[SBS2003] Iemand ervaring met transition packs?

Pagina: 1
Acties:

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:11
Bij 1 van onze klanten vind op dit moment een fusie plaats. Bij de fusiepartner van onze klant gebruiken ze Small Business Server 2003 die m.b.v. Transition Packs omgezet gaat worden naar 2003 Standard.

Nu is die migratie al een paar keer uitgesteld geweest vanwege de bestelling van de Transition Packs aangezien die slecht leverbaar zijn wegens een redelijke onbekendheid bij de distributeurs.

Nu hebben we de Transition Packs binnen samen met 5 extra device CAL's, maar er staan nog 40 Device CAL's in backorder. Ik zit nu in discussie met de projectleider die het wederom wilt uitstellen om te wachten op de levering van de extra CAL's maar voor mijn gevoel is dit helemaal niet nodig, omdat deze CAL's die nog binnenkomen puur een licentie technische afwikkeling is en geen technische.

Niemand kan mij er duidelijkheid over geven. Bij Microsoft zeggen ze dat deze nodig zijn, maar die zeggen wel meer. Ik betwijfel dat tenminste ten zeerste. Als ik ga kijken op de extra CAL's die ik wel binnenheb dan zie ik ook helemaal niets staan wat ik zou kunnen invoeren om de CAL's te activeren.

Kan 1 van jullie duidelijkheid geven?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

WaSteiL schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:02:
Bij 1 van onze klanten vind op dit moment een fusie plaats. Bij de fusiepartner van onze klant gebruiken ze Small Business Server 2003 die m.b.v. Transition Packs omgezet gaat worden naar 2003 Standard.

Nu is die migratie al een paar keer uitgesteld geweest vanwege de bestelling van de Transition Packs aangezien die slecht leverbaar zijn wegens een redelijke onbekendheid bij de distributeurs.

Nu hebben we de Transition Packs binnen samen met 5 extra device CAL's, maar er staan nog 40 Device CAL's in backorder. Ik zit nu in discussie met de projectleider die het wederom wilt uitstellen om te wachten op de levering van de extra CAL's maar voor mijn gevoel is dit helemaal niet nodig, omdat deze CAL's die nog binnenkomen puur een licentie technische afwikkeling is en geen technische.

Niemand kan mij er duidelijkheid over geven. Bij Microsoft zeggen ze dat deze nodig zijn, maar die zeggen wel meer. Ik betwijfel dat tenminste ten zeerste. Als ik ga kijken op de extra CAL's die ik wel binnenheb dan zie ik ook helemaal niets staan wat ik zou kunnen invoeren om de CAL's te activeren.

Kan 1 van jullie duidelijkheid geven?
Als je Server terminal sessies gaat uitgeven dan zijn de Cals van noodzaak.

Echter kan je eerst 30 dagen (geloof ik) temp Cal''s uitgeven (die ook weer zijn te hacken in je reg zodta je weer nieuwe krijgt :P )

Je hebt 2 soorten Cal's Computerbased en userbased, het zijn niks meer dan keys die aangeven of de desbetreffende user mag connecten naar het systeem of de computer..

ff linkje gejat hier

En elke CAL die je ontvangt heeft een CAL code die je moet invoeren op je license server... anders heb je dr geen ruk aan.

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 02-08-2006 10:39 ]

Bears and Bulls

• WaSteiL
mindcre8r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:31:
[...]

Echter kan je eerst 30 dagen (geloof ik) temp Cal''s uitgeven (die ook weer zijn te hacken in je reg zodta je weer nieuwe krijgt :P )

Je hebt 2 soorten Cal's Computerbased en userbased, het zijn niks meer dan keys die aangeven of de desbetreffende user mag connecten naar het systeem of de computer..

ff linkje gejat hier

En elke CAL die je ontvangt heeft een CAL code die je moet invoeren op je license server... anders heb je dr geen ruk aan.
Geen Terminal Server in Application Mode.. alleen remote administration. Dat scheelt dus.

