Toon posts:

Packard Bell D820 2,8 Mhz goed en goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag. Ik heb bij Saturn in Duitsland de volgende aanbieding gezien.

Packard Bell: Imedia 9027
Intel pentium d820 2,8 mhz, 2*1 mb cache, 800 MHz FSB
ATI X1600SE vga/dvi/s-video met 256 mb video ram tot 512 mb Hypermemory
TV kaart dvb-t / analog voor tv signalen
Dual layer DVD-multinorm-brander
DVD-rom
usb-2,0
10/100mbit netwerkaansluiting
Firewire
8in1 opslagkaartlezer
2048 mb ddr-2RAM
300 GB harde schijf
incl. software
zonder beeldscherm

prijs: 799,- euro

Aangezien ik muziek produceer met Cubase en Reason heb ik een vraag of dit een goede pc is voor z'n geld of kan iemand mij iets beters aanraden. Hij moet snel zijn, met veel VSTi en samples tegelijk kunnen werken.
Ik ben heel serieus aan het overwegen om deze pc te kopen is dit een aanrader. Krijg ik problemen met de technische kant van het verhaal als ik deze pc in Duitsland koop (product activering en zo) en in Nederland wellicht een keer intern het een en ander ga veranderen zoals de geluidskaart?
_/-\o_
BEDANKT

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afgezien van het feit of het een goede pc is zou ik nooit een computer in Duitsland kopen. Er zit vaak alleen een Duitse versie van Microsoft Windows bij.

Ik kan me niet voorstellen of deze PB pc niet ook voor dezelfde prijs bij de Dixons staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 02-08-2006 10:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:24
De gemiddelde XT had al 10 Mhz 15 jaar geleden (om em even in te koppen)

Maarrem Duitsland en dan ook nog eens Packard Bell? Neh...

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Bovendien is het zo dat als je problemen hebt met t ding, en gebruik moet maken van de garantie, je alleen de Duitse helpdesk kan/mag bellen, en als t t zover komt dat t ding gerepareerd moet worden moet t apparaat in Duitsland opgehaald worden of in Duitsland een onsite krijgen.
Je hebt in Duitsland trouwens wel 2 jaar standaard garantie dacht ik, en onsite. in Nederland is bij PB 1 jaar garantie pick up and return.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:36:

Ik ben heel serieus aan het overwegen om deze pc te kopen is dit een aanrader. Krijg ik problemen met de technische kant van het verhaal als ik deze pc in Duitsland koop (product activering en zo) en in Nederland wellicht een keer intern het een en ander ga veranderen zoals de geluidskaart?
De bakken die ze in DL verkopen zijn nagenoeg hetzelfde als die we hier in NL hebben (waarschijnlijk verschilt alleen het typenr en de software bundle). Die dingen komen allemaal uit dezelfde fabriek.

Dus of je nu zoiets koopt in Nederland en er een andere geluidskaart in duwt of je haalt hem in Duitsland en duwt er een andere geluidskaart in, dat maakt totaal niet uit.

Maar als ik jou was zou ik toch echt even kijken of je geen leuke pc kunt (laten) bouwen bij je lokale pc boer. Dan krijg je vast meer waar voor je geld dan als je een OEM ding koopt.

Verwijderd

je kan veel beter zelf iets samenstellen
je kan makkelijk een betere pc samenstellen voor hetzelfde geld
zoiezo omdat die D820 echt te zwak is en vooral ook verouderd(920 is ook nog goedkoper zelfs)

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Samples vragen praktisch geen cpu, softsynts en fx, dat hakt er behoorlijk in.

Als ie alleen voor muziek is zou ik bijvoorbeeld een Nexus Breeze kast nemen (of een andere stille kast) en een videokaart zonder fan.

Qua geluidskaart zou ik een extern ding nemen (motu, m-audio, esi) via firewire bijvoorbeeld. Zoals hierboven al gezegd zou ik hem bij een lokale pc-boer inelkaar laten zetten: ws goedkope oem en geen gezeik met terugsturen als ie kapot is.

Ik zou ook eerder een kleinere snellere schijf nemen voor je OS+appz en dan wat extra interne schijven (geen usb-meuk) voor data-opslag.

TV-kaart heb je niet nodig, netzomin als extra software.

Wil je echt serieus muziek maken dan zou ik er een kale xp-versie opknallen, firewall, antivirus en dat soort geleuter uitzetten, geen netwerkkaart (zit ws onboard al), geen internet, en alle overbodige services uitzetten. Er zijn genoeg guides over het goed tweaken van xp te vinden op internet voor muziekmaken.

niet kopen dus die PB.

Verwijderd

Topicstarter
Allen hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik koop dat ding dus NIET!

