Toon posts:

Waarom geen muis voor consoles??

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af waarom niemand er zich aan gewaagd heeft een muis te maken voor consoles ala x-box en playstation.
FPS zijn zo verschrikkelijk vervelend om te spelen als je een muis gewend bent maar zowieso denk ik dat als je een muis en kb aan kan sluiten op de console het spelplezier echt verbeterd met allerlei spellen.

We leven in 2006!!! Ik EIS een muis voor de console!! Microsoft please do me a favor and make your consoles mouse and kb compatible.

zo dat is eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29

Sick Nick

Drop the top!

http://www.google.nl/search?q=SmartJoy+FRAG

Zo, sluit jij hiermee even je toetsenbord en muis op de xbox aan en niet piepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 12:43
Helemaal mee eens ;)
Kun je trouwens ook andere genres beter spelen, denk vooral aan RTS e.d.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kon je niet gewoon een USB muis en tobo aan een PS2 hangen?
en er zijn zet converters voor allerlei consoles om er een muis+tobo aan te knopen....

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook respect voor die mensen die een FPS spelen met zon normale gamepad ;)

Maar ik denk dat het gewoon gewenning is. Uiteindelijk is net zo goed, of bijna net zo goed, te doen als met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Kan al lang , heb hier een converter van xbox naar usb, kan ik gewoon een muis op aansluiten ;)
En je hebt ook nog de smartjoy das een xbox-> ps2 muis+keyboard converter.
kan je mooi shooters spelen met je muis + toetsenboard

http://www.hotbit.nl/prod...7cbcc67d20d66d85ef7a35f7d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:23:
http://www.google.nl/search?q=SmartJoy+FRAG

Zo, sluit jij hiermee even je toetsenbord en muis op de xbox aan en niet piepen ;)
I say goddamn, waarom heb ik hier niets over gehoord!! iig bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-10 15:23

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zowel op de xbox als op de xbox 360 kan je een toetsenbord en muis aansluiten. Ze worden standaard herkend, en een aantal spellen kunnen ze ook gebruiken...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30

Bosmonster

*zucht*

ik vroeg me altijd af waarom ze geen trackball in de joypads verwerken. Ja die dingen zijn ff wennen, maar dan bijna net zo nauwkeurig als een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

moet je voor de lol eens kijken bij www.Liksang.com
die hebben ook allerlei converters

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou je kan oefene wat je wilt maar muis+tobo combi blijft beter.. vooral de precisie en snelheid is stukke hoger

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Een muis op een console?
Voel eens even aan je hoofd ofzo :P
Koop dan een PC, want daar heb je dan net zo veel aan, en je kan er meer mee...
Probeer maar eens lekker met een muis en toetsenbord voor je TV te zitten, no way... de kunst van de console is de behendigheid met je controller. zodat je lekker op je bank/stoel kunt zitten zonder ondergrond nodig te hebben...

Ik heb ooit wel een muis gehad voor een console, maar dat is een uitzondering, en was wel leuk..
Afbeeldingslocatie: http://i18.ebayimg.com/05/i/06/9e/fe/4d_2.JPG

Maar als er een vette FPS uitkomt met muis op mn 360, dan verkoop ik em... :')

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-10 19:42
McKaamos schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:24:
kon je niet gewoon een USB muis en tobo aan een PS2 hangen?
en er zijn zet converters voor allerlei consoles om er een muis+tobo aan te knopen....
Ja, dat kan.
Ik heb me Logitech USB stuurtje er wel eens aangehangen, en dat werkte prima met GT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

pc games speel je op een buro stoel achter een buro/tafel, dus das makkelijk muizen..

console speel je hangend op de bank, liggend in bed, op de grond of terwijl je je fatboy hugged.. niet echt ideale omgevingen om rustig 3uurtjes in te muizen lijkt me ;)

(en nou niet allemaal pics posten van je 360 op je buro aan je dell tft, uitzonderingen bevestigen de regel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:24:
Ik heb ook respect voor die mensen die een FPS spelen met zon normale gamepad ;)

Maar ik denk dat het gewoon gewenning is. Uiteindelijk is net zo goed, of bijna net zo goed, te doen als met een muis.
Ik ben een redelijk ervaren FPS speler op de PC. Heb eens geprobeerd die CoD (volgens mij) demo op de 360 te spelen in de winkel.

