Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Barst in scherm Qtek 9000 (MDA-pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm van mijn MDA-PRO is vorige week gebarsten (terwijl hij in mijn broek zat). Niks fysiek inspannends of wat dan ook, en toen ik muziek aan wilde zetten bleek een grote barst te zijn ontstaan.

Direct klantenservice T-mobile gebeld, waar ik de reactie kreeg dat het was ontstaan door onzorgvuldig gebruik. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik hem kon opsturen naar het reparatiecentrum. Daarvan kreeg ik zaterdag bericht dat ze hebben geconstateerd dat de schade is onstaan door vallen/stoten/druk.

Ik kan me voorstellen dat TM niet wil opdraaien voor schade die ontstaat door onzorgvuldig gebruik; wat ik echter jammer vind is dat TM totaal niet luistert naar mijn argument. De barst is onstaan op het moment dat hij gewoon in mijn broekzak zat, en ik betwijfel of deze telefoon wel geschikt is om in je zak te dragen. Is het ontwerp niet zo dat torsie er (te) makkelijk voor zorgt dat het scherm te makkelijk kan barsten .... ? Verder zitten er op de hoeken van het scherm ook 2 drukpuntjes. Ik vraag me af waarom er niet ook eentje in het midden van de rand is aangebracht; daar ontstaat de meeste druk (meer dan je wil op een teer touchscreen volgens mij...?).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel gebruikers van een MDA pro last hebben van een barst in het scherm, zonder dat hiervoor echt een oorzaak is. Ik kan nu gaan aantonen dat het niet door onzorgvuldig gebruik is ontstaan, terwijl zij niet kunnen aantonen dat er expliciete druk, val en of stoot schade is....

(deze post al in een ander draadje gezet, maar aangezien het daar om een ander topic ging werd mijn post ondergesneeuwd)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het ding is niet gemaakt om in je zak te doen, daarom zit er ook zo'n draagtasjes bij.
Dat was ook de reden voor mij om een andere GSM te nemen, die schermpjes zijn zo kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:44:
Het ding is niet gemaakt om in je zak te doen, daarom zit er ook zo'n draagtasjes bij.
Een Qtek9000 is klein gemaakt, zodat je hem makkelijk mee kunt nemen. In een draagtasje, maar ook in je zak bijvoorbeeld, mits je er zorgvuldig mee omgaat. Als je op de bouw werkt is het niet handig, maar bij wat rustiger activiteiten zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.
Bierkameel schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:44:
...., die schermpjes zijn zo kapot.
Daar het om een gebruiksvoorwerp gaat is geprobeerd hem zo te contrueren dat hij hij wel eea kan hebben; drukpuntjes, bescherming zorgen ervoor dat het scherm wel degelijk wat kan hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:30:
Het scherm van mijn MDA-PRO is vorige week gebarsten (terwijl hij in mijn broek zat). Niks fysiek inspannends of wat dan ook, en toen ik muziek aan wilde zetten bleek een grote barst te zijn ontstaan.

Direct klantenservice T-mobile gebeld, waar ik de reactie kreeg dat het was ontstaan door onzorgvuldig gebruik. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik hem kon opsturen naar het reparatiecentrum. Daarvan kreeg ik zaterdag bericht dat ze hebben geconstateerd dat de schade is onstaan door vallen/stoten/druk.

Ik kan me voorstellen dat TM niet wil opdraaien voor schade die ontstaat door onzorgvuldig gebruik; wat ik echter jammer vind is dat TM totaal niet luistert naar mijn argument. De barst is onstaan op het moment dat hij gewoon in mijn broekzak zat, en ik betwijfel of deze telefoon wel geschikt is om in je zak te dragen. Is het ontwerp niet zo dat torsie er (te) makkelijk voor zorgt dat het scherm te makkelijk kan barsten .... ? Verder zitten er op de hoeken van het scherm ook 2 drukpuntjes. Ik vraag me af waarom er niet ook eentje in het midden van de rand is aangebracht; daar ontstaat de meeste druk (meer dan je wil op een teer touchscreen volgens mij...?).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel gebruikers van een MDA pro last hebben van een barst in het scherm, zonder dat hiervoor echt een oorzaak is. Ik kan nu gaan aantonen dat het niet door onzorgvuldig gebruik is ontstaan, terwijl zij niet kunnen aantonen dat er expliciete druk, val en of stoot schade is....

(deze post al in een ander draadje gezet, maar aangezien het daar om een ander topic ging werd mijn post ondergesneeuwd)
als t-mobile dit leest hebben ze het bewijs dat er onzorgvuldig is gehandeld al in handen: je stelt immers zelf dat je twijfelt aan het feit dat de PRO geschikt is om in je broekzak te dragen. Als je al daaraan twijfelt, en het toch doet, handel je al onzorgvuldig. Geen garantie dus

Verwijderd

Topicstarter
Mijn puntje is juist dat ik aan de orde wil stellen of de Qtek 9000 (MDA-PRO) wel geschikt is gemaakt voor alledaags gebruik. Is er wel eens serieus gekeken naar de manier waarop het apparaat ontwikkeld is, is deze methode wel eens tegen het licht van de gebruiksspecificaties gehouden? Net iets te vaak hoor ik verhalen (uit directe en 2e hand) over gewoon zorgvuldig gebruik, waarbij het apparaat toch beschadigd raakt. Ik ben zoals ik eerder vermeldde benieuwd naar die mensen die ook vinden dat ze correct zijn omgegaan met het apparaat maar dat toch schade is ontstaan aan het scherm.

