Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schrijfbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Topicstarter
Topictitel zuigt, maar is wel de meest pakkende titel...

Ik ben op zoek naar een tool die er voor kan zorgen dat ik op een werkstation het zelfde kan doen als op een Thin Client (WinXPe). Namelijk dat op het moment dat ik deze een reboot geef, alle shit die op de schijf gekomen is geggedonderd heeft.

Een complete read-only schijf maken is binnen Pro volgens mij niet wenselijk aangezien er zowiso een zut aan temp-files aanwezig zijn tijdens welke sessie dan ook.

Via google kom ik voornamelijk software (als WriteFilter) tegen die puur voor WinXPe gemaakt zijn. Is er iemand die eenzelfde pakketje weet, dan voor XP Pro, en het liefst freeware (ofcourse) :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Is een ReBorn kaart niet iets?
Die zet bij elke reboot het systeem naar een preconfigured state terug :)
Je kunt zelfs format c: doen, rebooten en hij start netjes weer...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Dit kun je softwarematig ook doen, met de Microsoft Shared Computer Toolkit for Windows XP. Niet zo waterdicht als een Reborn kaart uiteraard, maar het is wel een snelle en makkelijke oplossing.
Windows Disk Protection helps to prevent users, viruses, spyware, or other programs from making permanent changes to the hard disk by clearing changes each time the computer restarts.

[ Voor 32% gewijzigd door Gerco op 02-08-2006 08:44 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In het verleden heb ik gezien dat de reborn kaarten niet zo lekker met winXP Pro overweg kunnen. (Lees gewoon onvoorspelbaar gedrag vertonen)
Is het een idee om eventueel via een PXEboot iets te doen? Dan kun je eventueel zonder hardeschijf, niet echt ideaal denk ik. Andere opties is om via een RIS oid elke nacht een nieuwe image op de machine te gooien zodat er hooguit van 1 dag bagger op je hdd staat.