medische keuring t.b.v. levensverzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 8.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 16:40
voor onze hypotheek hebben wij een een stukje levensverzekering nodig, hiervoor hebben we een uitgebreide vragenlijst ingevuld en beide hebben we geen gekke dingen ingevuld. Toch moeten we een medische keuring ondergaan. Deze keuring wordt uitgevoerd door iemand van Mediplus en komt bij ons thuis langs. (elk gewenst tijdstip) maar wat moeten we verwachten, volgens de dame aan de telefoon wordt er bloed geprikt en nemen ze urine monsters.

Gaat dit niet beetje ver voor een keuring t.b.v. een verzekering.... ?? en hoe gaat zo´n instelling om met de verkregen gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 21:07

996

Zo'n keuring is gebruikelijk als de levensverzekering een hoger bedrag betreft dan 160.000 euro (maar pin me niet op het exacte bedrag vast)

Hier kun je ook nog wat nalezen

[ Voor 20% gewijzigd door 996 op 02-08-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Nakebod

Nope.

Voor een levensverzekering lijkt me dat dit vrij standaard is? Heb er zelf geen, dus zou het niet precies weten.
Maar iemand die nog maar 3 maanden te leven heeft, hoe hard het ook klinkt, die wil je niet verzekeren.
Denk dat ze iets als hiv/aids zullen testen, en uit de urine kan je geloof ik ook een aantal ziektes afleiden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik denk dat jullie willekeurig uitgekozen zijn.
Daarnaast zullen (lijkt me) de gegevens alleen voor de levensverzekering gebruikt worden.
Een levensverzekering kan ervoor zorgen dat wanneer jij of je partner komt te overlijden het huis gedeeltelijk of volledig afbetaald wordt. Ze willen er natuurlijk zeker van zijn dat je niet al iets hebt waardoor je een verhoogtekans hebt om te komen overlijden. Geloof me, vanwege een kilootje teveel kun je al een verhoogte levensverzekering krijgen. Erg iritant, maar zo zit het nu eenmaal in elkaar.

Wij hebben overigens geen keuring gehad op onze hypotheek van €167.500 excl. koperskosten dus €185.000 ongeveer.

Sorry voor het per ongeluk editen van je post. quote<>edit

[ Voor 64% gewijzigd door Rukapul op 02-08-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Het vreemde dat we al een een soort levensverzekering hebben lopen die we oversluiten, voor die verzekering met bijna het zelfde bedrag zijn we niet gekeurd.

Iemand ervaringen met het bedrijf Mediplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wij moesten ook voor onze levensverzekering een vragen lijst invullen, en omdat ik last heb van reumatische aandoening, moest er nog informatie bij de huisarts opgevraagd worden. Alles gedaan, verder geen problemen mee gehad.
Bij ons zeker geen fysieke keuring met bloed afnemen en urine monsters. Lijkt mij wel wat extreem.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tsja, verzekeraars zijn nu eenmaal niet hetzelfde.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Arunia schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:46:
Ik denk dat jullie willekeurig uitgekozen zijn.
No way. Ten eerste dient dat geen doel voor de verzekeraar en het is bovendien twijfelachtig wat de wet van deze willekeur vindt.
Daarnaast zullen (lijkt me) de gegevens alleen voor de levensverzekering gebruikt worden.
Een levensverzekering kan ervoor zorgen dat wanneer jij of je partner komt te overlijden het huis gedeeltelijk of volledig afbetaald wordt. Ze willen er natuurlijk zeker van zijn dat je niet al iets hebt waardoor je een verhoogtekans hebt om te komen overlijden. Geloof me, vanwege een kilootje teveel kun je al een verhoogte levensverzekering krijgen. Erg iritant, maar zo zit het nu eenmaal in elkaar.

Wij hebben overigens geen keuring gehad op onze hypotheek van €167.500 excl. koperskosten dus €185.000 ongeveer.
Het gaat niet om de hypotheek, maar om de overlijdensrisicopolis die aan de kapitaalpolis gekoppeld is.