Maar ik kreeg het niet voor elkaar ook maar iets te raken met die joystick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:21:We leven in 2006!!! Ik EIS een muis voor de console!! Microsoft please do me a favor and make your consoles mouse and kb compatible.

zo dat is eruit...
Ik wil gewoon lekker onderuit kunnen hangen op mijn Fatboy en lekker met mijn gqamepad in mijn hand kunnen gamen. Laat die muis maar lekker achterwege. Heb je daar een probleem mee, dan kan ik je alleen maar aanraden je pc op je televisie aan te sluiten. Kan jij lekker muizen en dan kunnen dan console gamers lekker met hun gamepad spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Bosmonster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

Ik ben een redelijk ervaren FPS speler op de PC. Heb eens geprobeerd die CoD (volgens mij) demo op de 360 te spelen in de winkel.

Maar ik kreeg het niet voor elkaar ook maar iets te raken met die joystick :P
Probeer eens een middagje Halo1 of 2 te spelen op een xbox.
Je bent redelijk snel aan gewend, en het speelt prima :)
En online ook want iedereen speelt met een joystick ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit doel worden spellen nou juist geconverteerd naar het PC platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

(en nou niet allemaal pics posten van je 360 op je buro aan je dell tft, uitzonderingen bevestigen de regel :P )
Uitzonderingen bevestigen dat de regel NIET geldt. :)

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb met m'n pc en draadloze muis op m'n televisie proberen te gamen, en op de bank is het echt niet lekker muizen.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

je moet ook gewoon de wii hebben.
heb je helemaal geen muis nodig, is echt point-and-click :p

en een xbox360 + tobo + muis = pc :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Pewwy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:41:
[...]

Ik wil gewoon lekker onderuit kunnen hangen op mijn Fatboy en lekker met mijn gqamepad in mijn hand kunnen gamen. Laat die muis maar lekker achterwege. Heb je daar een probleem mee, dan kan ik je alleen maar aanraden je pc op je televisie aan te sluiten. Kan jij lekker muizen en dan kunnen dan console gamers lekker met hun gamepad spelen.
Daarom opt ik ook nog steeds voor een trackball in de gamepad (zoals ik eerder al zei), snap niet dat ze dat nog niet gedaan hebben. Bijna zo nauwkeurig als een muis.

Het is wel even wennen, maar dat is fps'en met een joystick nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
och naar mijn mening vergt het slechts wat oefening om goed een FPS te kunnen spelen op de console. Je moet je wel bedenken dat console FPSen in general niet zo fast-pased zijn als op de PC en dat het dus prima lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ravenger schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:14:
och naar mijn mening vergt het slechts wat oefening om goed een FPS te kunnen spelen op de console. Je moet je wel bedenken dat console FPSen in general niet zo fast-pased zijn als op de PC en dat het dus prima lukt.
Dus? Ben je gedoemd trage FPS'en te spelen? Het is juist een genre dat meer dan alles draait om fast-paced actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 reden: je knie is geen muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Bosmonster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:20:
[...]

Dus? Ben je gedoemd trage FPS'en te spelen? Het is juist een genre dat meer dan alles draait om fast-paced actie.
onzin, ik zeg niet dat FPS op consoles per definitie traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Omdat je meestal op de bank zit en het een console is geen pc!

Als je een muis en toetsenbord erbij doet kan je het net zogoed een pc noemen. Wat de PS3 en Xbox360 eigenlijk verkapt al zijn.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:21:
Ik vraag me af waarom niemand er zich aan gewaagd heeft een muis te maken voor consoles ala x-box en playstation.
FPS zijn zo verschrikkelijk vervelend om te spelen als je een muis gewend bent maar zowieso denk ik dat als je een muis en kb aan kan sluiten op de console het spelplezier echt verbeterd met allerlei spellen.

