[Home Cinema Set] Sony HTD-725SS

Pagina: 1
Acties:
  • 783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik ben op zoek naar meer informatie (eigenlijk brochure of manual) van de nieuwe Sony HTD-725SS.

Online is er (zover ik weet) niet meer beschikbaar dan wat losse specs: http://www.sonyproductinf...tail.php?product=HTD725SS

Heeft iemand misschien toch al de manual weten te bemachtigen of heeft er scans van?

Op kieskeurig.nl is het momenteel de meest populaire home cinema set (http://www.kieskeurig.nl/...523B9C125712D004D596B.htm) maar ik zou er graag wat meer materiaal van hebben.

Alvast bedankt.

mvg S. Dirkx

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:58
Deze link vertelt je alles over de bijgeleverde recorder (RDR HX-725):
http://www.sonyproductinf...ail.php?product=RDRHX725S
Link naar de manual (ook van de sony site gewoon):
http://www.sonydigital-li...uals.asp?l=nl&m=RDR-HX725

En deze link over de geluidsset (HT SS1000):
http://www.sonyproductinf...tail.php?product=HTSS1000
Manual:
http://www.sonydigital-li...uals.asp?l=nl&m=HT-SS1000

Dit zijn namelijk de 2 componenten die sony heeft samengevoegd tot het pakket 725SS. Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
OK, da's mooi! Thanx! _/-\o_

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb dit setje gisteren ook gekocht en ben erg tevreden. Alles optimaal afgesteld, maar toch had ik het idee dat ik iets vergeten was. Ik kwam er maar niet op wat het was, tot vanochtend; ik zie nergens de mogelijkheid om mijn draadloze Sennheiser-koptelefoon op aan te sluiten? Of zit de uitgang op de achterkant? Lijkt me sterk dat er geen koptelefoon-uitgang op zit.

Iemand een idee?

-edit-

Of heb ik zo'n verloop-kabel nodig?

Afbeeldingslocatie: http://www.shopsheaven.com/~vanalleswat/catalog/images/avw044.jpg
Bron

De dvd-recorder heeft aan de voorkant 2 Line In tulp-ingangen, deze kan dus niet gebruikt worden, maar achterop zitten wel 2 Line Out tulp-ingangen. Deze kan ik dan toch gebruiken? De 2 apparaten zijn met elkaar verbonden lijkt me, dus de tuner zend het signaal gewoon door naar de recorder. Of niet? :|

-edit 2-

Inderdaad, ff bovenstaand kabeltje besteld (met tussenstukje omdat de kabel anders te kort is) en deze komt gewoon op de Audio L en R Out achterop de recorder en dan werkt et.

[ Voor 58% gewijzigd door MelvinB op 12-08-2006 17:33 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sorry voor een kick van dit topic, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze cinema-set.

Ik ben zelf geinteresseerd in de Sony HTR-220SS, dit is dezelfde set als de HTR-725SS, maar dan met een DVD recorder ipv een HDD/DVD recorder. Op kieskeurig zijn wel aardig wat recencies te lezen over deze setjes, maar ik lees niks over de geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek CD's of het luisteren naar de radio.
MelvinB, zou je me kunnen vertellen wat je hiervan vindt?

Thanx!

Verwijderd

Hallo ,

Ik heb dit systeem twee maanden geleden gekocht. Voor het bekijken van films is het zeer goed.
Alleen het beluisteren van muziek vind ik wat minder.Ik heb de rear speakers vervangen voor Bose
accoustimass speakers deze had ik nog over van mijn oude set.Ik gebruik wel de bas module die bij het sony systeem zat.Dit gaat prima samen.Ik luister de muziek dan via de standaard stereo instelling.Dus geen pro logic of andere instellingen.
Maar natuurlijk is de muziek beleving voor een ieder weer anders.
Conclusie Film kijken en luisteren zeer goed .Muziek luisteren met orginene rear spekers matig.
Tip, Luister eens naar de HarmanCardon met de JBL speakers

Mvrg RayCharles
Homer.J schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:47:
Sorry voor een kick van dit topic, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze cinema-set.

Ik ben zelf geinteresseerd in de Sony HTR-220SS, dit is dezelfde set als de HTR-725SS, maar dan met een DVD recorder ipv een HDD/DVD recorder. Op kieskeurig zijn wel aardig wat recencies te lezen over deze setjes, maar ik lees niks over de geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek CD's of het luisteren naar de radio.
MelvinB, zou je me kunnen vertellen wat je hiervan vindt?

Thanx!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ook aan het shoppen in deze prijskategorie,

Ondersteund deze wel DTS geluid? zie overal '-' staan bij dts..

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:04:
ook aan het shoppen in deze prijskategorie,

Ondersteund deze wel DTS geluid? zie overal '-' staan bij dts..
Ja,

ik heb deze mooie set thuisstaan en DTS speelt hij af _/-\o_

Kleine voetnoot hierbij: om een of andere vage reden staat in het systeemmenu van deze speler dts standaard uit. Deze moet je wel eerst aan zetten (heb ruim een kwartier lopen prutsen hiermee, totdat ik er achter kwam)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• HyperTrophy
  • Niet online
Heb je toevalligerwijs ook digitale tv met upc mediabox? werkt dit gemakkelijk met elkaar?

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
HyperTrophy schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:51:
Heb je toevalligerwijs ook digitale tv met upc mediabox? werkt dit gemakkelijk met elkaar?
Ik heb niet de UPC media-box. Wel heb ik van @home digitale televisie, en daar werkt hij goed mee. Er zit een losse ir-transmiter welke een afstandsbediening kan immiteren --> als je hem op opnemen zet kan hij het juiste kanaal op de digitale ontvanger selecteren.