Ik zou TS willen adviseren om de Wet op de Medische Keuringen eens te lezen. Het is een vrij duidelijke en kleine wet. Hieruit volgen meteen vrijwel alle antwoorden op de vragen. Of alle partijen zich ook aan de wet houden is een tweede. Je hebt een vergaand recht op informatie (vooraf en achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Rukapul schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:56:

Ik zou TS willen adviseren om de Wet op de Medische Keuringen eens te lezen. Het is een vrij duidelijke en kleine wet. Hieruit volgen meteen vrijwel alle antwoorden op de vragen. Of alle partijen zich ook aan de wet houden is een tweede. Je hebt een vergaand recht op informatie (vooraf en achteraf).
Wet op de Medische Keuringen

Bedankt, dit is idd een erg duidelijk geschreven wet, beter dan die wet die ik dagelijks uitoefen.

[ Voor 8% gewijzigd door gumtree op 02-08-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wij moesten ook een "aanvullend onderzoek" ondergaan, we moesten er ook rekening mee houden dat er urine kon worden afgenomen.
Ter plekke was alleen ff wat maten opnemen rondom (ivm overgewicht) en ff op de weegschaal staan en een standaard babbeltje over roken en drinken. Stelde niet veel voor.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 12:08
Een deel van onze hypotheek bestaat ook uit een levensverzekering. In eerste instantie betrof dat voor beiden het invullen van een vragenlijst (gezondheidsverklaring), maar aangezien mijn vriendin diabetes heeft volgende daar een rondje 'medische molen' uit.

Ikzelf had aan het invullen van de gezondheidsverklaring genoeg. Ik verwacht dus dat je pas een keuring krijgt als daar vanwege de gezondheidsverklaring reden toe is...

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb een levensverzekering boven de "magische" grens van 160.000, volgens de bank zou ik geen Medische Keuring moeten ondergaan, heb samen met mijn meisje al weeeken geleden een medische verklaring ingevuld, maar nog niets vernomen (vakantie denk ik). Wanneer ik bij Interpolis zoek op Medische Keuring:
Uw vraag was: "medische keuring"

Klik op een vraag om het antwoord te zien.

* Wanneer moet mijn paard worden gekeurd?
* Hoe moet mijn paard gekeurd worden voor de paardenverzekering?
Dus echt duidelijkheid of het nu wel of niet moet is voor mij onbekend.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Sabelhout schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:17:
Een deel van onze hypotheek bestaat ook uit een levensverzekering. In eerste instantie betrof dat voor beiden het invullen van een vragenlijst (gezondheidsverklaring), maar aangezien mijn vriendin diabetes heeft volgende daar een rondje 'medische molen' uit.

Ikzelf had aan het invullen van de gezondheidsverklaring genoeg. Ik verwacht dus dat je pas een keuring krijgt als daar vanwege de gezondheidsverklaring reden toe is...
We hebben allebei geen gekke dingen ingevuld, behalve mijn neus correctie (scheef tussenschot) maar dat is ondertussen alweer 6 jaar geleden en last heb ik er iig niet van.

We kregen de tip van de adviseur om de alcohol vragen goed en aandachtig te lezen en ook te beantwoorden, een klant had namelijk de vraag over hoeveel glazen hij per dag dronk ingevuld met zijn week aantal. Gelijk begonnen de alarmbellen te rinkelen en werd hij bijna doorverwezen naar de Jelinek. ;) uit eindelijk is dat toch goed gekomen.

Volgende week krijgen we de keuring, volgens het bedrijf kan ook inwendig onderzoek onderdeel uitmaken van de keuring. Ik denk alleen niet dat de arts die dat vraagt lang bij ons binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moest ik ook toen ik een hypotheek met levensverzekering nam, stelt niks voor.

Moest in een potje pissen, bloeddruk opmeten en cholesterol opmeten. En dat in totaal 6 keer (2x 's ochtends, 2 x 's middags, 2x 's avonds). Kostte dus alleen 6 halve verlofdagen, meer niet.

Resultaat was dat mijn premie precies 1.20 euro per maand omhoog ging. Boeiuh.

Was overigens geen apart bedrijf, het moest bij een huisarts, die mocht alleen niet je eigen huisarts zijn, en hij mocht ook niet in je woonplaats een praktijk hebben, het moest een andere plaats zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 04-08-2006 17:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
wildhagen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:29:
Kostte dus alleen 6 halve verlofdagen, meer niet.
Dat vindt ik eigenlijk best veel. Dat ze wat tests af willen nemen snap ik maar dat je hier 6 halve dagen vrij voor moet nemen is nogal veel.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rwb schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:37:
[...]