We leven in 2006!!! Ik EIS een muis voor de console!! Microsoft please do me a favor and make your consoles mouse and kb compatible.

zo dat is eruit...
Standaard komt een console nooit uit met een muis omdat dat gewoon niet werkt in een huiskamer setting. Als nageleverde accesoire misschien wel maar geen enkele game zal hier exclusief gebruik van maken aangezien de developer dan zijn afzet markt verkleint (niet iedereen met console X heeft die muis erbij gekocht).

Ik ben met je eens dat dit niet zo debiel snel is als Quake maar vergeleken met het gros aan de FPS-en die populair zijn online zou ik het toch ook niet trager willen noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ace op 02-08-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Bosmonster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:20:
[...]

Op de consoles dus niet, daar draai het om relax een leuk spel spelen, niet hyper heen en weer rennen.
Daarnaast maak je na een tijdje alsnog verschrikkelijk mooie headshots online O-) je zou bijna niet geloven dat dat mogelijk is met een controller, maar ik kan er beter mee gamen dan met een muis.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en voor de playstation had je ook gewoon een muis die je aansloot op de normale controller poort.
want ik had toen c&c voor de playstation en dat vond ik makkelijker spelen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:46

Turfschipper

Hup NAC

Mijn PC staat in mijn woonkamer. Ik zit altijd op de bank, keyboard op mijn schoot, een fotoboek met harde kaft rechts van me op de bank, muismat erop en lekker achterover in mijn bank hangen.

En shooten maar.

Kan nie beter.

Dus dat kan dus ook bij een spelcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 20:46
Bosmonster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

Daarom opt ik ook nog steeds voor een trackball in de gamepad (zoals ik eerder al zei), snap niet dat ze dat nog niet gedaan hebben. Bijna zo nauwkeurig als een muis.

Het is wel even wennen, maar dat is fps'en met een joystick nog veel meer.
Die zijn er al wel, google maar eens naar de reflex controller...

http://gear.ign.com/articles/708/708054p1.html

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/708/708054/e3-2006-bodielobus-hands-on-report-20060511064045632-000.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door equationunequal op 02-08-2006 19:07 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen muis voor consoles?

muis voor snes...check
muis voor dreamcast....check
muis voor ps2.....check
muis voor gamecube....niet zeker, maar men toetsenbord doet het prima
muis voor xbox....check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ravenger schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:24:
[...]

onzin, ik zeg niet dat FPS op consoles per definitie traag zijn.
ravenger schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:14:
Je zegt wel dat ze 'in general' niet zo snel zijn ;) Over het algemeen dus. Bijna allemaal betekent dat in het nederlands.

@hankey, damn ziet er goed uit (op de kleuren na dan :+)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
E-Vix schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:25:
Zowel op de xbox als op de xbox 360 kan je een toetsenbord en muis aansluiten. Ze worden standaard herkend, en een aantal spellen kunnen ze ook gebruiken...
Dus zodra ik een standaard USB muis en toetsenboard in de Xbox360 stop, wordt hij automatisch herkent en klaar ? :) . Weet iemand toevallig of het werkt bij Elder Scrolls: Oblivion ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:24
usb tobo kan je zo aan je 360 hangen. Geen probleem alleen kan je hem enkel gebruiken voor txt berichten en niet ingame.

Iedereen die een 360 heeft en roept dat RTS niet te doen is probeer eens BFME2 demo. Daarna mag je verder praten. Voor mensen zonder 360 ga dat maar eerst eens bij iemand anders doen en daarna verder praten.

