Toon posts:

[XP/FONTS] Probleem met weergeven van fonts.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met één van mijn fonts in Windows XP Pro, althans dat neem ik aan.
Heb al gezocht op GOT, maar geen antwoord kunnen vinden wat mij van dit irritante probleem af helpt. Ook Google en Microsoft draaide op niks uit.

Hier een screenshot om het probleem te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.deschipperszijnlos.nl/fonts.jpg

Zoals je kunt zien op deze screenshot (van Wikipedia website gemaakt), is het lettertype aardig verkloot. Ook in phpMyAdmin is het lettertype niet normaal te noemen. Ook hetzelfde effect las in de screenshot.

Ik heb al gekekeken in mijn registry voor de substitute fonts, maar die staan gewoon goed.
Daarnaast heb ik ook al getracht om van mijn originele Windows XP cd's de fonts (.tt_ & .fo_) te expanden naar een eigen mapje om ze dan vervolgens terug te kopieren naar de C:\windows\fonts map. Op 4 of 5 bestanden na kopieert die ze allemaal zonder problemen erheen (na attrib -a -s -h -r gedaan te hebben). Maar ook dit lost het probleem niet op voor mij.

Ook al de lettertype grootte verandert van 100% -> 75% -> 100%. Ook dit hielp niet.
Verschillende reboots gedaan, maar allemaal zonder vruchtbaar resultaat...

Iemand nog een andere optie wat ik eventueel kan proberen om dit nare probleem te fixen?