Toon posts:

Asus A8N5X samen met Kingston HyperX geheugen crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu net mijn geheugen, Kingston HyperX DIMM 2 GB (KHX3200AK2/2G), binnen gekregen. Toen ik ze bestelde stond er gewoon bij spanning; 2,6 v en bij Timings dit:
CAS Latency (CL) 2
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 3
RAS-Precharge-Time (tRP) 2
Row-Active-Time (tRAS) 6
Command Rate (CMD) 1 T

Vervolgens heb ik ze in me systeem gedaan.
Asus A8N5X.
AMD 3000+ draait op 64 bit op windows 64 bit (niet overgeklokt of wat dan ook.)
Kingston HyperX DIMM 2 GB (KHX3200AK2/2G.)
GeForce 7800 GT.
Tagan TG480-U22 2force.
SoundBlaster Audigy 2.

Toen me pc aan gedaan, daarna zag ik in CPU-Z dat de timings op 3-3-3-8 stonden. Ik ben gaan zoeken en kwam op de site van kingston met hier mijn geheugen: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200AK2_2G.pdf . Daar staat dat de timings van 3-3-3-8 op 2,6 v draaien en de timings 2-3-2-6 @ 1T op 2.65 v draaien. Ik heb de spanning verzet naar 2.65 v. Alleen stond me geheugen nog op automatisch en die ging niet vanzelf naar die timings van 2-3-2-6 dus dat heb ik handmatig gedaan. Toen ik rebootte kreeg ik zwart scherm en geen beeldsignaal. Vervolgens heb ik mijn mobo gereset en alleen die CL naar 2 gezet en daar crashde die al.

Wat moet ik doen om het goed te krijgen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Jordy Knopper

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Volgens de specificaties is het niet nodig, maar werkt het bijvoorbeeld op 2.7V wel? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
De spanning is nu 2,70 V. Hij draait nu op 2.5-3-2-6 @ 1T als ik CL op 2 zet start hij windows niet meer op. :(

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt ook op 2,65 volt op de timings van 2.5-3-2-6 1 T. Maar als ik de CL op 2 zet crashed me pc dus, krijg ik zwart scherm zonder piep of wat dan ook en geen beeldsignaal. Als ik hem op 2,7 v laat en windows start op krijg ik een 'bsod' met een fout en dat hij me fysieke geheugen op me hd zet (overklok fout denk ik)

Maar kan niemand me helpen wat ik verder nog zou kunnen doen?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Zou je memtest kunnnen draaien op de latencies die hij gewoon zou moeten draaien met het voltage? Als je errors krijgt is je geheugen niet goed en zou ik ze terug sturen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest86+ gedraaid, op de timings van 2,5-3-2-6 1 T, dat gaat verder prima. Maar als ik hem op CL 2 zet, dan komt er bij Test 5 van memtest86+ een kleine 220000 error's.
Ook heb ik hem nu op 2,65 v gezet, nu werkt dat wel... :/

Ligt het misschien aan me CPU dat die het niet trekt of dan toch aan me moederbord... Help :?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 22:04 ]

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 11:45

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Zelfde verhaal hier...

KHX3200AK2/2G
Asus A8N-e
AMD 64 4000+
Tagan TG480-U22 2 force
Audigy 4
Geforce 6800GT

2.5-3-2-6 1T werkt op 2.6V
2-3-2-6 1T werkt niet stabiel zelfs niet op 2.75V verhogen zorgt wel voor minder fouten maar foutloos krijg ik het niet.

Heeft iedereen deze problemen met de huidige kingston versie hiervan?
(gekocht begin aug 2006)

Specs system1: can't be bothered to update

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Het gebeurt nog wel eens dat timings voor Intel en AMD verschillen en dat slechts de snelste timings worden gepubliceerd (maar meestal is dit wel in het voordeel van AMD :S). Misschien dat je eens reviews kunt zoeken van dit geheugen of nog eens goed kijken in de specs of het daadwerkelijk die snelheden kan halen. Mocht het dan alsnog niet werken, dan zou je het mogen ruilen, aangezien het niet doet wat er in de advertentie staat.

Hmm hier (http://www.thinkcomputers...p?x=reviews&id=344&page=2) haalt de reviewer zelfs Cas 1.5 :X. Staat alleen niet bij welk voltage, maar het was onder de 2,8V :X.
Nog een review:
http://www.pcmoddingmy.co...content.php?content.373.3
Anyways, a quick boot into the BIOS menu and some memory tweaking allowed us to boot into Windows at CL2-3-2-5-1T with only 2.4V. This was rather impressive as we were yet to see any 2GB memory kit that has the ability to operate such low latencies with just 2.4V. Although Kingston stated that the modules required 2.65V to run CL2, our experience with the modules showed otherwise. We really loved running the modules at 2.4V as it ran very cool even under full loads. Lower voltage also means increased life span and lower power consumption.
En de testsetups hebben ook allemaal een AMD64. Het lijkt er dus op dat jullie andere chips hebben die het mogelijk niet aankunnen. Probeer het ook nog eens in een ander systeem voor zekerheid. Anders heb je het recht ze om te ruilen.

[ Voor 59% gewijzigd door The__Virus op 29-08-2006 14:15 ]

Pagina: 1