Toon posts:

Wireless I-net in Bangkok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel 1 maand in Bangkok, en zal hier zeker nog 11 maanden blijven. Ik woon in een appartement, onderdeel van een redelijk groot en degelijk gebouw (dikke muren en vloeren).
Probleem is dat ik nu al een maand bezig ben om hier een internetverbinding te krijgen, wat nog niet zo eenvoudig is(alleen modem en adsl, geen kabel hier). Blijkt nu dat in mijn appartement geen directe telefoonlijnen meer beschikbaar zijn waardoor ik geen I-net aan kan schaffen via een provider. Vorige week was een vriend uit Nederland op bezoek met een laptop en oude draadloze netwerkkaart. Bleek dat hij vanaf het balkon een zwakke verbinding kon krijgen(via een paar netwerken).
Ik heb al een desktop pc aangeschaft, maar totaal geen ervaring met draadloze netwerken. Ik zou deze pc graag ook via een van deze netwerken verbinden, maar deze staat binnen, ongeveer 3 meter van het balkon vandaan. Ik heb al wat op het forum gelezen over ontvangers en antennes, maar kom er toch niet helemaal uit.
Nu mijn vragen:
- Welke draadloze netwerkkaarten hebben op dit moment het beste ontvangst/bereik? (welk merk?)
- Aangezien de laptop binnen ook geen ontvangst had (met oude kaart, maar weet niet of nieuwe veel beter zijn), moet ik dan nog een extra antenne kopen of zo, die ik op het balkon zetten kan?
- Kan ik een dergelijke antenne op elke netwerkkaart aansluiten, of moet ik daarop letten bij het kopen van een draadloze netwerkkaart?
- In het geval dat er een antenne nodig zou zijn, welk type en merk valt dan aan te raden?
- Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie hulp aan een Nederlander in een Ver weg gelegen land, waar niemand echt fatsoenlijk Engels of een andere taal dan Thais lijkt te verstaan.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kijk eens naar de Senao 3054PCIA WiFi adapter...

Is een PCI kaartje van Senao, een merk dat bekend staat om zijn goede spullen, met hoogzendvermogen/ontvangstgevoeligheid, waardoor je wel een verbinding zou moeten kunnen krijgen...

Dan kun je er ook nog eens een losse antenne bij doen voor nog betere ontvangst ;)

En nou niet mekkeren over een paar centen, senao kost wat, maar dan heb je ook wat...

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 02-08-2006 09:45 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de snelle reactie, ik hoop dat ze Senao producten hier verkopen. Wat computer spul betreft liggen ze hier toch wat achter, of hebben net andere dingen/merken (zo ook lang gezocht om een beetje goede videokaart te kopen om nog wat te kunnen gamen). Prijs maakt me niet zo heel veel uit, ik wordt er alleen gek van dat ik voor I-net telkens naar I-net cafe moet gaan en het niet lekker thuis kan doen.
Nog een vraag die ik vergeten ben: Ik las dat draadloze netwerken stoorden met bluetooth verbindingen (Beide 2,4 Ghz). Aangezien ik ook nog graag een bluetooth adapter wou kopen voor communicatie tussen pc en telefoon, vroeg ik me af of die problemen tegenwoordig verholpen zijn, of dat ik toch beter een kabel kan kopen voor de telefoon?

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 08:07

bazzard

Bas

Ik weet niet of die nog storen. Ik heb er thuis geen last van met me Linksys router. Mocht je er wel last van hebben kan je natuurlijk altijd nog je Buetooth tijdelijk uitschakelen :Y)