Op zoek naar turn based wargames

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44
Ben een tijdje niet meer zo bezig geweest met gamen, maar ben nu op zoek naar een echt goede wargame. Battle Isle 2 & 3 waren bij mij echt enorme favorieten, nu zoek ik dus iets dergelijks maar dan bij voorkeur minder dan 10 jaar oud. :)

Ik heb in de titel expres het woord wargame gebruikt ipv strategy: ik ben niet zozeer op zoek naar Civ of andere empire builders; 't gaat mij echt om een game waar je helemaal in moet gaan op de verschillende unit stats / terrein (Master of Orion klonen vind ik trouwens wel weer gaaf aangezien je daar je eigen units van de grond af aan kan ontwerpen). En zoals gezegd: turn based, dus geen RTS-en.

Ieman suggesties van iets dat ik kan proberen?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23

inXs

known as inXs

warlords :)

http://www.enlight.com/wbc3/

[ Voor 59% gewijzigd door inXs op 02-08-2006 15:55 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij zoekt geen Civ ;)
edit:
Ow, nog een spel dat Warlords heet :P

Probeer eens Galactic Civilizations 2, als je van MOO houdt, maar da's wel een empire-builder. Al kan je daar heel tof je eigen units bouwen, leuker dan het spel zelf :P

Verder zijn er vele tweede wereldoorlog TBS'en zoals Panzer en dergelijke.
Welke setting zoek je? :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 02-08-2006 15:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Warlords Battlecry III, A sequel to the award-winning Warlords Battlecry I & II, is a fantasy Real Time Strategy game
U gaat niet door voor de koelkast. Hij zoekt een spel dat GEEN RTS is .....

Ik ben benieuwd trouwens... :)

En galactic civ is wel leuk, maar ik vind hem maar buggy. MOO speel ik nog wel regelmatig... :)

[ Voor 10% gewijzigd door LuCarD op 02-08-2006 16:00 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
Inderdaad al met een scheef oog naar galactic civilizations gekeken, zal het eens proberen. :)
Panzer was een naam waar ik al op probeerde te komen, bedankt!

Setting die ik zoek is "normale" gemechaniseerde oorlogsvoering: dus de standaard tanks, apc's infanterie etc. etc. Er mogen zeker wel futuristische aspecten in voorkomen als laserkanonnen e.d. als het maar niet al te fantasievol wordt.

[edit]
@ LuCaRd: ben jij dezelfde Lucard die in Uni5 rondhobbeld(e)?

[ Voor 16% gewijzigd door Seraphin op 02-08-2006 16:08 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

MIsschien niet echt een Wargame, maar zeker wel turn-based.
Is inmiddels weer een wat ouder spel, maar ik was er wel van onder de indruk.

Etherlords 2

www.etherlords.com

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Oud, maar zeer turn based: MAX

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphin schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:04:
Inderdaad al met een scheef oog naar galactic civilizations gekeken, zal het eens proberen. :)

Setting die ik zoek is "normale" gemechaniseerde oorlogsvoering: dus de standaard tanks, apc's infanterie etc. etc. Er mogen zeker wel futuristische aspecten in voorkomen als laserkanonnen e.d. als het maar niet al te fantasievol wordt.
Misschien is Massive Assault dan iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hey dat ziet er wel interessant uit :)
Waarom ken ik dat nog niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

jagged alliance misschien?? dan wel versie 1 dos spelen die was leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
Heh jagged alliance? Denk dat ik dan liever Battle 2 of 3 weer uit het stof haal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

WOW..... de demo gaat vanavond gelijk in de queue.... ziet er lekker uit.. :)
Seraphin schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:04:

@ LuCaRd: ben jij dezelfde Lucard die in Uni5 rondhobbeld(e)?
Jah....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:59:En galactic civ is wel leuk, maar ik vind hem maar buggy. MOO speel ik nog wel regelmatig... :)
Ik merk niks van bugs. Geluk? Of gewoon meer patches geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:27:
[...]

Ik merk niks van bugs. Geluk? Of gewoon meer patches geïnstalleerd?
Inderdaad, met de patches is galciv2 helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 14:47
Heroes of Might and Magic 5? Ik vind het een geweldig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphin schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:49:
Ben een tijdje niet meer zo bezig geweest met gamen, maar ben nu op zoek naar een echt goede wargame. Battle Isle 2 & 3 waren bij mij echt enorme favorieten, nu zoek ik dus iets dergelijks maar dan bij voorkeur minder dan 10 jaar oud. :)
Het beste is nog altijd 'Operational art of War'. De ultieme hex-based wargame. Nog net geen 10 jaar oud. Goede turn based wargames vind je ook bij Matrix Games. Korsun Pocket is een sterke, maar wel op een klein onbekend gebiedje van WWII. Gary Grigsby's World at War is ook erg leuk. Daarmee kan je de hele tweede oorlog spelen. Speelt redelijk snel weg voor een erg complete wargame.