Ik kan op de Transition Pack Device CAL's die ik wel ontvangen heb alleen geen echte code ontdekken die ik zou moeten invoeren. Dat is zo vreemd. Alleen wat nummers bij een streepjescode, maar niet op de MS manier genoteerd.

Ben nu maar bezig om kale testomgeving op te bouwen en te gaan testen.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

WaSteiL schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:50:
[...]

Geen Terminal Server in Application Mode.. alleen remote administration. Dat scheelt dus.

Ik kan op de Transition Pack Device CAL's die ik wel ontvangen heb alleen geen echte code ontdekken die ik zou moeten invoeren. Dat is zo vreemd. Alleen wat nummers bij een streepjescode, maar niet op de MS manier genoteerd.

Ben nu maar bezig om kale testomgeving op te bouwen en te gaan testen.
the best thing you can do!

vergeet niet even je bevindingen te posten..geen doodbled topic omdat er meer mesnen zijn die hier tegenaanlopen..( zou je denken)

Bears and Bulls

• WaSteiL
mindcre8r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:57:
[...]

the best thing you can do!

vergeet niet even je bevindingen te posten..geen doodbled topic omdat er meer mesnen zijn die hier tegenaanlopen..( zou je denken)
Zal ik zeker doen! Over Transition Packs is op het moment bijna nog geen informatie te vinden.
Hoe meer er komt des te beter!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mindcre8r schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:31:
[...]

waarom hacken :? je zet je Terminalserver even op 'per user' ipv per device en dan worden de licenses niet bijhouden door je licensing server O-)

tot windows longhorn komt, dan wel })

op die cals hoef je niet te wachten, de 'design constraints' van sbs2003 worden verwijderd. maw: het harde tracken van licenses is dan ook weg.

in sbs2003 kon je je licensing services ook niet stoppen dan reboote je server na 1 uur ;( met deze constraint die weg zijn heb je daar geen last meer van.

http://download.microsoft...TransitionPack.Lo_Res.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 02-08-2006 21:28 ]

A wise man's life is based around fuck you

• WaSteiL
Zwelgje schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

waarom hacken :? je zet je Terminalserver even op 'per user' ipv per device en dan worden de licenses niet bijhouden door je licensing server O-)

op die cals hoef je niet te wachten, de 'design constraints' van sbs2003 worden verwijderd. maw: het harde tracken van licenses is dan ook weg.

in sbs2003 kon je je licensing services ook niet stoppen dan reboote je server na 1 uur ;( met deze constraint die weg zijn heb je daar geen last meer van.

Dit was het antwoord wat ik graag hoorde.. toch ben ik nog steeds bezig met het opzetten van de testomgeving. Er is op dit moment sowieso een no-go gekomen voor upgrade van dit weekend (gelukkig) en heb ik meer tijd om te testen en ook nog eens tijd voor binnenkomst extra CAL's.

Bedankt in ieder geval!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Zwelgje schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

Maar wat als je geen officiele Calls hebt ;) dan werkt het trucje prima :P

Bears and Bulls

• WaSteiL
Eindelijk de test kunnen voltooien: De CAL's hoeven niet ingevoerd te worden en de Windows 2003 hoeft niet geactiveerd te worden (dit is natuurlijk al gedaan in SBS zelf).

Ik had die info eigenlijk voor dit weekend nodig, maar we hebben de migratie toch uitgesteld _/-\o_
Nu kon ik ook rustig testen. Tnx voor de info!

Verwijderd

mhhh goed idee dat in user mode zetten.... heb ik alleen voor niets user cal's lopen te kopen :-( zijn dat geen temp licenties dan die hij uitgeeft ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:01:
mhhh goed idee dat in user mode zetten.... heb ik alleen voor niets user cal's lopen te kopen :-( zijn dat geen temp licenties dan die hij uitgeeft ?
Je bent uiteraard conform de licentievoorwaarden van Server 2003 zelf verplicht om licenties te kopen voor zaken als terminal server licenties die je gebruikt ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1