dvd speler vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• dingens
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
ik ben vanplan om http://www.kieskeurig.nl/product/4A81321534FD557EC125716A0049B5AF.htm#aanteschaffen, nu vroeg ik me af of die ook plus en min dvd's kan afspelen?

Is het zo dat regiovrije dvd spelers dit allemaal kunnen??

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
Er staat alleen aangegeven dat ie dvd + formaat ondersteund, dus -formaat zal waarschijnlijk niet gaan.

De regio code heeft voorzover mijn kennis rijkt niets met het dvd formaat te maken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

regio code is inderdaad onafhankelijk van de gebruikte media (+/-) volgens mij is een standaard dvd -R (origineel) dus als hij plus ook kan moet het geen probleem zijn lijkt me. Overigens spelen die goedkope krengen eigenlijk altijd de meest onmogelijke media wel af dus

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
StuiTeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:35:
regio code is inderdaad onafhankelijk van de gebruikte media (+/-) volgens mij is een standaard dvd -R (origineel) dus als hij plus ook kan moet het geen probleem zijn lijkt me. Overigens spelen die goedkope krengen eigenlijk altijd de meest onmogelijke media wel af dus
Een originele dvd is geen + en geen - maar een dvd-rom (ja, ook video-dvd's zijn dvd-rom). Bij dvd+r kun je wel dmv bit/booktype settings de dvd laten herkennen als een dvd-rom (dit gebeurt dus tijdens het branden van de dvd+r). Bij -r kan dit dacht ik niet.
Hier hebben we een JVC staan waarbij aangegeven werd dat deze geen +r(w) zou kunnen lezen. Gewoon geprobeerd en tot nog toe heeft ie geen enkele dvd niet kunnen lezen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• dingens
waar staat het dat ie geen - kan spelen???

• dingens
FlipFluitketel schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

Een originele dvd is geen + en geen - maar een dvd-rom (ja, ook video-dvd's zijn dvd-rom). Bij dvd+r kun je wel dmv bit/booktype settings de dvd laten herkennen als een dvd-rom (dit gebeurt dus tijdens het branden van de dvd+r). Bij -r kan dit dacht ik niet.
Hier hebben we een JVC staan waarbij aangegeven werd dat deze geen +r(w) zou kunnen lezen. Gewoon geprobeerd en tot nog toe heeft ie geen enkele dvd niet kunnen lezen.
dude zo jou dvd speler kan zowel plus als min afspeleN?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-02 13:03
dvd-r formaat staat dichterbij het originele dvd formaat en zal door vrijwel alle dvd spelers worden geslikt. Ook als ze het niet specifiek ondersteunen.
dvd+r is echter wel meer afwijkend en zal sneller problemen geven. Als jouw speler dus + ondersteunt, dan zal - wel helemaal geen probleem zijn.
Momenteel is DVD-R compatibel met 90% van de huidige DVD-spelers en met de meeste DVD-romspelers. DVD+R is compatibel met 85% van alle huidige DVD-spelers. Voor zowel DVD-RW als DVD+RW geldt dat deze voor ongeveer 73% compatibel zijn met alle DVD-speler en DVD-romspelers.
deze is van http://www.eadhome.nl/opl...und/dvd_rw_vs_dvd-rw.html

Nog een quote van een andere website:
DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 93% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD-RW is a rewriteable format and it is compatible with about 80% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
...
DVD+R is a non-rewritable format and it is compatible with about 89% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD+RW is a rewritable format and is compatible with about 79% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
van: http://www.videohelp.com/dvd

[ Voor 65% gewijzigd door GarBaGe op 02-08-2006 15:49 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
dingens schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:41:
waar staat het dat ie geen + kan spelen???
Als je zo bezorgd bent om een miskoop, waarom koop je dan geen all-in-one player?

B.v.:
Ikzelf heb de Cyberhome CH-DVD 635S, die is wat duurder dan die jij aangeeft, maar is firmware "upgradeble", vreet alles wat ik hem voer en is simpel regiovrij te maken.

Zie http://www.cyberhome.de/en/index.html onderaan de pagina.

Maar je bent natuurlijk vrij om te kiezen.....

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 02-08-2006 15:51 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier staan gebruikerservaringen met deze speler: link

De ene schrijft dat ie wel DVD-R afspeelt terwijl een andere beweert van niet.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
CD, CD-R, CD-RW, DVD+R, DVD+RW, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD, WMA
Uit de link die jij post. Het komt wel erg lui over als je iets niet (helemaal) leest voordat je het post. Anders had je het met Google ook op de productpagina van de fabrikant kunnen vinden. Dit topic is dus gesloten. :)
Op VideoHelp.com lees je dat gebruikers hebben gevonden dat hij ook de "-" variant afspeelt, maar aangezien de fabrikant die niet in de specificaties heeft staan, is er geen garanties dat hij het ook doet.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.