Toon posts:

bios vast?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik zit met een probleem waar ik al van slles mee geprobeerd heb.
ik heb een acer extensa 390 notebook gehad waar de bios vastzit .
Het is een extensa met een 4,8 gb hd een 128 mb geheugen voor de rest is hij origineel .
hij slaat bij het opstarten vast bij het veld waar je door op f2 te drukken in de bios kan komen .
nu heb ik geprobeerd om er een andere strip met geheugen in te doen.Ook dat had geen effect .
ik heb ook een nieuwe instal van windows 98 geprobeerd dat doet hij ook niet ?
ik heb hem ook helemaal van stroom afgehad ook geen resultaat .
nu heb ik als laatste dan de laptop uitelkaar gehaald om de cmos batterij even eruit te halen voor reset.
nu is het helaas zo dat ik niet precies weet of ik het goede te pakken heb er zit een soort batterijtje in waaromheen een rubber kapje zit . Maar die zit zo vast dat ik niet door durf te trekken om hem los te krijgen .Nu is mijn vraag weet iemand of dit inderdaad de batterij is en hoe die los komt ? hij zit wel erg vast ? tevens is er een andere manier om de bios dan te resetten v r g ron :(

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Krijg je een melding als tie blijft hangen??

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik een keer vijf beeps gehoord en voor de rest kreeg ik niets dus dat was voor ik hem open gemaakt had ,toen ik het geheugen had vervangen zag hij dat wel ?sorry ben nog niet helemaal wakker :zps ik heb het net gegooglelt maar ik kan geen schema van het moedrbord vinden .? ik zoek het voor de batterijplek en jumper iemand info daarover ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 08:10 ]

• Insanergy
Doe 's koffie drinken en je eigen posts nakijken.
Ik snap nix van je verhaal. :P

Extern toetsenbord aanhangen (PS2) en dan op F2 drukken?

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb dus het notebookje de extensa 390 van acer met bios probleem .
ik heb gedaan .de geheugen strip van een andere laptop erin gehad hij ziet dan wel dat er geheugen is veranderd .
ik heb de hd eruit gehad en op mijn andere pc aangelosten door middel van een usb hd kabel de hd is gewoon te benaderen dan en af te lezen .
ik heb het stroom van het net eraf gehad de batterij eruit gehad . Dit alles zonder enig resultaat .
ik heb geprobeerd om win 98 en xp te installeren lukt ook niet ik heb geprobeerd om een bios flash te doen ook geen resultaat .
nu heb ik dus de laptop uitelkaar gehaald om de cmos batterij er even uit te halen om zodoende een reset te doen .
nu heb ik wel iets dat op de cmos batterij lijkt gevonden maar dat zit zo vast dat ik het niet aan durf om het te forceren .wat ik dan gevonden heb op het moederbord is,
Een rubberdop waaronder dus de op een batterij gelijkend rond dingetje noem ik het maar ,
het ziet er als volgend uit het is zo groot als een 1 cent euromuntje . Er zit een rubber randje omheen het zit tussen twee klemmetjes vast het lijkt of het gepuntlast zit .?
dat kan toch niet ? nu heb ik met een vergrootglas ook naar de jumper gezocht .
aar nog niet gevonden. is er iemand die er een schema van het moederbord heeft of mij kan zeggen waar ik dat vinden kan ? ik hoop dat het nu wel duidelijk is wat ik gedaan heb en wat ik vraag dus vrg ron

• Insanergy
Acer service manuals and FRU documentation:
http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=10231

Verwijderd

Topicstarter
hoi.
Bedankt maar deze had ik ook gevonden bij een eerder project zeg maar .
hellaas is de info van heel geringe aard en heb je er niets aan behalve info van de onderdelen nrs ,
ik ben nog steeds aan het google.n maar niets met ook maar enig resultaat wat ik kan gebruiken , groetjes ron

• Insanergy
ff voor de duidelijkheid.
Als je boot blijft de laptop hangen in de biosmelding. Waar precies? Memory check, detecting disk, enz.
Heb je geprobeer om dmv een extern toetsenbord in de bios te komen?
Je hebt geprobeerd windows te installeren, waarom ging dit fout?
Je hebt geprobeerd een bios flash te doen, waarom ging dit fout?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet nu eens DUIDELIJK je probleem neer én wat je zoals hebt gedaan/gevonden. Maak foto's van hetgeen je wilt losmaken en/of van het gehele moederbord. Geef duidelijk aan wanneer wat gebeurt.

