemand die het pakket gebruikt, dat heeft natuurlijk voordelen. Misschien kan andere software hetzelfde.

BaseNet heb ik de demo bekeken. Ziet er eveneens goed uit, vooral de combinatie van online e-mail, agenda, relatiebeheer en administratie voor bijna hetzelfde maandbedrag beviel me wel. Volgende week komt er een 'adviseur' (cq. verkoper) op bezoek om ons wat extra uitleg te geven.

Afas online valt af omdat ze maximaal 5 gebruikers ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 15:53

jep

http://webportaal.yob.nl/yobweb/

Da's een web frontend op accountview. Werkt een klant van me mee, ziet er wel heel erg stoer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:45

megaleo

Special member

Anoniem: 183928 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:00:
Het is niet voor mijn eigen bedrijf maar voor het bedrijf waar ik werk. Er werken hier 8 fte's. We werken vooral op basis van 'uurtje factuurtje'. Naast de boekhouding zou relatiebeheer ook handig zijn. We hebben nu niet 1 centrale plaats, dus we komen wel eens foutjes tegen.

Verder is het wel zeer handig als de boekhouder er ook mee kan werken. De boekhouder gebruikt accountview en heeft geen online oplossing maar staat er wel voor open. Wij gebruiken momenteel Davilex wat op zich goed heeft gewerkt de afgelopen 3 a 4 jaar. We groeien de laatste tijd waardoor we het verstandig vinden te gaan kijken naar een andere oplossing. Belangrijk issue is dat we tegelijkertijd kunnen inloggen zonder allerlei nare instellingen.
Bij het programma King, van Quadrant, kun je je debiteuren en crediteuren ook mooi bijhouden. En daarbij allerlei gewenste info zetten. Eventueel kun je ook zelf bepalen welke info je erbij wilt hebben staan.
Ook kun je King op verschillende werkplekken openen. Je kunt een multi user licentie kopen voor het aantal 2, 5, 10 of meer. Daarbij kun je eigen gebruikersaccount op verschillende werkplekken openen. Je kunt er ook mee taken toevoegen voor andere gebruikers. Of taken toevoegen voor een crediteur of debiteur. Etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen ervaring mee, maar laatst toevallig voorbij zien komen: http://www.7summitsict.nl/
Doen gewoon applicatiehosting etc voor MKB - en zo te zien kunnen ze gewoon alles webbased aanbieden. Zal er gok ik wel op neer komen dat ze een citrix-base ASP-omgeving aanbieden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het leek me wel netjes om nog even te reageren. Begin deze week zijn wij een contract aangegaan met BaseNet. We vonden vooral de uitbreiding die zij hebben op de backoffice wel handig. We kunnen straks ook online e-mailen en onze agenda's bekijken. Onze accountant (die er ook gedeeltelijk bij zat) was erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid en het feit dat hij gratis kon inloggen.

Verder denk ik dat een aantal andere aanbieders ook een goed programma hebben. Alleen past BaseNet beter bij onze organisatie (betreft projecten en uren schrijven).
Pagina: 1