offtopic; als je wat langere tekste gaat quoten kun je dmw van .... stukken tekst weglaten. Je quote is dan duidelijk en een pagina blijft wat overzichtelijker:)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:26

sphere

Debian abuser

Volgens mij staat er in de handleiding/beschrijving van het toestel dat je moet voorkomen, dat je het toestel meeneemt op een plek waar het bekneld kan raken. Zo is dat afgedekt denk ik. Misschien dat je het op onduegdelijke constructie kan gooien, maar daar heb ik een hard hoofd in.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Heel vervelend, maar inderdaad geen garantie. Als je een toestel in je broekzak stopt kan er grote druk op komen te staan, helemaal als je gaat zitten (broek spant zich dan aan, met als gevolg dat je MDA ook onder druk komt te staan). Het gevolg kan zijn dat je toestel als het ware geplet wordt. Helemaal met een relatief groot toestel als de MDA Pro loop je dergelijke risico's; de druk kan immers nergens heen en wordt volledig op het toestel geconcentreerd.

Als een toestel geplet wordt zegt een scherm vanzelf krak. En dat is een gebruikersfout, helaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:43:
Mijn puntje is juist dat ik aan de orde wil stellen of de Qtek 9000 (MDA-PRO) wel geschikt is gemaakt voor alledaags gebruik. Is er wel eens serieus gekeken naar de manier waarop het apparaat ontwikkeld is, is deze methode wel eens tegen het licht van de gebruiksspecificaties gehouden? Net iets te vaak hoor ik verhalen (uit directe en 2e hand) over gewoon zorgvuldig gebruik, waarbij het apparaat toch beschadigd raakt. Ik ben zoals ik eerder vermeldde benieuwd naar die mensen die ook vinden dat ze correct zijn omgegaan met het apparaat maar dat toch schade is ontstaan aan het scherm.

offtopic; als je wat langere tekste gaat quoten kun je dmw van .... stukken tekst weglaten. Je quote is dan duidelijk en een pagina blijft wat overzichtelijker:)
hallo, je stopt een laptop, geschikt voor alledaags gebruik, toch ook niet in je broekzak hoop ik. De producent hoeft niet te kijken hoe de een of andere gebruiker er mee om wil gaan, de gebruiker moet dat produkt kopen voor het doel en de wijze waarop hij er mee om wil gaan. Je klaagt toch ook niet over een Samsung met een klepje dat je het scherm niet kunt omdraaien zoals bij de PRO. Dat kan een keer bij een Samsung en dan loop je toch ook niet terug naar de winkel met de beide losse delen dat de fabrikant jou bedoeling niet goed begrepen had.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties over hoe een Qtek 9000 te gebruiken, ik zal het uitprinten en bij de handleiding doen die hier naast me ligt ;)

Ook bedankt voor opmerkingen dat het niet mee zal vallen om garantie te claimen. Ik kan dit inmiddels bevestigen :)

Voor de duidelijkheid; ik ben benieuwd naar gebruikers van de Qtek 9000 / MDA pro die ook kampen met een barst in het scherm, ondanks (naar eigen bevinding) normaal gebruik.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:27:
Bedankt voor de reacties over hoe een Qtek 9000 te gebruiken, ik zal het uitprinten en bij de handleiding doen die hier naast me ligt ;)

Ook bedankt voor opmerkingen dat het niet mee zal vallen om garantie te claimen. Ik kan dit inmiddels bevestigen :)

Voor de duidelijkheid; ik ben benieuwd naar gebruikers van de Qtek 9000 / MDA pro die ook kampen met een barst in het scherm, ondanks (naar eigen bevinding) normaal gebruik.
Ik zal het even objectief vanuit t-mobile`s kan uitleggen. Een klant heeft een erg duur toestel bij hun gekocht en ze bieden het om het, voor een vergoeding, te verzekeren. Dit slaat de klant af en gaar lekker met zijn ding spelen. Enkele maanden later, binnen in de garantie periode, komt de klant terug dat het scherm gebarsten is terwijl het in zijn broekzak had, en wil dus garantie claimen. Het probleem is dat meneer niet kan bewijzen dat het door druk komt omdat het in zijn broek zak zit. Dus het `zou` ook gevallen kunnne zijn. En dat valt buiten de garantie.

Dat is het gehele probleem. Je kan niet bewijzen dat het daar door komt, hoe goedwillend een persoon kan zijn. Daarom zeggen alle providers en telco shops dat het niet onder de garantie valt zulke dingen.

Erg sneu jammer genoeg. Succes verder :)

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:03:
[...]

.....

Erg sneu jammer genoeg. Succes verder :)
Bedankt, ik zal zien hoever ik kan komen.

Verder; als er hier nog MDA-pro gebruikers zijn met een barst in hun scherm, ondanks zorgvuldig gebruik dan hoor ik dat graag (mogelijk toch maar eens kijken op wat specifiekere pocket-pc/smartphone-fora...aanraders?:))

Verwijderd

Topicstarter
MDA opgestuurd naar http://www.pdatechcenter.nl/ en binnen een paar dagen is hij gefixed. Betere service, en 100 E goedkoper dan T-mobile.
Pagina: 1