Dual UTP kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
He ik ben op zoek naar 2 utp kabels die aan elkaar vast zitten. http://home.planet.nl/~barry1989/dualutp.jpg hier heb ik een klein beetje van maar ik heb meer nodig. Ik wil namelijk in elke kamer van het huis 2 aantluitingen hebben en dan is zo een kabel we zo handig en netjes. Weet iemand waar je die kan kopen ik kan het egt nergens vinden ook niet op google dan kom ik op poolse sites

groetjes barry

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan ook 2 aansluitingen op 1 kabel maken. Zie de FAQ daarvoor.

[ Voor 36% gewijzigd door RaZ op 02-08-2006 12:02 ]

Ey!! Macarena \o/

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04 03:00
Als de kabel nog gelegd moet worden kun je natuurlijk beter het meteen netjes doen en een dubbele leggen. Maar je hebt gelijk: het kan wel.

^ Wat hij zegt.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 19:52
Je hebt er ook splitters voor:

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=924577

Of zijn die niet hiervoor bedoelt?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die kun ej volgens mij niet zonder meer gebruiken op je huis tuin en keuken switchje, gezien je dan nooit weet welke data naar welke pc gestuurd moet worden.

Makkelijkste oplossing is gewoon 2 kabels naast elkaar trekken (en ze desnoods met tiewraps aan elkaar zetten).

• Barry1989
Ja sorry eigenlijk vergeten te melden. Ik wil een Gigabit netwerk en dan kan je niet 2 aansluitingen over 1 kabel want gigabit gebruikt wel 8 kabeltjes en 100mbit maar 4 dus ik wil echt 2kabels aan elkaar vast

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Denk dat je even met een installatie bedrijf moet gaan bellen ofzo, die gebruiken dit soort kabel.
Ik ben die kabel al een paar keer tegengekomen maar heb het nog nooit ergens kunnen bestellen. Het wordt volgens mij geleverd op van die houten industrie rollen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-04 10:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

bel of kijk eens bij www.blackbox.nl ... die hebben veel kabels

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Barry1989
Ja dat zou best goed kunnen dat het word geleverd op van die houten industrie rollen. Er staat op die kabel zelf. 30223M dat ken niet in een pullbox. Ik ga nog wel even verder zoeken op internet want je zou het vast wel ergens kunnen bestellen neem ik aan

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Terw_Dan schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:08:
die kun ej volgens mij niet zonder meer gebruiken op je huis tuin en keuken switchje, gezien je dan nooit weet welke data naar welke pc gestuurd moet worden.
je moet er dan ook 2 hebben, aan beide kanten van de kabel 1tje ;)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04 03:00
Ik heb inderdaad ook alleen een rol van 500m gevonden voor € 700. Ik vond het niet aantrekkelijk genoeg om het hier te posten. ;)

^ Wat hij zegt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel een willekeurige data-installateur en vraag of je bij wijze van uitzondering een x-hoeveelheid meters van ze zou kunnen kopen. Zij snappen ook wel dat je niet zoveel nodig hebt als zij in een maand verbruiken ;)
Met een beetje mazzel heb je het dan nog lekker goedkoop ook :)

En data-installateurs zat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Wat je zoekt is namelijk wat ze noemen shotgun kabel.

http://www.conectis.nl/update_Brand-Rex.htm

BBR 1030C van brand-rex zie ook http://www.kannegieter.com

• Barry1989
Oke dan ga ik wel ff zo een data instelateur zoeken bij mij in de buurt. en die 500M voor 700€ zijn die kabels egt zo duur. 8)7 :|

edit: Icebird 73 die site is egt goed

[ Voor 13% gewijzigd door Barry1989 op 02-08-2006 12:23 ]

• Barry1989
bedankt voor de hulp...

Deze kan wat mij btreft op slot

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-04 13:19
Je kunt ook 16-aderige (of meer-aderige) UTP kopen of zo. Deze is beschikbaar of gewoon 2 naast elkaar werkt ook.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Barry1989
Waar kan je die dan kopen.... die meer aderige. Ik heb ze nog nooit gezien ergens

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Barry1989 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:23:
bedankt voor de hulp...

Deze kan wat mij btreft op slot
Topics die een oplossing opgeleverd hebben gaan niet op slot, die zakken vanzelf weg ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Barry1989 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:06:
Waar kan je die dan kopen.... die meer aderige. Ik heb ze nog nooit gezien ergens
Bij de electronica zaak kun je wel 16 aderige kabels kopen, echter zit daar een hele grote MAAR aan...

Zijn die kabels wel getwist?
Dat is namelijk een belangrijk onderdeel van de UTP kabel, het twisten van aderparen.
Je moet dan ook de aderparen nog in de juiste volgorde aansluiten om overspraak te voorkomen...
Als je overspraak hebt kun je netwerkkaart/switchpoort opblazen, en dat is *niet* wat je wil lijkt me...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1