Dat vindt ik eigenlijk best veel. Dat ze wat tests af willen nemen snap ik maar dat je hier 6 halve dagen vrij voor moet nemen is nogal veel.
Wellicht was ik niet helemaal duidelijk, maar die 6 halve dagen waren mijn eigen keuze ;)

Had het ook in twee hele dagen kunnen doen (is immers ook 6x), maar ik vond halve dagen werken een paar keer wel prettig ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Keuringen bij levensverzekeringen werken heel simpel. Boven bedrag x moet in principe iedereen gekeurd worden. Je hebt twee typen keuring, de huisartsenkeuring en de internistenkeuring. Mediplus doet veel van dit soort keuringen.

De keuringen worden gedaan boven een vast bedrag. Soms is het huisartsenkeuring boven 160.000 en internisten boven 320.000 (beide keuring zijn inclusief bloedonderzoek voor hiv). Sommige verzekeraars hanteren hogere grensen. Bijvoorbeeld 250.000 huisarts en 500.000 internist.

Overlijdensrisicokapitaal van verschillende maatschappijen worden opgeteld! Dus heb je een polis van 100.000 bij overlijden lopen bij de ene maatschappij en wil je 75.000 bijsluiten bij een andere dan zal je toch een keuring moeten ondergaan.

Verder zijn verzekeraars natuurlijk uiterst discreet met deze informatie, maar dat lijjkt me niet meer dan logisch eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17:21
wildhagen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

Wellicht was ik niet helemaal duidelijk, maar die 6 halve dagen waren mijn eigen keuze ;)

Had het ook in twee hele dagen kunnen doen (is immers ook 6x), maar ik vond halve dagen werken een paar keer wel prettig ;)
Wat!? 2 _hele_ dagen voor een medische keuring en dan alleen maar de zaken gemeten die je hiervoor noemt ?
Ik heb voor onze 1e hyp ook een medische keuring moeten ondergaan, maar dit was niet meer dan een kort bezoek aan een huisarts (idd mag niet gelijk zijn aan de eigen huisarts) van een klein uurtje ofzo waarbij bloeddruk wordt gemeten, oogmeting, reflexen en dat soort standaard meuk. En nog even een uurtje langs de GGD om wat bloed te laten prikken.
Als ik er 2 dagen voor vrij zou moeten nemen hadden ze een vette rekening van me kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
sverzijl schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:07:
[...]
.
Als ik er 2 dagen voor vrij zou moeten nemen hadden ze een vette rekening van me kunnen krijgen.
die je vervolgens in 360 termijnen zelf weer terug betaald, maar ik ben het helemaal met je eens dat 2 volle dagen wel een beetje overdreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
gumtree schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:08:
[...]

die je vervolgens in 360 termijnen zelf weer terug betaald, maar ik ben het helemaal met je eens dat 2 volle dagen wel een beetje overdreven is.
:)
Laat ik het anders zeggen, daar zou ik waarschijnlijk nooit een levensverzekering hebben afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lezen jullie wel een beetje goed? Het zijn geen twee volle dagen, maar 6 meetpunten, verdeeld over twee dagen (drie maal daags), of 6 dagen (1 maal daags).

Per keer was het hooguit een minuut of 10 werk, dus in totaal een uurtje ofzo.

Was in 2002, dus ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is. Mijn broer hoefde (in 2004) slechts één keer te worden gekeurd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

vraag is nog steeds wat het overlijdensrisicokapitaal is op de polis van TS. is dit idd boven de 160.00 dan ik een keuring standaard (had je tp je zo kunnen vertellen) is het er onder ligt het aan het invullen van het aanvraagformulier (steekproeven doen ze nooit)

is het toch lager dan 160.000 kan het ook zijn dat je bij het invullen dus aangegeven hebt al een dergelijke polis te hebben. Waarschijnlijk is de bedoeling deze te stoppen en met de nieuwe verder te gaan. Vul je dit echter niet goed in denken ze dat beide in stand blijven en tellen dus de bedragen op. Kom je dan dus boven de 160.000 > keuring. Als dit het geval is kan je dat simpel recht laten zetten via je tp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
Grappig, wij hebben ook een medische check voor onze hypotheek, maar die dokter kwam gewoon een avondje bij ons thuis langs om alle tests te doen. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
wildhagen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:20:
Lezen jullie wel een beetje goed? Het zijn geen twee volle dagen, maar 6 meetpunten, verdeeld over twee dagen (drie maal daags), of 6 dagen (1 maal daags).

