Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe pc prive regeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of er na afschaffing van de pc prive regeling nog nieuwe van dit soort regelingen bestaan??

Het enige wat ik kon vinden was dit, maar als ik het goed begrijp kan dit dus alleen als je de pc voor 90% of meer zakelijk gaat gebruiken? Of gaat dat niet meer op als je onder de €450,= komt?

Kennen jullie nog meer regelingen of is het echt helemaal onmogelijk gemaakt?

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Je kunt zoiets proberen.

Let's get lost! I know the way

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 16:53

wjv

Voor studie doeleinden kan een pc afgetrokken van de inkomensbelasting. Check dit wel even met de belasting want dit is wel aan voorwaarden verbonden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een fiscale regeling met Overige Hardware te maken :?

Move OH -> SG

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Zoals je in het nieuws en ook hier op GoT terug kunt vinden zijn dit soort trucs niet mogelijk en in sommige gevallen zelfs frauduleus. Dit soort opmerkingen (deze en alle varianten die toen in het nieuws zijn langsgekomen) dragen hier dus weinig nuttigs bij.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:28
PC privé regelingen zijn zeer zeker wel mogelijk. Alleen niet meer in de constructie zoals deze altijd heeft bestaan.

Ik weet dat bij mijn nieuwe werkgever ik een mogelijkheid heb om een PC Privé regeling te treffen. Alleen wordt er hier een constructie gemaakt met het nettoloon. Hoe dit precies is geregeld, weet ik nog niet. Hiervoor moet ik eerst de nodige info over inwinnen.

Overigens zijn er meerdere constructies mogelijk, zonder dat daarbij frauduleus wordt gehandeld. Probeer anders advies in te winnen bij de belastingadviseur van je werkgever.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
nextware schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:52:
Ik weet dat bij mijn nieuwe werkgever ik een mogelijkheid heb om een PC Privé regeling te treffen. Alleen wordt er hier een constructie gemaakt met het nettoloon. Hoe dit precies is geregeld, weet ik nog niet. Hiervoor moet ik eerst de nodige info over inwinnen.
Tsja, dan betaal je hem gewoon zelf, he? En is het aantrekkelijke afhankelijk met wat voor aanbieding ze komen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

wjv schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:37:
Voor studie doeleinden kan een pc afgetrokken van de inkomensbelasting. Check dit wel even met de belasting want dit is wel aan voorwaarden verbonden.
Dat valt in de praktijk nogal tegen, zie onderstaand voorbeeld:
afschrijving duurzame zaken. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een afschrijvingstermijn van drie jaar en een restwaarde van 10%.
Stel dat je een computer koopt van €2000,- , een flink bedrag. Dan zou je dus het volgende mogen aftrekken:

(90% x €2000 / 3) - €500 (drempelbedrag) = €100,- per jaar. Bij een belastingtarief van 42% gaat dat je dus hooguit een paar tientjes per jaar opleveren. Niet echt vetpot dus. Voor de meeste computers (die van <€1666 dus), levert het je helemaal niets op.

[ Voor 18% gewijzigd door Gerco op 03-08-2006 14:39 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Gerco schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:37:
[...]

Dat valt in de praktijk nogal tegen, zie onderstaand voorbeeld:

[...]

Stel dat je een computer koopt van €2000,- , een flink bedrag. Dan zou je dus het volgende mogen aftrekken:

(90% x €2000 / 3) - €500 (drempelbedrag) = €100,- per jaar. Bij een belastingtarief van 42% gaat dat je dus hooguit een paar tientjes per jaar opleveren. Niet echt vetpot dus. Voor de meeste computers (die van <€1666 dus), levert het je helemaal niets op.
Je past de drempelwaarde totaal verkeerd toe. De correcte berekening in jouw voorbeeld zou zijn:
0.9 * (2000-500) / 3 = 450
Bij een tarief van 42% is dat dus 199 euro per jaar. Je moet er echter wel weer rekening mee houden dat je studiefinanciering af moet trekken van je gemaakte kosten. Dus zal je als student eigenlijk niks aan deze regeling hebben.

edit:
Zie dit stukje:
De uitgaven (min eventuele vergoedingen) zijn hoger dan de
drempel van € 500. De uitgaven boven de drempel mag u aftrekken.
Meestal geldt een maximaal aftrekbedrag van € 15.000.
De uitgave is in dit geval 2000, de drempel 500 dus je mag 1500 aftrekken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 21:26 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:19:

AFAIK is de uitgave in een bepaald fiscaal jaar gelijk aan de afschrijving in dat jaar (hier 0.9*2000/3). Je mag dus 3 jaar achtereen deze afschrijving opvoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 06-08-2006 21:39 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:19:
Een computer moet je in drie jaar afschrijven, dus kun je per jaar maximaal 1/3e van het bedrag aftrekken. De drempelwaarde geld per jaar. Het lijkt me dat ik wel gelijk heb, maar even de belastingtelefoon bellen geef wel uitsluitsel (wat ik niet ga doen, aangezien ik toch geen studiekosten meer kan aftrekken).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het beste is gewoon hardware laten aanschaffen door je baas en bij jou thuis neerzetten. Vaak wil een werkgever dit wel doen als bonus of kerstgratificatie. Scheelt de werknemer veel belasting en de werkgever kan het vaak wel in zijn administratie verwerken als bedrijfskosten. Dit veronderstelt wel een goede vertrouwensband want formeel blijft het bedrijfseigendom.

[ Voor 13% gewijzigd door ari3 op 08-08-2006 22:44 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1