Na installatie van SP2 start Windows niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Gisterenavond heb ik de hele avond ruzie gehad met een Media Center installatie. Zodra de bestanden gekopieerd waren en Windows op wilde starten om in grafische modus de installatie voort te zetten, liep de hele boel vast bij het zien van het Windows-logo. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn SATA-HDD lag, dus deze ontkoppeld en een IDE-schijf geprobeerd met hetzelfde effect. Op mijn laptop dezelfde Media Center-CD's geprobeerd en dat draait als een zonnetje. Voor de zekerheid ook even de Media Center-CD's van een vriend van me geprobeerd, en ook daar liep de PC op vast.

Dan maar Professional, deze installatie gedaan, virusscanner erop, drivers erop en dat draaide. Service Pack 2 van de Microsoft-site gehaald, deze geinstalleerd, reboot, en BAM! Tijdens opstarten van de PC loopt hij weer vast bij het Windows-logo. Omdat de HDD uitgesloten is van problemen, denk ik dat het ergens in mijn moederboord rammelt met SP2. Specs:

Asus P4P800S
P4 2,8 GHz Hypertrading
768 MB RAM
nVidia 6800LE

Heeft iemand enig idee waarom het fout gaat met SP2? Aangezien Media Center standaard SP2 bevat zie ik dit als 1 probleem. Of is dit puur toeval en zijn beide crashes afzonderlijke problemen?

Verwijderd

Video driver ??? !!!

• the_scientist
Is dit een bekend probleem? Volgens mij zijn redelijk wat Tweakers in het bezit van deze kaart. Destijds heb ik hem juist gekocht om zijn Tweak-potentie. Dat wordt dan zoeken naar een firmware-update.

Verwijderd

start ie wel in de veilige modus? (F8 tijdens booten)

• the_scientist
Nee, wanneer ik hem laat starten in veilige modus is onderin te zien dat de bestanden worden geladen. Daarna een zwart scherm met links bovenin een knipperende cursor. Deze blijft gewoon knipperen tot je de PC reset. Ook Num Lock op het toetsenbord reageerd dan niet meer.

Edit: zelfs de herstel-optie onder F8 werkt niet meer...

[ Voor 9% gewijzigd door the_scientist op 02-08-2006 17:01 ]