WoW installeren op een Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 1.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Topicstarter
Heb laatst World of Warcraft gekocht en die zou je dus kunnen installeren op een Mac, nou ik heb een intel iMac en doe de cd erin dan krijg ik een icoontje waar ik op kan klikken "World of Warcraft (OSX)" en dan open ik hem dus maar er gebeurt niks, het icoontje verschijnt en boven in beeld staat ook installer én ik hoor een geluid van WoW. Maar ik kan hem dus installeren want hij laat de window van de installer niet zien!

Hebben meer mensen hier last van, en belangerijker: heeft iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Sleep het icoontje eens naar je application folder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144108

Hhmm.... Ik heb WoW zonder problemen kunnen instaleren op mn macbook....

Toch maar even de WoW cds erbij gezocht en in mn bookje gestopt, en ik krijg wel een installer venster...

@airwolf:
Helaas, was het maar zo makkelijk, je moet hem instaleren... windows-style

edit:
Als je het aan de praat krijgt ben je wel even bezig, ik heb een uur gedaan over de installatie en dan wil WoW ook nog een patch downloaden en instaleren, wat ook niet kort duurt

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 144108 op 02-08-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb hier WoW op een iMac geïnstalleerd en ik moet Airwolf gelijk geven....

WoW icoon naar de Applicatie folder gesleept. Vervolgens wordt de installer opgestart. Aan half uurtje later is de installer klaar en start hij de download van de updates, uurtje later kun je spelen.....

Geen centje pijn, alleen is een X1600 eigenlijk net niet goed genoeg voor dat enorme 20" scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IK heb dus het icoontje van de installer gesleept naar mijn App folder alleen als ik de installer start krijg ik een " No installer data could be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support." melding :?

Oeps! ik moest die .mpq ook slepen :P

Weer een edit:

Als ik de dingen naar mijn app. folder sleep en hem dan open dan krijg het precies hetzelfde.. er komt wel een installer icoontje maar geen window ofzo

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 02-08-2006 12:25 . Reden: edit foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt er net op of je een windows iets probeert erop te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 99190 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:22:
IK heb dus het icoontje van de installer gesleept naar mijn App folder alleen als ik de installer start krijg ik een " No installer data could be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support." melding :?

Oeps! ik moest die .mpq ook slepen :P
Tenzij je de DVD versie hebt gaat dat niet werken. Blijkbaar zijn er een aantal verschillende versies van de WoW installer en is de jouwe niet sleepbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:11

JSchut

.....

Croga schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:14:
[...]

Tenzij je de DVD versie hebt gaat dat niet werken. Blijkbaar zijn er een aantal verschillende versies van de WoW installer en is de jouwe niet sleepbaar....
De mijne is ook niet sleepbaar maar installeerd prima op me imac G5 en opo me Macbook...
Vind het wel vreemd want je hoort wel het geluid van WoW dus hij start hem blijkbaar wel op....

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 20:16
Kan het mogelijk, op de een of andere gekke manier, liggen aan de resolutie waarop je je syteem draait? Who knows....

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
Probeer anders eens op F9 te drukken. Als hij ook daar niet tussen staat zou ik even met Blizzard tech support bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sijmen schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:37:
Probeer anders eens op F9 te drukken. Als hij ook daar niet tussen staat zou ik even met Blizzard tech support bellen.
heb ik al gedaan en toen moest ik me disk permissions herstellen (gedaan) en onder een andere account proberen (gedaan) en daarna moest ik mijn geheugen eruit halen.. maar daar had ik geen zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15

BCC

Eeh, de mogelijkheid bestaat natuurlijk gewoon dat je een brakke DVD hebt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Stoer doen met illegale software doe je maar ergens anders in het vervolg, zie ook de policy!

