draayertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:54:
voor onze huidige hypotheek zijn wij twee jaar geleden ook lichamelijk gekeurd. Later begreep ik dat dit te maken had met het feit dat het te verzekeren bedrag boven de 160.000 euro lag, namelijk 168.000 euro. Als ik dit geweten had, had ik het te verzekeren bedrag zeker verlaagd naar 150.000.
Met dit voorstel kwam onze adviseur later ook, hij was erg geschrokken van onze ervaringen met medi-plus
Ook bij ons kwam een arts van MediPlus. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, en mijn vrouw ook niet. Nee, als ik dit van tevoren had geweten had ik het nooit gedaan, en als het ooit nog weer noodzakelijk is, laat ik het bij een onafhankelijke arts doen en zeker niet door MediPlus.
Medi-plus heeft het voor ons afgedaan, ze komen er niet meer in, onze nieuwe huisarts vond de procedure ook erg twijfelachtig en zeker geen normale gang van zaken (en valse concurrentie)
Het rare was overigens dat ze niet moeilijk deden over het overgewicht van mijn vrouw, maar wel over mijn bloeddruk. Daarvoor kwamen ze zelfs nog een keer terug om die nogmaals te meten (ditmaal kwam er overigens een slecht nederlands pratende man die bijna niet te verstaan was.. Dezelfde misschien?). Vervolgens werd de levensverzekering geaccepteerd voor maar liefst 12 euro premieverhoging per maand, alleen omdat mijn bloeddruk 140/95 was, en dit waarschijnlijk te wijten was aan het ongemakkelijk voelen bij die arts...
Na overleg met medi-plus heeft mijn vrouw het bloed laten prikken in een ziekenhuis waar ze zelf goeie ervaringen mee heeft. De "prikster" met ontzettend veel ervaring heeft van alle resultaten een copy naar ons thuis adres gestuurd. de HIV test mocht ze echter niet naar het huis adres sturen deze is dus rechtstreeks naar de huisarts gegaan.
Persoonlijk vind ik de manier waarop deze medische keuringen worden uitgevoerd te ver gaan en een grove inbreuk van iemands privacy. ondanks dat het dossier "vertrouwelijk" behandeld wordt kan het altijd tegen je gebruikt worden bij bijv. een zorg verzekering.
Het vervelende is dus dat we nog steeds geen kopie van het dossier hebben gekregen, we weten dat alles goed is maar toch wil ik graag weten wat medi-plus naar onze verzekeraar heeft gestuurd. en ik vertik het gewoon om er voor te betalen, dat heeft de verzekeraar tenslotte al gedaan.