[Ubuntu 6.06] vmware remote installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebele Drijfhout
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 12:56
Sinds kort heb ik een (ubuntu 6.06) servertje bij mij thuis staan en daarop wil ik graag een windows vmware partitie zetten om bv wat ouwe games te draaien. Ik wil de server het liefst alleen via ssh beheren.

Nu heb ik twee vragen:

1. Ik zet de vmware partitie op de server om mijn desktop een beetje te ontlasten, processor gebruik was bijna constant 100% toen ik het daarop probeerde te draaien. Heeft het zin om m op de server te zetten, kan ik op die manier processorbelasting overhevelen naar de server?

2. Is het uberhaupt mogelijk om zonder x-sessie een vmware machine aan te maken?

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Hoe zwaar is je server? Misschien trekt die het ook niet. Of doe je veel op je desktop ernaast?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebele Drijfhout
server is een pentium 4, 2GHz met 750 mb RAM, maar als het mogelijk is, wil ik het sowieso gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47
vmware heeft dacht ik altijd de X libraries nodig om te draaien. :)
Als je een vmware machine al heb aangemaakt, en kopieert naar die server, dan zou je voldoende moeten hebben aan de X libraries. Je kan dan de virtuele machine vanuit een terminal sessie starten. Je kan dan verder nog bij die machine via vnc.

Op het VMware forum.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
ik gebruik de gratis vmware server hierbij zit ook een console die je gewoon op je windows machine installeert en een server side gedeelte dat het rekenen op de server doet zo doende kan je windows openen die op je linux machien staan en daar laten draaien maar wel heel je windows sessie gebruiken als vmware op je eigen pc stond

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebele Drijfhout
Als ik het goed begrijp (je verhaal is helaas moelijk te volgen, zeker zonder leestekens) is dit dus precies wat ik niet wil: het rekenwerk wordt gedaan op de server, in dit geval dus mijn desktop.

Het begint me nu wel duidelijk te worden dat wat ik wil (een vmware windows sessie volledig op afstand laten draaien, zonder een geheugen vretende GUI op de server te starten) eigenlijk niet mogelijk is. :|

Als iemand er anders over denkt hoor ik het heel graag!

[ Voor 40% gewijzigd door Oebele Drijfhout op 03-08-2006 14:49 ]

Pagina: 1