[ Voor 70% gewijzigd door leon1e op 02-08-2006 23:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Laatst online: 01-04 14:42
Heb je een Apple Store in de buurt? Misschien kun je daarheen gaan om te kijken of het installatiescherm daar wel opstart, dan weet je dus of het aan je Mac ligt of aan de CD/DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

WoW installeerde zich hier prima op mijn Intel iMac. Ik heb de 4 CD versie.
Deze CD's heb ik ook gebruikt om het spel op mijn Windows PC en (als test) op mijn G4 Mini te installeren.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 22:05

Nitai

Live the life you love.

Wist je dat Blizzard in de eerste lading van WoW, foute dvd's had verscheept die het niet correct deden op een Mac.Er was toen een omruilprogramma waarbij je een nieuw exemplaar kreeg. Misschien dat het daaraan kan liggen.

Wat je kan proberen is de dvd/cd van iemand anders lenen (wel je eigen key gebruiken!) en kijken of die het wel doet. En wat Sijmen zegt, is ook een goed idee.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb zelf de 6 cd versie en had hetzelfde probleem. Echter, dat was mijn schuld: ik heb voor Parallels VirtueDesktops geinstalleerd en nu bleek dat de installer window op een ander desktop terecht kwam, zonder dat te zien....

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Nitai schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 07:39:
Wist je dat Blizzard in de eerste lading van WoW, foute dvd's had verscheept die het niet correct deden op een Mac.Er was toen een omruilprogramma waarbij je een nieuw exemplaar kreeg. Misschien dat het daaraan kan liggen.
Nee, wist ik niet, nog sterker: Ik heb er een van de eerste lading en die doet helemaal niet moeilijk op mijn mac.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 20:16
maar daar had ik geen zin in
Ja zeg, wil je nou geholpen worden, of niet? Het lijkt me idd een goed idee om de installatie even onder een ander account te proberen. Wie weet of er misschien een of andere preference bij jou staat die iets blokkeert. Op de een of andere gekke manier...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 01:08
Croga schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

Nee, wist ik niet, nog sterker: Ik heb er een van de eerste lading en die doet helemaal niet moeilijk op mijn mac.....
Een vriend van mij komt ook regelmatig mijn 4CD box halen.
Hij heeft ook een Mac, maar ik heb een 1e lading CD's en hij heeft hem 6 maanden later gekocht en die hij dus heeft gekocht werken ook niet :D

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:11:
[...]

Ja zeg, wil je nou geholpen worden, of niet? Het lijkt me idd een goed idee om de installatie even onder een ander account te proberen. Wie weet of er misschien een of andere preference bij jou staat die iets blokkeert. Op de een of andere gekke manier...
Dat heb ik ook wel gedaan, maar had geen zin om het geheugen eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 08:21

RVW

Heeft het misschien te maken met het feit dat de installer een PowerPC programma is dat op de Intel Mac van de TS onder Rosetta draait? M.a.w: werkt het geheel wel als je de installatie probeert uit te voeren op een PowerPC-mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

RVW schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:00:
Heeft het misschien te maken met het feit dat de installer een PowerPC programma is dat op de Intel Mac van de TS onder Rosetta draait? M.a.w: werkt het geheel wel als je de installatie probeert uit te voeren op een PowerPC-mac?
Nope, maakt niet uit. Ik draai het hier op een Intel iMac, loopt als een trein.... Blizzard is zo slim geweest om hem universal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:15:
[...]

Nope, maakt niet uit. Ik draai het hier op een Intel iMac, loopt als een trein.... Blizzard is zo slim geweest om hem universal te houden.
Mijne niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 22:35
* Lord_Gaav haalt een oude koe uit de sloot.

Ik heb exact hetzelfde probleem als de OP. Na lang zoeken op internet ben ik ook niet veel wijzer geworden over dit probleem. Ik vroeg me af of iemand al een oplossing had gevonden voor dit probleem, want ik kan er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Lord_Gaav schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:34:
* Lord_Gaav haalt een oude koe uit de sloot.

