Digital Surround oplossing..

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

allereerst even mijn huidige situatie:

Ik heb op dit moment een Logitech Z5300 set (surround, maar NIET digitaal). Deze is direct aangesloten op mijn tv, en mijn xbox360 hangt weer aan de tv.

De set is in stereo aangesloten op de tv (duh ;)), maar de xbox360 heeft ook een digitale uitgang.
Ik heb op dit moment dus wel geluid uit al m'n boxen, maar het is geen surround geluid, en dat vind ik nogal jammer.
Ik wil nu dus echt surround geluid, maar heb op dit moment nog geen geld voor een receiver + nieuwe boxenset.

Ik kan wachten en sparen, maar heb op zich wel geld voor een receiver, en vraag me nu af of het volgende mogelijk is.

Kan ik een fatsoenlijke receiver kopen, daar m'n xbox en tv op aansluiten (xbox digitaal, tv stereo), en daarna die Z5300 set op de receiver aansluiten?
In de subwoofer van de Z5300 set gaan 3 minijacks die elk op te splitsen zijn in 2 tulp stekkers, 2 voor front, 2 voor rear en 2 voor sub.
Het lijkt mij dus dat dit wel mogelijk is om aan te sluiten, maar ik weet het niet zeker.
Ook vraag ik me af of het geen problemen geeft dat het bij die set via de subwoofer loopt, want die subwoofer versterkt het geluid volgens mij ook weer, en dat doet een receiver toch ook? Blaas je dan niet direct de boxen op als je ze aansluit?

Ik hoop niet dat het verhaal onduidelijk is zo... :)

Verwijderd

kan wel ja, je moet alleen wel er voor zorgen dat je receiver een analoge surround uitgang heeft (meestal 1 coaxiale uitgang waarvoor je wel weer een kabel voor kan kopen die hem opsplitst in 6 tulpjes)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07
Volgens mij moet de receiver gewoon 5.1 pre-out hebben, zoals bijvoorbeeld de denon avr-1906.

Verwijderd

.. spuit11? hij heeft alleen iets aan een analoge uitgang, dus dat lijkt me nogal logisch

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07
Spuit 11? Maar hier zie je de avr-1905:
http://www.aviyaffe.com/s.../big/Denon_AVR_1905_r.jpg
De aansluitingen naast de video 3 zou je dan kunnen gebruiken.
Je kan dan dus je speaker set aansluiten en eventueel later uitbreiden met andere speakers.

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
gelukkie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:50:
Spuit 11? Maar hier zie je de avr-1905:
http://www.aviyaffe.com/s.../big/Denon_AVR_1905_r.jpg
De aansluitingen naast de video 3 zou je dan kunnen gebruiken.
Je kan dan dus je speaker set aansluiten en eventueel later uitbreiden met andere speakers.
Aha, een plaatje zegt meer dan duizend woorden... dank je :)

Had zelf ook nog nooit van pre-out gehoord, net wel even naar gegoogled maar het was me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:37:
kan wel ja, je moet alleen wel er voor zorgen dat je receiver een analoge surround uitgang heeft (meestal 1 coaxiale uitgang waarvoor je wel weer een kabel voor kan kopen die hem opsplitst in 6 tulpjes)
euhm, even voor de duidelijkheid.. zo een coaxiale uitgang is digitaal, en is NIET in een analoog signaal om te zetten zonder een decoder. er is geen kabeltje ter wereld die een digitaal signaal om kan zetten in 6analoge signalen.

ontopic:
Ja je kan je logitech set met een receiver combineren, op meerdere manieren zelfs. :)
Als je een receiver hebt met pre-outs kan je die pre-outs (zes tulpjes) aan je logitech set verbinden met tulp--> jackplug kabeltjes.
zoiets dus
Afbeeldingslocatie: http://img.kasa.cz/kasa-foto/270/product_21964.jpg
Pagina: 1