Gigabyte GA-K8NE - WinXP - Ethernet

Pagina: 1
Acties:

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik dacht dat een oplossing makkelijk te vinden zou zijn, maar helaas, blijkbaar zijn andere mensen toch minder stom dan ik ben geweest.

Ik dacht een oude netwerkcontroller te verwijderen in de 'device manager' van mijn systeem configuratie in Windows XP. Dat ging prima, alleen daarna was ineens mijn internet weg. Hhhmm, vreemd, de fout was snel gevonden. Ik had de controller van mijn onboard verwijderd. Paniek...

Eerst maar eens scannen voor nieuwe hardware, niks gevonden. Ik de drivers van nForce4 opnieuw installeren, geen reactie, hij kon de hardware niet meer vinden. Bij de drivers van Gigabyte: hetzelfde.
Ook herstarten bood geen oplossen. Bios flashen... geen verschil.

Mijn onboard netwerk controller lijkt wel chirurgisch uit mijn moederbord gesneden. Hij is spoorloos verdwenen. Noodgedwongen heb ik mijn geliefde geluidskaart uit mijn kast moeten trekken, en er een externe netwerkkaart ingestopt.

Hoe krijg ik in hemelsnaam mijn onboard netwerk weer terug?!

Moederbord: Gigabyte GA-K8NE

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat hij niet gewoon uit in de bios? Je zegt wel dat je je bios geflashed hebt, maar niet of de controller aan of uit staat.

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:45:
Staat hij niet gewoon uit in de bios? Je zegt wel dat je je bios geflashed hebt, maar niet of de controller aan of uit staat.
Staat op "Auto". En ik kan kiezen tussen "Auto" en "Off". Die staat dus ook aan.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Je kunt er bij nieuwe hardware zoeken ook voor kiezen om handmatig een apparaat te installeren, zonder dat hij iets vind (met of zonder een vraagtekentje, of helemaal niks)

Probeer op die manier eens je netwerkkaart te isntalleren

kijk er ook eens naar of er niet toevallig onder netwerkadapters een adapter staat met een nogal generieke naam zoals "communicatie adapeter" of iets dergelijks, als er zoiet staat probeer dan de drivers van dat device eens te updaten (handmatig) met de drivers van je cd'tje.

suc6!

~ Mijn prog blog!