LG 4:3 -> 16:9 rendering

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 22:37
ik zit te twijfelen over de aanschaf van een nieuwe LCD-tv als vervanging van mijn huidige Panasonic CRT. De LG RZ-26LZ55 is één van de aantrekkelijke opties, maar ik vraag me af wat jullie ervaring is met het kijken van 4:3 uitzendingen op deze TV. Wordt dit een beetje aanvaardbaar uitgerekt>
Heb de manual via internet al gelezen, maar kom er niet uit of er bijv. een "subtitle-zoom" op zit oid.

Iemand ervaring met LCD-tv's van LG op dit gebied?

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 08:44

DouweGNL

Ik ben tof.

TV heeft geen 'subtiele' uitrekking, het is of volledig uitgerekt of eventueel 14:9.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Ik weet niet wat je onder subtiele uitrekking verstaat. Maar volgens mij rekken de meeste breedbeeld tv's het 4:3 beeld geleidelijk op vanuit het midden van het scherm naar de zijkant. Dus het beeld aan de zijkanten is meer opgerekt dan iets midden in het beeld. Valt het beste te zien bij ondertiteling of die nieuwstickers op RTL7 of CNN. (Ik wilde die SMS lijnen van die muziekzenders maar niet noemen...)

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 22:37
Maar dat uitrekken is bij het ene merk volgens mij beter dan het andere... Philips heeft een redeljik goede setting voor zover ik weet, bij mijn huidige Panasonic tv is het ook wel aardig.
Het enig dat ik bij de Panasonic mis is een zoomfunctie waarbij je daarna het beeld kunt verschuiven om de ondertitels in beeld te brengen.

Ook is bij mijn Panasonic-tv de auto-setting redelijk irritant; geen idee hoe het bij andere merken gaat, maar bij reclames en afwijkende tussenstukjes schiet het beeld alle kanten op...

Omdat je in een winkel maar even de gelegenheid hebt om te kijken en niet alle instellingen en kanalen voorhanden hebt, ben ik benieuwd naar ervaringen die anderen hebben met bij voorkeur LG-lcdtv's.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

martin2005 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:37:
Ik weet niet wat je onder subtiele uitrekking verstaat. Maar volgens mij rekken de meeste breedbeeld tv's het 4:3 beeld geleidelijk op vanuit het midden van het scherm naar de zijkant. Dus het beeld aan de zijkanten is meer opgerekt dan iets midden in het beeld. Valt het beste te zien bij ondertiteling of die nieuwstickers op RTL7 of CNN. (Ik wilde die SMS lijnen van die muziekzenders maar niet noemen...)
Sommigen voegen daar ook nog aan toen dat het beeld een klein beetje in de hoogte wordt opgerekt aan de zijkanten. Nadeel is dat het beel wat krom gaat lopen, maar voordeel is dat de verhoudingen beter kloppen.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
mikekiwi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:15:
Ook is bij mijn Panasonic-tv de auto-setting redelijk irritant; geen idee hoe het bij andere merken gaat, maar bij reclames en afwijkende tussenstukjes schiet het beeld alle kanten op...
Heeft mijn Philips ook. Maar wat nog irritanter is, is dat-ie bij het zappen altijd terugspringt naar automatisch.... blijft niet staan op breedbeeld, of 4:3, of 16:9......

Ligt aan een instelling ergens, want een nieuwere Philips bij vrienden heeft dat laatste weer niet.
Pagina: 1