Per keer was het hooguit een minuut of 10 werk, dus in totaal een uurtje ofzo.
Oh zeg dat dan :) Je had het erover dat het je 6 halve verlofdagen kostte (of 2 hele dagen) en dat vind ik vrij onacceptabel voor het afsluiten van wat voor verzekering dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
StuiTeR schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:27:
vraag is nog steeds wat het overlijdensrisicokapitaal is op de polis van TS. is dit idd boven de 160.00 dan ik een keuring standaard (had je tp je zo kunnen vertellen) is het er onder ligt het aan het invullen van het aanvraagformulier (steekproeven doen ze nooit)

is het toch lager dan 160.000 kan het ook zijn dat je bij het invullen dus aangegeven hebt al een dergelijke polis te hebben. Waarschijnlijk is de bedoeling deze te stoppen en met de nieuwe verder te gaan. Vul je dit echter niet goed in denken ze dat beide in stand blijven en tellen dus de bedragen op. Kom je dan dus boven de 160.000 > keuring. Als dit het geval is kan je dat simpel recht laten zetten via je tp
Het ORK is idd hoger dan de 160.000, onze tp had wel iets verteld over de medische keuring maar dat deze telefonisch zou plaats vinden door het stellen van enkele vragen na aanleiding van de medische verklaring die we hebben ingevuld.

we hebben nu ook al een ORK lopen helaas is deze te laag (lang leve onze vorige tussenpersoon) en moet deze dus worden over gesloten. wel opmerkelijk dat we nu voor het dubbele ORK bedrag net zoveel kwijt zijn als de lagere die we nu nog hebben lopen.

Volgende week hebben we de keuring, we gaan er vanuit dat alles goed is... we hebben igg geen klachten.

zie net dat mediplus ook tussen de google adds staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ik doe dit werk al 15 jaar en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die over de 'grens' gaat er met een telofonisch check vanaf komt. Maar afin maak je dus geen zorgen. Zo'n klein onderzoek duurt 15 minuten en meestal is de uitslag met een aantal dagen al bekend bij de verzekeraar.

Het feit dat je voor meer ORK minder betaald is wel opmerkelijk. Conclusie zal zijn dat je vorige polis te duur was :) (er zit erg veel prijsverschil in die polissen)

Is het trouwens een losse ORV of een gemengde polis die ook bij in leven zijn uitkeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
StuiTeR schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:27:
ik doe dit werk al 15 jaar en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die over de 'grens' gaat er met een telofonisch check vanaf komt. Maar afin maak je dus geen zorgen. Zo'n klein onderzoek duurt 15 minuten en meestal is de uitslag met een aantal dagen al bekend bij de verzekeraar.

Het feit dat je voor meer ORK minder betaald is wel opmerkelijk. Conclusie zal zijn dat je vorige polis te duur was :) (er zit erg veel prijsverschil in die polissen)

Is het trouwens een losse ORV of een gemengde polis die ook bij in leven zijn uitkeert ?
De Polis keert ook bij leven uit, de huidige polis loopt bij Onderlinge 's Gravenhage en de nieuwe gaat via Delta Loyd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

kijk daar heb je het verschil in de OG polis (traditioneel leven) zit een garantie kapitaal bij leven. Die zal in de DL polis niet zitten (universal live / unit linked / puur op belegging) Daardoor mag je anders naar je doelkapitaal rekenen en is hij goedkoper. Echter het resultaat op einddatum geeft veel minder zekerheid. Ik doe zelf erg veel zaken met OG vanwege hun garantie maar goed dat is een persoonlijke keuzen

hou oud is trouwens je bestaande OG polis ? (ingangsdatum)

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 05-08-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
StuiTeR schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:00:
kijk daar heb je het verschil in de OG polis (traditioneel leven) zit een garantie kapitaal bij leven. Die zal in de DL polis niet zitten (universal live / unit linked / puur op belegging) Daardoor mag je anders naar je doelkapitaal rekenen en is hij goedkoper. Echter het resultaat op einddatum geeft veel minder zekerheid. Ik doe zelf erg veel zaken met OG vanwege hun garantie maar goed dat is een persoonlijke keuzen

hou oud is trouwens je bestaande OG polis ? (ingangsdatum)
Volgens mij uit het hoofd even iets van 14 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

okz dan het je niets te maken met fiscale regime verschillen etc. Klopt trouwens mijn bovenstaande redenering en zo ja ben je dus bewust van het feit dat je nu feitelijk een heel ander product gekocht hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
StuiTeR schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:48:
okz dan het je niets te maken met fiscale regime verschillen etc. Klopt trouwens mijn bovenstaande redenering en zo ja ben je dus bewust van het feit dat je nu feitelijk een heel ander product gekocht hebt ?
Yes, dat weten we, met het eerste product hebben we heel erg op safe gespeeld, met dit product nemen we een risico maar ik heb zelf het idee dat het een aanvaardbaar risico is.

