[exch2k] gratis/goedkoop spamfilter plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kendekeizer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-12-2025

kendekeizer

Ieder probleem = een uitdaging

Topicstarter
We hebben hier veel last van spam.

Omdat we binnenkort overgaan naar exchange 2003 of 2007 waar ik blacklists kan instellen wil ik aan deze oude 2000bak geen geld meer uitgeven en graag tijdelijk (tot einde jaar of iets begin 2007 misschien) een gratis of supergoedkope spamfilter installeren op de 2000 bak.
Wie o wie kan mij vertellen welke exchange 2000 spamfilter goedkoop en goed is. Ik heb al heel veel gezocht ook op gathering maar verder dan martijnjongen met ORfilter4 kom ik niet en die werkt niet 100% lekker.

in afwachting op jullie reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door kendekeizer op 02-08-2006 10:25 ]

Problemen zijn erom opgelost te worden

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

hey menneer de keizer..

voor 99 dollartjes heb je ORF

je kan em eerst gratis gebruiken als t goed is..heb er wel eens mee gespeeld en is wel rap..

Zelf heb ik Trendmicro..

Bears and Bulls

• kendekeizer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-12-2025

kendekeizer

Ieder probleem = een uitdaging

Topicstarter
kan ik in exchange 2000 niet gewoon een blacklist opgeven zoals bl.spamcop.net ofzo?

Problemen zijn erom opgelost te worden

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
mindcre8r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:28:
hey menneer de keizer..

voor 99 dollartjes heb je ORF

je kan em eerst gratis gebruiken als t goed is..heb er wel eens mee gespeeld en is wel rap..

Zelf heb ik Trendmicro..
Wij gebruiken ook ORF, maar ik moet wel zeggen dat ik er nog veel door vind glippen.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

MADG0BLIN schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:44:
[...]

Wij gebruiken ook ORF, maar ik moet wel zeggen dat ik er nog veel door vind glippen.
ik gebruik een well paid for solution and believe me!!!!

Spammers zijn slim, letters worden nummers leters draaien, symbolen worden gebruikt..domain registration veranderd dus je blacklist ook..

ben wekelijks 1 tot 2 uur bezig met herconfigureren van het filter..

De pest is dat je dingen zoals Gmail.com en Hotmail.com niet wil blocken en die worden nogal vaak gebruikt..

een blacklist opgeven in exchange is standaard niet mogelijk naar mijn weten.

Bears and Bulls

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
mindcre8r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:48:
[...]

ik gebruik een well paid for solution and believe me!!!!

Spammers zijn slim, letters worden nummers leters draaien, symbolen worden gebruikt..domain registration veranderd dus je blacklist ook..

ben wekelijks 1 tot 2 uur bezig met herconfigureren van het filter..

De pest is dat je dingen zoals Gmail.com en Hotmail.com niet wil blocken en die worden nogal vaak gebruikt..

een blacklist opgeven in exchange is standaard niet mogelijk naar mijn weten.
Inderdaad. Datzelfde ervaar ik dus ook. Ik heb weleens zitten kijken naar een bayesian filter. Het lijkt dat dat een stuk beter werkt, toch maar eens verder zoeken. :)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
MailScanner installeren op een linux bakje, en die als pass-throug laten fungeren?

Dan daar verschillende scan methoden instellen.
http://wiki.mailscanner.i..._with_exchange_domino_etc

Kosten: Setup van linuxbakje en tijd.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
je kunt ook een extra machine plaatsen met linux en spamassasin (geen software kosten)

of uitbesteden: http://www.junkemailfilter.com/spam/pricing.html

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-12-2025

dmeij

It's just my name

Volgens mij al een keer geroepen. Ik zal het nog maar een keer herhalen. Het gaat je niet lukken om handmatig met een blacklist te werken. Ten eerste heb je nu tijd over? Of mag je ook een nieuwe collega aannemen voor het overige werk waar jij dan geen tijd meer voor hebt?

Nee even serieus Je ben toch een automatiseerder? Doe dat dan ook. Er zijn genoeg hardware of software matige oplossingen die je ook na je Windows 2000 tijdperk kan blijven gebruiken. Dus mag het wat meer kosten.

1 laat je email niet rechtstreeks op exchange binnenkomen.
2 Viruscanner/Spamfilter op smtphost
3 Goede viruscanner exchangedatabase
4 Gok op meerdere paarden ( dus virusscanner merk 1 op de smtp host en virusscanner merk 2 of 3 op de exchangedatabase.
5 laat geen uitvoerbare bestanden toe als attachment. Alleen gezipt bijvoorbeeld.

Deze config is natuurlijk niet heilig maar hij werkt bij mij erg goed.

Ik ga geen merken noemen maar er zijn genoeg pakketjes die dit heel erg goed kunnen ( neem in iedergeval een combinatie)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

We hebben een mail gateway met spamassassin en kaspersky anti virus die de mail relayd naar onze exchange server. Werkt perfect.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Als je van knutselen houdt: http://www.christopherlewis.com/ExchangeSpamAssassin.htm, een event sink in samenwerking met SpamAssassin daar kun je leuke dingen mee doen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wij hebben ook spamassassin + clamd voor onze Exchange 2003 staan, en zo nog 6 andere windows toko's die ik ken ;) Dus gewoon een oude machine (p3 500 ofzo) gepakt, linux of bsd erop, en daar komt smtp op binnen, en relayed de mail naar de exchange.

Op http://www.freespamfilter.org staan complete walkthroughs voor een aantal open operating systems naar keuze, ze nemen je stap voor stap aan het handje.. Zo kan iedereen ervan genieten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door axis op 03-08-2006 14:51 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1