Toon posts:

Configureren van 125mbps Wireless ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een Broadcom 1390 welke volgens de eigenschappen de eigenschap Afterburner heeft. Die eigenschap afterburner is een synoniem voor 802.11G+, Speedbooster, TurboG, enz.. Deze middag ben ik een Ovislink WT-2000R Router gaan halen, en de notebook kan perfect verbinding krijgen met de router maar hij geeft 54mbps. :'(

De optie Afterburner in de eigenschappen van de netwerkkaart nogthans ingeschakeld... Is er al iemand in geslaagd om zo een snelle (SuperG 108mbps of TurboG 125mbps) tevoorschijn te krijgen ?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54
Die functie werkt alleen tussen apparaten van dezelfde fabrikant. Elke fabrikant heeft weer zijn eigen manier om zijn "speedbooster" in te bouwen omdat dit niet in het protocol is vastgelegd.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk ook dat Windows nog altijd 54 gaat blijven aangeven omdat dit de officiële snelheid is. De snelheidsverhogende functies leiden in theorie tot 125 maar dit varieert sterk naargelang de situatie.

Je kan natuurlijk wel een snelheidstest uitvoeren met die "afterburner" aan en uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-08-2006 00:03 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-04 22:49

BCC

Ook met apparaten van dezelfde fabrikant heb ik het nog niet werkend gekregen. Zowel met linksys als US robotics spullen. Beide proberen de verbindingsnelheid op te schroeven, maar verliezen de verbinding boven de 54 MBit. Dan valt het zaakje terug naar 2,4,8,16,32,54,0...... Oftwel even verbinding -> geen verbinding. Niet echt werkbaar.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• L0we
BCC schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:04:
Ook met apparaten van dezelfde fabrikant heb ik het nog niet werkend gekregen. Zowel met linksys als US robotics spullen. Beide proberen de verbindingsnelheid op te schroeven, maar verliezen de verbinding boven de 54 MBit. Dan valt het zaakje terug naar 2,4,8,16,32,54,0...... Oftwel even verbinding -> geen verbinding. Niet echt werkbaar.
Het is gewoon een goed verkooppraatje. Zo'n hoog getalletje staat natuurlijk heel leuk, dan lijkt het alsof het nog sneller is als netwerk via een kabel. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar de verhalen die ik hoor zijn niet bijster positief.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Big Daddy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:10:
[...]

Het is gewoon een goed verkooppraatje. Zo'n hoog getalletje staat natuurlijk heel leuk, dan lijkt het alsof het nog sneller is als netwerk via een kabel. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar de verhalen die ik hoor zijn niet bijster positief.
Inderdaad, in "optimale omstandigheden" kan misschien in theorie 125mbps gehaald worden maar ik geloof dat deze snelheden behaald worden door het gebruik van minder foutcorrectie en het gebruik van grotere pakketjes waardoor de snelheid net terugvalt als het signaal niet (altijd) goed doorkomt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Big Daddy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:10:
[...]Het is gewoon een goed verkooppraatje. Zo'n hoog getalletje staat natuurlijk heel leuk, dan lijkt het alsof het nog sneller is als netwerk via een kabel. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar de verhalen die ik hoor zijn niet bijster positief.
Volgens mij idd een verkooppraatje. Ik kocht een Belkin Wireless router die volgens een webwinkel deze snelheid aan kon. Echter op de verpakking staat gewoon 54mbit. De verbinding is ook 54mbit, maar dat is omdat dit de max is van de ontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
Okay.. dus ik ben niet de enige. Ik had dan toch beter gewacht op de 802.11n spulletjes voor *binnenkort* :-(

Echter de review http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1823411,00.asp maakt me wel duidelijk dat het niet enkel verkoopspraat is hoor.. Okay.. de cijfers zijn maar cijfers hé.. maar het geeft wel een indicatie op de snellere toestellen.

Zal morgen eens enkele snelheden versus afstanden testen... Iemand tips voor een programma hiervoor ?

• L0we
DU Meter? Daarmee meet je de up/download snelheid van je verbinding. Als je bijvoorbeeld ergens een 100 mb-file scoort, en dat timed krijg je een behoorlijk betrouwbare meting

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Admiral Freebee schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:13:
[...]

Inderdaad, in "optimale omstandigheden" kan misschien in theorie 125mbps gehaald worden maar ik geloof dat deze snelheden behaald worden door het gebruik van minder foutcorrectie en het gebruik van grotere pakketjes waardoor de snelheid net terugvalt als het signaal niet (altijd) goed doorkomt.
Dat klopt...
Als je heel dicht bij het AP zit, dwz.signaalkwaliteit! erg goed sterkte ook erg goed, windows geeft de gebruiker alleen maar valse hoop, dan is 125Mbps haalbaar, inderdaad door toepassing van minder foutcorrectie...

Zit je wat verder van je AP af, dan is vaak 54 Mbps apparatuur efficienter door het gebruik van die foutcorrectie (minder packetloss, minder packets hoeven opnieuw verstuurd te worden)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1