Toon posts:

[Microsoft Word] automatisch kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zelf even gekeken naar de mogelijkheid om in word automatisch een stuk tekst over te nemen naar een andere plaats in de tekst.

Waarom wil ik het gebruiken en doe ik niet simpel kopie paste?
Omdat er een zeer groot aantal brieven verstuurd dient te worden, die volgens een standaard lay-out gaan. Enkel N.A.W. gegevens en referentie (handmatig)nummer worden ingevoerd.
De bedoeling is dat het referentie nummer automatisch in de koptekst van pagina 2 wordt weergegeven.
De 'bron'tekst (het referentie nr) staat op pagina 1 niet in de koptekst.

Wie kan mij de oplossing geven? (8>
Want ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is :X . Het is me wel gelukt om via invoegen-bladwijzer en invoegen-veld een link te maken naar een deel van de pagina. Ik kom niet verder dan dat word ENKEL cijfers overneemt :'( . (overigens bestaat het referentie nummer ook uit leestekens zoals, - en /).

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:00
Misschien kun je eens zoeken op mailmerge.

Verder kun je ook bij documenteigenschappen een variabele aanmaken die je op meerdere plekken in het document kan aanroepen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt inderdaad voor de mailmerge gaan ipv het andersom te doen en de teksten over te nemen.

Maar als je het zo nodig zo moet doen: type je tekst, selecteer de tekst, sleep het naar waar je wilt zijn, "hier koppeling maken".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat hij automatisch een stukje tekst overneemt uit het document zelf. Hetzelfde als bij excel (=A1). Dat moet toch wel mogelijk zijn? Met cijfers was het me in word wel gelukt, maar niet met text.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je mijn reactie hebt gelezen? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond nog eens even thuis doornemen, maar in de vluchtigheid heb ik die optie niet. Btw: ik werk met word 2002
Pagina: 1