Hallo,
Ik heb nu net mijn geheugen, Kingston HyperX DIMM 2 GB (KHX3200AK2/2G), binnen gekregen. Toen ik ze bestelde stond er gewoon bij spanning; 2,6 v en bij Timings dit:
CAS Latency (CL) 2
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 3
RAS-Precharge-Time (tRP) 2
Row-Active-Time (tRAS) 6
Command Rate (CMD) 1 T
Vervolgens heb ik ze in me systeem gedaan.
Asus A8N5X.
AMD 3000+ draait op 64 bit op windows 64 bit (niet overgeklokt of wat dan ook.)
Kingston HyperX DIMM 2 GB (KHX3200AK2/2G.)
GeForce 7800 GT.
Tagan TG480-U22 2force.
SoundBlaster Audigy 2.
Toen me pc aan gedaan, daarna zag ik in CPU-Z dat de timings op 3-3-3-8 stonden. Ik ben gaan zoeken en kwam op de site van kingston met hier mijn geheugen: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200AK2_2G.pdf . Daar staat dat de timings van 3-3-3-8 op 2,6 v draaien en de timings 2-3-2-6 @ 1T op 2.65 v draaien. Ik heb de spanning verzet naar 2.65 v. Alleen stond me geheugen nog op automatisch en die ging niet vanzelf naar die timings van 2-3-2-6 dus dat heb ik handmatig gedaan. Toen ik rebootte kreeg ik zwart scherm en geen beeldsignaal. Vervolgens heb ik mijn mobo gereset en alleen die CL naar 2 gezet en daar crashde die al.
Wat moet ik doen om het goed te krijgen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Jordy Knopper
Ik heb nu net mijn geheugen, Kingston HyperX DIMM 2 GB (KHX3200AK2/2G), binnen gekregen. Toen ik ze bestelde stond er gewoon bij spanning; 2,6 v en bij Timings dit:
CAS Latency (CL) 2
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 3
RAS-Precharge-Time (tRP) 2
Row-Active-Time (tRAS) 6
Command Rate (CMD) 1 T
Vervolgens heb ik ze in me systeem gedaan.
Asus A8N5X.
AMD 3000+ draait op 64 bit op windows 64 bit (niet overgeklokt of wat dan ook.)
Kingston HyperX DIMM 2 GB (KHX3200AK2/2G.)
GeForce 7800 GT.
Tagan TG480-U22 2force.
SoundBlaster Audigy 2.
Toen me pc aan gedaan, daarna zag ik in CPU-Z dat de timings op 3-3-3-8 stonden. Ik ben gaan zoeken en kwam op de site van kingston met hier mijn geheugen: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200AK2_2G.pdf . Daar staat dat de timings van 3-3-3-8 op 2,6 v draaien en de timings 2-3-2-6 @ 1T op 2.65 v draaien. Ik heb de spanning verzet naar 2.65 v. Alleen stond me geheugen nog op automatisch en die ging niet vanzelf naar die timings van 2-3-2-6 dus dat heb ik handmatig gedaan. Toen ik rebootte kreeg ik zwart scherm en geen beeldsignaal. Vervolgens heb ik mijn mobo gereset en alleen die CL naar 2 gezet en daar crashde die al.
Wat moet ik doen om het goed te krijgen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Jordy Knopper