Mensen die roepen dat een FPS met muis beter is te doen: klopt. Maar ze hebben een aantal tricks voor controllers bv als je cursor over een enemy is dan gaat de cursor langzamer opzij ed.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:26:
geen muis voor consoles?

muis voor snes...check
muis voor dreamcast....check
muis voor ps2.....check
muis voor gamecube....niet zeker, maar men toetsenbord doet het prima
muis voor xbox....check
Toetsenbord voor de GC? :D Vet.. speciaal tobo? of tussenstukje ofzo?
vertel is meer :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Tja...consolegaming is voor vanaf de bank, anders kun je net zo goed beter gaan pc'en...

Als je dus een muismat voor op de knie verzint ben je binnen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Achter de PC gaan zitten is dan idd veel makkelijker/beter.
Ik heb het ook altijd onzinnig gevonden om First Person Shooters enzo uit te brengen op consoles.. heb ze niet veel gespeeld.. maar de gene die ik gespeeld heb waren echt zo super #$% dat ik het echt nooit meer WIL proberen.. tenzij met een muis :P
Je kunt echt gewoon NIET richten met een console controller..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:31
Spike_wolf schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:22:
Je kunt echt gewoon NIET richten met een console controller..
Jij misschien niet nee. ;)

Met een muis gaat het soepeler, maar met een controller is het ook nog prima te doen. Het kost even tijd maar dan lukt het allemaal fijn. Ik geef toe dat mijn voorkeur naar een muis is maar de basis ligt nog steeds bij je skills, alsof je met je muis constant headshots maakt in Counter-Strike bijvoorbeeld...

[ Voor 43% gewijzigd door D. Ninjai op 03-08-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de consoles doen ze toch vaak een soort autolock op targets om het richten te vergemakkelijken in FPS games? Lijkt mij eigenlijk doodsaai, je drukt forward, houd je schietknop in en hoppa spel uitgespeelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@lighteye, zo erg is het nog net niet, maar idd er zitten in veel console games aimbots verwerkt.

muis is beter/nauwkeuriger dan controller, stickje van controller kan niet meer dan 5 mm naar een kant bewegen, een muis veel verder, dus heb je hogere nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Volgens mij was het voor die phantom, die console die zou gaan werken met een downloadsysteem voor al je games dat ze er standaard een muis bij zouden leveren.

Het was eigenlijk een gewoon toetsenbord, maar er zat nog een extra plaat onder. Links van het toetsenbord zaten dan de scharnieren, je toetsenbord legde je dan op je schoot. Je trekt de rechterkant van het tobo omhoog, en voila een schuin toetsenbord, en onder de toetsen een "muismat".

Ik heb hier een plaatje gevonden, dat is iets duidelijker:

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:42:
[...]

[...]

Je zegt wel dat ze 'in general' niet zo snel zijn ;) Over het algemeen dus. Bijna allemaal betekent dat in het nederlands.
Ja... dus dan klopt het toch wat hij zegt. 'Bijna allemaal' is niet hetzelfde als 'allemaal' of 'per definitie'.

8)7

Ontopic; om 2 redenen ben ik het niet met de TS eens:
1) Dat kan al lang, kon je ook zelf makkelijk achter komen trouwens ;)
2) Zoals al vaak gezegd, je kan op de bank niet lekker met tobo/muis zitten, daarom is er de gamepad. Als je liever met tobo/muis gamed ga je toch lekker achter de pc zitten, doe ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
(please niet deze discussie weer :+ )

FPS op de pc vs. FPS op de console zal altijd vechten zijn maar met de muis op de console zal nooit werken, voornamelijk omdat je nooit dicht genoeg op het scherm kan zitten om optimaal gebruik te maken van de precisie die de muis biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Shadowrun zou wel eens een antwoord op deze eeuwen oude vraag kunnen gaan geven aangezien deze game voor Vista & de 360 uit komt. Met de mogelijkheid om beide platforms te mixen op 1 server.
DailyGame: You realize Shadowrun is going to fire up the old argument of which input device is better for gaming, right?
John Howard: I think that's awesome. Shadowrun has been heavily tested across both platforms, and what we discovered first was that the gamepad was superior. We use the Halo 2 design for the controller, and we discovered that it had a definite advantage. Except for when it came to sniping, of course.
Pagina: 1