Toon posts:

Opstartproblemen -> Voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, vóór ik de afgelopen 11 dagen naar campzone ging. Als ik m'n pc dan opstartte kreeg ik geen beeld en na ong 10 seconden hoorde ik snel achter elkaar een heleboel piepjes. Dat is meestal als de molex niet in de vid kaart zit (in mijn geval een 6800LE @ GT) maar na nog eens te checken zag ik dat deze gewoon goed zat. Het hielp toen een tijd de stroom er af te houden en het de volgende dag nog eens te proberen. Tijdens campzone heeft m'n pc ook prima gewerkt.
Nu ik vandaag de PC opnieuw heb aangesloten thuis, krijg ik de problemen weer. Je zou dus denken dat er iets los zit, als er na het vervoeren weer problemen ontstaan. Maar de kabels zitten allemaal goed. Ik heb nu wel een paar keer gehad dat m'n voeding (ACRyan 550 Watt) een enorm kabaal maakte bij het opstarten. De andere keren krijg ik weer de snelle piepjes zoals ik die voor campzone ook kreeg.
Het lijkt erop of mijn voeding het aan het begeven is. Toch vind ik het raar dat hij het heel campzone dan prima deed, terwijl op CZ de pc langer aanstaat en het een stuk warmer is. Kan het ook ergens anders aan liggen?

Dit zijn m'n verdere specs:
ASRock p4vt8+ (socket 478)
P4 2.4 Ghz Prescott (800fsb, HT)
1 gb pc3200 (2x512)
3 hdd's, waarvan 2 IDE (40 en 120gb) en 1 SATA (200GB)
6800LE (unlockt naar 16/6 en overclocked)
Audigy2zs
Terratec Cinergy 600

Het ironische is, ik heb m'n oude antec 550w vorig jaar campzone verkocht omdat ik toen de acryan 550w heb gewonnen 8)7 :D

Bedankt voor jullie hulp!

edit: Dit heb ik op de asrock website gevonden:

1 short Memory refresh timer error.
2 short Parity error.
3 short Main memory read / write test error.
4 short System timer failure.
5 short Process error.
6 short Keyboard controller BAT test error.
7 short General exception error.
8 short Display memory error.
9 short ROM BIOS checksum error.
10 short CMOS shutdown Read/Write error.
11 short Cache Memory bad.

Ik hoor echter veel meer dan 11 piepjes. Het is dus niet echt een normale foutmelding? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu weer, ik starte em op zonder dvd (fear and loathing in las vegas, gewoon een video dvd dus). Toch raar, want zelfs al stond hij op boot from dvd (wat ik nog niet heb nagekeken), dan zou hij toch eerst de bios moeten laten zien...

Ik snap er de ballen van 8)7

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:23
Ehhh ... dat met die BIOS klinkt bekend.
Ik heb ook een Asrock bordje en dat ding start zo vreselijk snel op dat mijn scherm nog lang niet uit de slaapstand is als hij de BIOS meldingen alweer gehad heeft. Die BIOS instellingen krijg ik dus nooit (meer) te zien. :P

One cookie a day keeps the doctor away !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geen problemen gehad maar het komt weer terug. Ik vermoed zelf dat het aan het moederbord ligt. Nog iemand met suggesties?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:40
ik heb hetzelfde probleem met een compleet ander systeem. bij mij is het zeker de voeding, die niet genoeg stroom levert. als ik dan alle USB apparaten eruit trek, en evt nog wat fans uitschakel start ie wel op. vervolgens alles weer inpluggen en het blijft werken. oplossing: standby modus ipv uitschakelen.