Ik ga serieus overwegen om hem of zelf te bouwen of via de pc-boer om de hoek

De Nexes kast spreekt mij wel aan het moet absoluut stil zijn
Veder twijfel ik nog even over een Athlon of een Pentium
Als ik ga voor een Athlon x2 4400 waar moet ik dan op letten en met welke pentium is die te vergelijken?

Geheugen:
Ik denk dat ik ca 2 gb geheugen er in wil zetten
Vraag: welk merk is vergelijkbaar met het dure Kingston

Harde schijf:
Ik denk aan twee harde schijven van ca 200 gb ieder met 7200 rpm van seagate barracuda
Vraag: zijn dit goed als je veel met samples en softsynths werkt?

Moederbord:
Vraag: welk moederbord past bij deze totale combinatie?

Koeling:
Welke? veel gehoord over zalman maar is dit echt ok?

De grafische kaart is een vraag apart:
Ik heb er nog een liggen van Matrox 550 dual head die wil ik wederom gebruiken
of zwak ik daarmee de pc te ver af.

Voeding:
Ik denk aan een Tagan voeding maar hoeveel Watt moet ik voor dit systeem gebruken?

DVD:
dual layer of enkel welke snelheden?

Kosten:
Kan ook iemand mij zeggen wat dit ongeveer totaal moet gaan kosten (ex mijn grafische kaart)

Ik vraag misschien wat veel maar ik ben toch een beetje een leek in de combinatie van onderdelen en zo. Verder zijn er misschien meer muziekfreaks die met het zelfde euvel zitten als ik

Alvast weer bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 09:27:
Als ik ga voor een Athlon x2 4400 waar moet ik dan op letten en met welke pentium is die te vergelijken?
Als het even kan qua budget (moet lukken), zou je naar mijn gedacht best gaan voor een c2d 6400
Geheugen:
Ik denk dat ik ca 2 gb geheugen er in wil zetten
Vraag: welk merk is vergelijkbaar met het dure Kingston
Waarschijnlijk ga je niet overklokken, dan kan je evengoed Twinmoss geheugen erin steken. Of het veel gaat schelen in prijs weet ik niet, Kingston is namelijk al betrekkelijk goedkoop...
Harde schijf:
Ik denk aan twee harde schijven van ca 200 gb ieder met 7200 rpm van seagate barracuda
Vraag: zijn dit goed als je veel met samples en softsynths werkt?
Voor snelle dataoverdracht is een raptor het beste, maar qua budget valt dat af. Dan zit je inderdaad goed met die nieuwe seagate serie (probeer de .10 te pakken).
Moederbord:
Vraag: welk moederbord past bij deze totale combinatie?
Intel DP965LT.
Waarom? Goedkoop moederbord (naar Intel-prijzen). Met al mijn intel moederborden heb ik nooit problemen gehad. (Hier kan je eventueel op besparen als je over je budget zou gaan).
Koeling:
Welke? veel gehoord over zalman maar is dit echt ok?
Koelers zijn ok, maar je moet geen al te dure nemen. De middenklasse zalman's hielden de 900 serie al stil en fris, een conroe verbruikt veel minder energie, dus zal automatisch met een minder duur geval even stil en fris zijn.
De grafische kaart is een vraag apart:
Ik heb er nog een liggen van Matrox 550 dual head die wil ik wederom gebruiken
of zwak ik daarmee de pc te ver af.
AGP vs. PCIe, dus je doet er best aan je kaart ook te verzwaren. Aangezien je niet spreekt over spelletjes, dan voldoet de eerste de beste 6200/x300 zonder turbocache/shared memory...
Voeding:
Ik denk aan een Tagan voeding maar hoeveel Watt moet ik voor dit systeem gebruken?
met 300w kom je toe met zo'n systeem; als het echt stil moet zijn, kan je een seasonic overwegen.
DVD:
dual layer of enkel welke snelheden?
Dit maakt niet zoveel meer uit; steek er een Benq/Nec in en je bent goed.
Kosten:
Kan ook iemand mij zeggen wat dit ongeveer totaal moet gaan kosten (ex mijn grafische kaart)

Ik vraag misschien wat veel maar ik ben toch een beetje een leek in de combinatie van onderdelen en zo. Verder zijn er misschien meer muziekfreaks die met het zelfde euvel zitten als ik

Alvast weer bedankt voor jullie reacties
Ben je geen geluidskaart vergeten? Daar ken ik zelf niet genoeg van, laat ik aan andere mensen over om een beslissing van te maken.

Bovenstaande, zonder geluidskaart en met 2*250 (de 200's verkoopt mijn retailer niet), komt op 940€ zonder de Nexus case (ook niet verkocht door mijn retailer). Al met al moet je in een webshop gelijk azerty dat zeker voor 850€ moeten krijgen (ik ga bij een nogal dure mens).
Pagina: 1