Zie trouwens dat je uit omg. Achterhoek komt, waar precies? (gumtree is een ex. achterhoeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

als je maar bewust bent is het prima :) Zoals je ook in mijn profiel gezien hebt is het mijn werk vandaar de gerichte vragen. Ik kom zelf uit de omgeving doetichem (plaatsje 10 km er vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
* schop *

Zo nu eindelijk alles achter de rug is kan ik mijn verhaal eventjes doen.Het is allemaal niet zo positief verlopen als we graag gewild hadden.

Medi-plus stuurde op de bewuste dag een keuringarts langs die slecht Nederlands sprak, goed kan gebeuren vervolgens krijg je de zelfde vragenlijst voor je kiezen die je al een keertje met je verzekeringsagent hebt ingevuld. Alleen zijn de dingen dan wat meer bij de medische naam genoemd. Als je dan vraagt wat het is kregen we een onverstaanbaar gebrom te horen.

Na het formele werk wilde de heer dus wat andere onderzoekjes doen, en dat ging ons even te ver:

- borst onderzoek bij mijn vrouw
- buik onderzoek
- reflex onderzoek
- bloed onderzoek

Mijn vrouw voelde zich totaal niet op haar gemak bij deze "enge" man en weigerde ook resoluut (en terecht) bovengenoemde onderzoeken daarop raakte te man lichtelijk geïrriteerd en kwam met voorbeelden dat Moslim vrouwen zich wel "bloot" gaven voor zijn onderzoeken. Verder valt mijn vrouw flauw als ze bloed ziet, bloed prikken gebeurt dus ook alleen maar door een "getrainde" bloedprikster iemand die je op je gemak weet te stellen en dat deed deze man niet.

Verder kregen we de mogelijkheid om het onderzoek vooraf in te zien (voordat het naar de verzekeraar wordt verzonden) toch had de verzekeraar het dossier eerder dan wij, hierover hebben we gebeld en wij konden het dossier alleen tegen betaling toegezonden krijgen... Persoonlijk vonden wij de gang van zaken rondom Medi-plus verre van netjes en erg commercieel. Het is dat het nodig is voor je verzekering. Medi-plus had als reactie: tsja iedereen reageert anders op de onderzoeken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

2 jaar geleden heb ik ook een medisch onderzoek moeten ondergaan. De tp had hiervoor al gewaarschuwd daar ik met mijn gewicht over het landelijke gemiddelde heen zit aangegeven was dat 67kg gemiddeld is voor mijn leeftijd en lengte (1.67, op dat moment nog net 20 jaar). Ik woog echter op dat moment 96kg, de tp had er al 90kg van gemaakt maar puur op dit feit diende ik een medische keuring te ondergaan voor onze levensverzekering die gekoppeld is aan de hypotheek.
Onze hypotheek bedroeg in totaal (incl kk) niet meer dan 150.000euries en toch moest die keuring gebeuren. Dit kon bij een onafhankelijke huisarts gebeuren. Ik moest inderdaad een urinemonster meenemen en er zou bloed geprikt worden en nog meer van dien aard.

Aangekomen bij de arts pakte deze mijn urinemonster aan, bekeek de kleur en gooide het direct door de afvoer weg, geen tests. Ook prikte hij geen bloed, mat wel mijn bloeddruk even op (die normaal was aangezien ik een goede conditie had), mat mijn lengte en gewicht op babbelde even kort met me en vulde toen de papieren in. Ik mocht deze doorlezen zodat ik zeker wist wat hij op zou sturen dus dat is allemaal netjes verlopen.