Hearts of Iron is ook een aanrader. ('HOI 2' of 'HOI 1 platinum' maakt niet veel uit.) Maar die is niet echt turn based. Je kan wel de tijd stilzetten. Daar ben je echt een hele tijd zoet mee. Het leuke is ook dat je moet investeren in techniek. Wil je goede infanterie met panzerfaust om de Russen te verslaan of toch meer investeren om de Tiger eerder aan het rollen te hebben. Heerlijk _/-\o_ .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

MantaMania schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:22:
jagged alliance misschien?? dan wel versie 1 dos spelen die was leuker
Ik heb de eerste JA pas geprobeerd nadat ik de tweede al 2 keer heb uitgespeeld, en kon er niet mee overweg. Graphics waren niet alleen zwaar ruk (duh :P) maar besturing kon ik ook niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

HTT-Thalan schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

Ik heb de eerste JA pas geprobeerd nadat ik de tweede al 2 keer heb uitgespeeld, en kon er niet mee overweg. Graphics waren niet alleen zwaar ruk (duh :P) maar besturing kon ik ook niet mee overweg.
ik heb de eerste ja zo lang gespeeld daarna na 2 gekocht maar die heb ik weer terug gelegt en ben weer met 1 begonnen. Idd graphics waren slecht maar spelen was echt te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Inderdaad, Heroes of Might & Magic 2,3, 5 zijn de bom !
Episodes 1 en 4 vind ik persoonlijk weer een stukje minder ... maar HoMM is echt een aanrader !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 11:43

PromWarMachine

Forsaken Archer

Massive Assault is inderdaad duidelijk iets voor de TS. Ontzettend leuk spel, ter afwisseling.
Jagged Alliance, mwoa, ik vind het persoonlijk te oud, maar het idee is wel leuk.

Verder ken ik eigenlijk vrij weinig turn-based spellen. Weinig bekende spellen (op Civilisation na dan) zijn turn-based. Toch wel jammer.

Oh, Heroes of Might & Magic is ook turn-based, maar ik denk dat dit minder in je genre past dan Massive Assault.

edit:

Sigh, te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 02-08-2006 17:08 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:36:
[...]
Hearts of Iron is ook een aanrader. ('HOI 2' of 'HOI 1 platinum' maakt niet veel uit.) Maar die is niet echt turn based. Je kan wel de tijd stilzetten. Daar ben je echt een hele tijd zoet mee. Het leuke is ook dat je moet investeren in techniek. Wil je goede infanterie met panzerfaust om de Russen te verslaan of toch meer investeren om de Tiger eerder aan het rollen te hebben. Heerlijk _/-\o_ .
"HoI2: Doomsday", de nieuwste versie, vind ik ook erg leuk als fan van Turn-Based-Strategy. Is niet echt turnbased, maar totaal onvergelijkbaar met een RTS. Net als "Europe Universalis", zelfde maker, zelfde idee, andere setting. "Strategic Command - European Theater" is wel een echte, leuke turn-based game met een WW2 setting, maar heeft mij nooit echt lang kunnen boeien :s

Ook vind ik "Startrek: Birth of the Federation" altijd leuk, ookal ben ik niet echt een Startrek fan. Maarja dat is weer een hele andere setting. Of wat te denken van de "Total War" serie? Elke versie bevat ook een leuk Turn-Based gedeelte (vind ik persoonlijk ook het leukste aan TW, vooral in Medieval). Je kan ook altijd nog "Risk" downloaden :p

Ik zal dit topic met intresse volgen, ik kan ook wel weer eens een leuke Turn-based game gebruiken

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Silent Storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
Massive Assault ziet er inderdaad erg veelbelovend uit! (niet alleen grafisch: ook de ingame-features spreken me erg aan). Ben nu de demo aan het downen; bedankt!

Wat HoMM betreft: ik heb er altijd veel positiefs over gehoord; maar vanwege de setting heeft het me nooit kunnen verleiden het uit te proberen eik.

[ Voor 31% gewijzigd door Seraphin op 02-08-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Misschien Gary Grigsby's World at war? Is een soort turnbased versie van hearts of iron en lijkt ook wel op axis and allies.

http://www.gamerankings.c...52.asp?q=world%20at%20war

Je kan de demo proberen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:05
Misschien een beetje oud maar wel heel leuk en verslavend spel: Hogs of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Knight schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:06:
Misschien Gary Grigsby's World at war? Is een soort turnbased versie van hearts of iron en lijkt ook wel op axis and allies.

Had hem ook al even genoemd. Leuk. Ik vind hem wat toegankelijker spelen dan Hearts of Iron. Daardoor misschien ook met wat minder diepgang.

Nog even over Galactic Civilizations 2. Dat is toch echt familie van Civilization. Maar dan in de ruimte. Erg leuke toevoeging is dat je je eigen ruimteschepen kan ontwerpen en kan toetsen aan de barre omstandigheden in een druk bevolkt heelal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 23:35
Mr_Knight schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:06:

dat ziet er cool uit, ga ik zeker proberen als ik over 2 weken terug ben van vakantie

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1