Ik heb exact hetzelfde probleem als de OP. Na lang zoeken op internet ben ik ook niet veel wijzer geworden over dit probleem. Ik vroeg me af of iemand al een oplossing had gevonden voor dit probleem, want ik kan er weinig over vinden.
Maak een account op de Account Management paginas en download de installer voor de Mac. Kan je gewoon via Account Management binnen halen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
Ik heb tot nu toe deze clients geprobeerd:
  • Originele WoW install cd's (5 cd versie)
  • Gedownloade versie via Account Management
  • 1.9 demo client van een gamesite
  • "Minder legale" versie via een torrent
Alle versies hebben exact hetzelfde probleem. Het aparte is dat de Burning Crusade installer wel werkt, maar dan een error geeft dat ik eerst WoW moet installen (duh). Als ik met de installer van BC probeer de .mpq's van WoW te installeren heb ik ook nog hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Probeer anders deze eens:

http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

En dan naar beneden scrollen naar Playable Clients. De 2.3.0 client staat er in zn geheel, ook voor Mac, al denk ik dat je hiermee ook dezelfde problemen krijgt :(

Verder ben ik geen Apple expert en kan ik je dr ook niet verder mee helpen helaas.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
redfoxert schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:59:
Probeer anders deze eens:

http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

En dan naar beneden scrollen naar Playable Clients. De 2.3.0 client staat er in zn geheel, ook voor Mac, al denk ik dat je hiermee ook dezelfde problemen krijgt :(

Verder ben ik geen Apple expert en kan ik je dr ook niet verder mee helpen helaas.
Ah, de versie die op die site staat werkt wel! Zal wel een nieuwere versie zijn dan de installers die ik tot nu toe heb geprobeerd. Na wat extra zoeken ben ik erachter gekomen dat de eerste versie van de installer problemen had met Rosetta, misschien dat dat het was.

De installer is op dit moment aan het installeren op een disk image, want WoW wil niet installeren op een case-sensitive HFS+ partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Laatst online: 30-04 21:11
Je kan een account registreren met je key op wow-europe.com. Op http://www.wow-europe.com...usade/download/index.html kan je de gehele versie gratis downloaden via een speciale downloader van Blizzard. Hiermee haal je de gehele game data binnen welke vaak up to dater is dan je cd versie.

Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar je kan de game wel spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Emperor_ op 03-07-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 15:20
Kijk of je in de User / Gebruikers map een mapje Shared / Gedeeld hebt staan.
Als je deze niet hebt krijg je deze melding :)

p.s. Mocht het na het zelf aanmaken van deze map nog niet lukken, open dan je terminal en type:

code:
1
2
sudo diskutil repairpermissions /
sudo reboot

[ Voor 39% gewijzigd door Uberprutser op 03-07-2008 18:14 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
Emperor_ schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:51:
Je kan een account registreren met je key op wow-europe.com. Op http://www.wow-europe.com...usade/download/index.html kan je de gehele versie gratis downloaden via een speciale downloader van Blizzard. Hiermee haal je de gehele game data binnen welke vaak up to dater is dan je cd versie.

Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar je kan de game wel spelen.
Bedankt voor de tip, maar 3 GB downloaden via die downloader van Blizzard is echt traaag :P. De optie die redfoxert aanraad is wat sneller, aangezien dat een directe download is ipv bittorrent.
Ballebek schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:12:
Kijk of je in de User / Gebruikers map een mapje Shared / Gedeeld hebt staan.
Als je deze niet hebt krijg je deze melding :)

p.s. Mocht het na het zelf aanmaken van deze map nog niet lukken, open dan je terminal en type:

code:
1
2
sudo diskutil repairpermissions /
sudo reboot
Dit heb ik inderdaad ook al meerdere keren geprobeerd, danwel vanuit de Disk Utility tool. Dit mocht helaas niet baten. En ik kreeg helaas helemaal geen melding van de installer, daarom was het zoeken naar de oplossing ook zo moeilijk.

Inmiddels is WoW geinstalleerd en werkt het tot aan de inlog. Nu nog even mn account verlengen en gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
de 5 cd versie hier ook geen probleem :)

staat er nergens op de cd wat voor versie je heb??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1