[JAVA] opnieuw opbouwen string (volgorde veranderen)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 23:48
Voor een applicatie haal ik namen op vanuit de LDAP deze komen eruit als:

Achternaam, Voornaam van

nu wil ik hiervan maken

Voornaam van Achternaam zonder de komma.

Iemand een sample code hoe ik dit kan doen?

Be fast .... Be furious....

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Volgens de policy van GoT wordt er hier geen voorgekauwde stukjes code gegeven. Maar in de standaard Java API vind je wel de nodige klassen die een string kunnen splitsen. Enkele nuttige klassen kunnen zijn: String en Stringbuilder.

ps: veel sample code zou er niet aan te pas komen. In 1 à 2 lijntjes kun je dat realiseren. :)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

kijk eens naar String.indexOf(",") om de positie van de komma te bepalen. Kijk daarna eens naar String.substring().

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie Feyd-Rautha dus. We gaan er hier vanuit dat je in eerste instantie zelf hiermee aan de slag gaat.

Nu is het puur een scriptrequest en ik kan me dan ook niet voorstellen dat je zelf al aan het zoeken bent geweest. Het is nou niet dat er geen tutorials voor te vinden zijn ;) Zie ook Programming Beleid - De Quickstart

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 02-08-2006 10:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.