DJMarcel schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:44:
Is die 10-polige stekker niet toevallig de front-audio connector? Zitten er voor op je PC aansluitingen voor een koptelefoon en microfoon? Zo ja, dan zou die 10-polige stekker daar voor kunnen zijn. Als je die niet aansluit, werken de aansluitingen op de voorkant van je PC niet meer. Zover ik weet, kun je die op oudere geluidskaarten inderdaad niet aansluiten. Overigens werken de aansluitingen aan de achterkant (die rechtstreeks op de kaart zitten) natuurlijk wel gewoon.
Waar die 5-polige stekker voor zou kunnen zijn zou ik echt niet weten. Voor 4-polig kan ik wel een aantal toepassingen bedenken, maar voor 5-polig echt niet.
Het is inderdaad daarvoor. Er zit namelijk in mijn pc achter het frontje een klein kaartje waar dit naartoe gaat!
en dion_b, nonkel, het is inderdaad dat kaartje wat ik erin ga pluggen. Maar zoals gezegd ik ben eruit. Ik ga geen kabels aansluiten want het geluid gaat goed via de PCI poort/SB card en geluid uit de CD/DVD loopt via de IDE kabel. Nogmaals dank!
p.s. dit is de audigy 2 card waar de 10 polige stekker in ging. links boven dus in dat witte plugje, dat lijkt verdraaid veel op het witte plugje van de sb64 die ik nog niet in mijn handen heb maar boven getoond is op de foto's.

Die 5 polige plug ontbreekt op deze foto en die zit rechts in het midden, die loopt van dat deel naar dat front-busje. Op mijn audigy 2 card zit die connector/plugje onder de tekst AUDIGY 2, net onder dat ronde dikkere zwarte weerstandje dat daar staat. Op bovenstaande foto zie je die gele pinnetjes omhoog staan. Die hele rits met 40 pinnetjes daaronder is bij mij leeg. Dus er gaat een kabeltje naar feitelijk die kleine rits gele pinnetjes die je helemaal rechts ziet zitten, 10 pinnetjes = een 5 kabel plug. Is misschien iets voor de infrared dingen of zo die vooraan de Creative Slix PC zitten.
[
Voor 28% gewijzigd door
Verwijderd op 02-08-2006 15:24
]