Als je niet door het BIOS heenkomt, ja, dan is het logisch dat je geen OS kunt installeren. De PC start immers niet op.

offtopic:
Wat witregels en alinea's zouden de leesbaarheid ook behoorlijk vergroten. Als je aandacht schenkt aan je posting dan is de kans dat er meer mensen je post gaan lezen. Eerlijk gezegd, ik snap niets van die brei van letters. Tenslotte mag je het groeten etc. helemaal vergeten.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik ben weer even verder wezen zoeken .
maar nog steeds geen nuttige informatie gevonden .
ik zal het nog een keer proberen duidelijk te maken ,
het gaat om een laptop van acer een extensa 390 met een opstart probleem .
Hij start op tot zeg maar de memory test hij telt het geheugen niet maar er staat wel wat er in zit en dat weet ik omdat ik het geheugen wat er in zat eruit heb gehad en er een andere erin gedaan had toen telde hij ook niet maar gaf wel aan dat er meer geheugen inzat ?
dus dood is hij niet . toen heb ik de hard drive eruit gehaald en die heb ik op mijn gewoone pc gehangen meteen usb kabel met hd aansluiting ,
Daar gaf hij perfect aan wat er op de schijf stond ik heb ook geprobeerd om wat te wissen en ook weer te instaleren op de hard drive . Dat doet hij allemaal goed . dus die lijkt mij ook goed ? toch .
ook heb ik de stroom ervan afgehad dus de voeding van het stroomnet .en de batterij eruit en toen hem dus laten opstarten zeg maar zodat allle stroom ook werkelijk er uit was ,
Toen weer de stroom erop en weer geprobeerd met gewoon opte starten . Doet hij dus nietblijft telkens hangen op het veld dat je de f2 toets voor de bios kan in toetsen . dat doet hij dus niks als ik die intoets dan blijft hij gewoon hangen op het veld wat ik net zij het geheugen veld en bios opstartveld ?
als ik het gewoon laat doorlopen dus de f2 niet intoets dan gaat hij wel verder maar krijg dan een zwart veld en verder niets .
toen ik probeerde om een nieuwe os erop te zetten kom ik ook nergens dan het zwarte veld na de geheugen check .En dan doet de cd rom het niet verder die staat dan stil tevens een externe floppy drive doet helemaal niets ,
Hier heb je ook gelijk het antwoord waarom het flashen van de nieuwe bios niet lukte omdat alles stil staat .Enkelt de cd rom doet het even .Knoppix doet het ook tot het boot veld en slaat dan ook vast ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, dat het een laptop is, is langzaam aan het enige wat wel duidelijk is.
Hij start op tot zeg maar de memory test hij telt het geheugen niet maar er staat wel wat er in zit en dat weet ik omdat ik het geheugen wat er in zat eruit heb gehad en er een andere erin gedaan had toen telde hij ook niet maar gaf wel aan dat er meer geheugen inzat ?
Wat bedoel je hier?
Toen weer de stroom erop en weer geprobeerd met gewoon opte starten . Doet hij dus nietblijft telkens hangen op het veld dat je de f2 toets voor de bios kan in toetsen . dat doet hij dus niks als ik die intoets dan blijft hij gewoon hangen op het veld wat ik net zij het geheugen veld en bios opstartveld ?
als ik het gewoon laat doorlopen dus de f2 niet intoets dan gaat hij wel verder maar krijg dan een zwart veld en verder niets .
toen ik probeerde om een nieuwe os erop te zetten kom ik ook nergens dan het zwarte veld na de geheugen check .En dan doet de cd rom het niet verder die staat dan stil tevens een externe floppy drive doet helemaal niets ,
Natuurlijk gebeurt er niets want het ding komt niet door de post.

Hang er, zoals eerder is gezegd, eens een extern toetsenbord aan. Misschien heb je met het openmaken het e.e.a. losgemaakt en/of niet goed vastgezet.

Probeer nu eens een in normaal Nederlands geschreven posting te maken die duidelijk is. Ik geef het i.i.g. op.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

brinker, doe eens wat meer moeite op je topicstart. Dit is bijna onleesbaar zo :)

In ieder geval kan je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlezen om je probleem te tackelen. Echter vind ik jouw topicstart en schrijfstijl dermate storend dat het topic op slot gaat

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.