Zelfs het zoeken van de kanalen en deze programeren in de hdd-recorder kan/doet hij automatisch.

Veel ervaring heb ik niet met de combinatie hdd-recorder/digitale ontvanger. Ik gebruik de digitale televisie namelijk niet meer sinds ik de hdd-recorder heb. Dit omdat ik het enige voordeel van de digitale tv de EPG vond (betere beeldkwaliteit zag ik niet echt). Echter, de hdd-recorder heeft (zelf) een EPG, welke ook nog handiger is (ongelovelijk makkelijk een programma instellen om op te nemen).

Het enige rare wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij 1 keer per uur geluid maakte (alsof de koppen van de hard-drive even heen en weer bewogen). Het uitzetten van de tijd-synchronisatie lostte dit probleem op.

Ik ben tevreden met de gehele set en zou hem zeker aanraadden.

• HyperTrophy
  • Niet online
? Hoe heb je dat met je afstandsbediening? die werkt op zowel je recorder als op je sony set?

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
HyperTrophy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:47:
? Hoe heb je dat met je afstandsbediening? die werkt op zowel je recorder als op je sony set?
1 afstandsbediening voor de (sony)tuner
1 afstandsbediening voor de (sony)hdd/dvd recorder

• HyperTrophy
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:43:
[...]

1 afstandsbediening voor de (sony)tuner
1 afstandsbediening voor de (sony)hdd/dvd recorder
Ik heb ondertussen de Sony 725SF aangeschaft. Idd de 2 afstandsbedieningen.
Wel ff wennen, en veel switchen. :)
maar heb nu alles wel goed geinstalleerd dat ik alleen die 2 maar nodig heb.

nog niet voluit gedraaid, maar er komt al heel mooi zuiver geluid uit.

nog geen hdd opnames gemaakt, maar dat komt zeker.

zeer aan te raden apparaat

• HyperTrophy
  • Niet online
ik ga maar geen nieuw topic aanmaken., maar

Hoe krijg ik uit deze set 725SF Digitaal goed beeld? Er zit nl. op de receiver wel HDMI aansluiting, maar op de dvd speler niet :S
Is dan het enige goede signaal wat ik er uit kan halen via Component?

• HyperTrophy
  • Niet online
iemand? ervaring met een dergelijke situatie?

Verwijderd

Ik heb deze set al een half jaar. Ben er erg tevreden mee. Alleen krijg ik af en toe ene kleine storing als de dvd-recorder uitstaat en hij volgens mij gegevens gaat ophalen voor het guideplus-systeem. Heeft iemans anders dit probleem ook? Ik heb al meerdere malen met Sony contact op proberen te nemen, maar geen resultaat.

Alvast bedankt,

Steve

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
HyperTrophy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:02:
ik ga maar geen nieuw topic aanmaken., maar

Hoe krijg ik uit deze set 725SF Digitaal goed beeld? Er zit nl. op de receiver wel HDMI aansluiting, maar op de dvd speler niet :S
Is dan het enige goede signaal wat ik er uit kan halen via Component?
Helaas is de hdmi aansluiting op de receiver alleen maar een hdmi-hub. Deze kun je gebruiken om 2 andere apparaten door te schakelen naar 1 hdmi aansluiten op de tv Maar omdat er geen hdmi op de dvd speler zit is component het hoogst haalbare

http://raptr.com/Doppert/about

• HyperTrophy
  • Niet online
en de dvd spelers zijn die los te verkrijgen? waar zou ik dan moeten zoeken als dat wel zo is?

tnx voor je antwoord btw. :)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:40:
Ik heb deze set al een half jaar. Ben er erg tevreden mee. Alleen krijg ik af en toe ene kleine storing als de dvd-recorder uitstaat en hij volgens mij gegevens gaat ophalen voor het guideplus-systeem. Heeft iemans anders dit probleem ook? Ik heb al meerdere malen met Sony contact op proberen te nemen, maar geen resultaat.

Alvast bedankt,

Steve
Had je al een poging gedaan om het topic door te lezen om te kijken of er meer mensen dit verschijnsel hebben? Volgens mij bedoel jij namelijk:
Maestro.mosjuh schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:46:
[...]
Het enige rare wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij 1 keer per uur geluid maakte (alsof de koppen van de hard-drive even heen en weer bewogen). Het uitzetten van de tijd-synchronisatie lostte dit probleem op.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

Toppe

Oké ✅

Hee,

Dat geluid kan je als het goed is verhelpen door je recorder 1x 24 uur aan te laten staan en een directe COAX kabel er in te steken.

Heeft te maken met het laden van de Guide+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 20:43
Dit home cinema setje heb ik ook.... Ik moet zeggen het geluid viel me in het begin zwaar tegen !
Maar na een tijdje klinkt het redelijk goed.
Of inspelen... Of ik wen gewoon aan het geluid. Maar in het begin die basbox. 8)7

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Wat is nou de beste instelling om normale muziek (stereo) uit 5 boxen te laten komen! ik heb meestal alleen de voorste 3 speakers+subwoofer maar lukt niet om muziek uit de achterste te laten komen.
Alleen bij films.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:53:
Wat is nou de beste instelling om normale muziek (stereo) uit 5 boxen te laten komen! ik heb meestal alleen de voorste 3 speakers+subwoofer maar lukt niet om muziek uit de achterste te laten komen.
Alleen bij films.
Ik meen dat je met de knop adf ook de andere boxen in kan schakelen (adf of..... ik weet het niet meer zeker)

Verwijderd

Nee kan daar niks over vinden _/-\o_ iemand anders?
Pagina: 1