Uiteindelijk de uitslag binnen gekregen en de verhoging van de verzekering bedroeg welgeteld 7 euro op jaarbasis ivm mijn overgewicht. Ik kon dan wel een jaar na dato een herkeuring aangaan voor het verlagen van dat bedrag mits ik rond die 67kg zou wegen en dan zou die verhoging er afgehaald worden.
Maar vertel mij nou eens welk normaal mensen het voor elkaar krijgt om binnen 1 jaar tijd 30kg af te vallen en daaraan geen andere ziektes aan over te houden? Niemand, dus ik ben gewoon de dingen blijven doen die ik altijd al deed en van die 7 euries per jaar lig ik echt niet wakker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
voor onze huidige hypotheek zijn wij twee jaar geleden ook lichamelijk gekeurd. Later begreep ik dat dit te maken had met het feit dat het te verzekeren bedrag boven de 160.000 euro lag, namelijk 168.000 euro. Als ik dit geweten had, had ik het te verzekeren bedrag zeker verlaagd naar 150.000.

Ook bij ons kwam een arts van MediPlus. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, en mijn vrouw ook niet. Nee, als ik dit van tevoren had geweten had ik het nooit gedaan, en als het ooit nog weer noodzakelijk is, laat ik het bij een onafhankelijke arts doen en zeker niet door MediPlus.

Het rare was overigens dat ze niet moeilijk deden over het overgewicht van mijn vrouw, maar wel over mijn bloeddruk. Daarvoor kwamen ze zelfs nog een keer terug om die nogmaals te meten (ditmaal kwam er overigens een slecht nederlands pratende man die bijna niet te verstaan was.. Dezelfde misschien?). Vervolgens werd de levensverzekering geaccepteerd voor maar liefst 12 euro premieverhoging per maand, alleen omdat mijn bloeddruk 140/95 was, en dit waarschijnlijk te wijten was aan het ongemakkelijk voelen bij die arts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
draayertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:54:
voor onze huidige hypotheek zijn wij twee jaar geleden ook lichamelijk gekeurd. Later begreep ik dat dit te maken had met het feit dat het te verzekeren bedrag boven de 160.000 euro lag, namelijk 168.000 euro. Als ik dit geweten had, had ik het te verzekeren bedrag zeker verlaagd naar 150.000.
Met dit voorstel kwam onze adviseur later ook, hij was erg geschrokken van onze ervaringen met medi-plus
Ook bij ons kwam een arts van MediPlus. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, en mijn vrouw ook niet. Nee, als ik dit van tevoren had geweten had ik het nooit gedaan, en als het ooit nog weer noodzakelijk is, laat ik het bij een onafhankelijke arts doen en zeker niet door MediPlus.
Medi-plus heeft het voor ons afgedaan, ze komen er niet meer in, onze nieuwe huisarts vond de procedure ook erg twijfelachtig en zeker geen normale gang van zaken (en valse concurrentie)
Het rare was overigens dat ze niet moeilijk deden over het overgewicht van mijn vrouw, maar wel over mijn bloeddruk. Daarvoor kwamen ze zelfs nog een keer terug om die nogmaals te meten (ditmaal kwam er overigens een slecht nederlands pratende man die bijna niet te verstaan was.. Dezelfde misschien?). Vervolgens werd de levensverzekering geaccepteerd voor maar liefst 12 euro premieverhoging per maand, alleen omdat mijn bloeddruk 140/95 was, en dit waarschijnlijk te wijten was aan het ongemakkelijk voelen bij die arts...
Na overleg met medi-plus heeft mijn vrouw het bloed laten prikken in een ziekenhuis waar ze zelf goeie ervaringen mee heeft. De "prikster" met ontzettend veel ervaring heeft van alle resultaten een copy naar ons thuis adres gestuurd. de HIV test mocht ze echter niet naar het huis adres sturen deze is dus rechtstreeks naar de huisarts gegaan.

Persoonlijk vind ik de manier waarop deze medische keuringen worden uitgevoerd te ver gaan en een grove inbreuk van iemands privacy. ondanks dat het dossier "vertrouwelijk" behandeld wordt kan het altijd tegen je gebruikt worden bij bijv. een zorg verzekering.

Het vervelende is dus dat we nog steeds geen kopie van het dossier hebben gekregen, we weten dat alles goed is maar toch wil ik graag weten wat medi-plus naar onze verzekeraar heeft gestuurd. en ik vertik het gewoon om er voor te betalen, dat heeft de verzekeraar tenslotte al gedaan.
Pagina: 1