Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 15:08
Vanmiddag was ik bij de car-audio-hifi zaak om daar een nieuwe versterker in te laten bouwen en om een "motor-geluid-toon" uit het geluid van de tom-tom te krijgen.
De tomtom zit aangesloten op de aux ingang van de autoradio (dit werkte prima je hoorde alleen motorgeluid door de muziek van de tomtom heen)
Nadat de versterker ingebouwd was dachten we (de monteur en ik) laten we eens luisteren hoe de nieuwe versterker klink.
Na het omdraaien van het contactsleutel was er een doffe knal, vonkenregen en een dikke zwarte rookwolk uit de tomtom.
De vonkenregen was ongeveer 30 cm hoog en de monteur en ik waren daarnaa driftig bezig om de vonken van onze kleren weg te slaan.

Na inspectie van de tomtom 910 was duidelijk te zien dat de "explosie" ongeveer 1cm rechts van de aan/uit knop bovenop geweest is.
De tomtom zit gelukkig nog in garantie (ongeveer 3-4 maanden oud) maar zoals jullie begrijpen ben ik me wel rot geschrokken.
Is dit een incidenteel geval of heeft iemand dit verhaal vaker gehoord????

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Al contact opgenomen met TomTom zelf?

We are shaping the future

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Hmm de eerste waarvan ik het hoor, opzich verontrustend, misschien in één keer teveel volt voor het apparaat ,kapotte voeding, wie zal het zeggen...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Goldwing1973
De car-audio zaak heeft 'm gelijk bij de tom-tom website aangemeld als "ontploft" en vertelde mij dat er meestal binnen 1 a 2 werkdagen een UPS courier 'm op zou halen.
Bellen kon niet meer want het gebeurde om kwart over zes..
Ik heb 'm daar achter gelaten (uiteraard wel bewijs van afgifte gevraagd), de hifi zaak gaat het nu verder afhandelen voor me.

• Goldwing1973
Underworld schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:50:
Hmm de eerste waarvan ik het hoor, opzich verontrustend, misschien in één keer teveel volt voor het apparaat ,kapotte voeding, wie zal het zeggen...
Teveel volt, lijkt me sterk, hij zat gewoon op een aftakking van de sigarettenaansteker (2e sigaretten aansteker gemaakt achter het dashboard waar de originele tomtom plug op aangesloten was)

[ Voor 12% gewijzigd door Goldwing1973 op 01-08-2006 22:54 ]

Verwijderd

Het helpt niet dat je op dat moment bezig was aan de electrische installatie te sleutelen. Kan een leuk kastje-muur verhaal worden wie er verantwoordelijk voor is. Is er ook schade aan de rest van de apparatuur?
Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:53:
[...]

Teveel volt, lijkt me sterk, hij zat gewoon op een aftakking van de sigarettenaansteker (2e sigaretten aansteker gemaakt achter het dashboard waar de originele tomtom plug op aangesloten was)
Niet apart gezekerd? Sigarettenaansteker is vaak 10-20A. Lijkt me niet dat een TomTom met meer dan pakweg 1-2A gezekerd wordt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 22:56 ]

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:54:
Het helpt niet dat je op dat moment bezig was aan de electrische installatie te sleutelen. Kan een leuk kastje-muur verhaal worden wie er verantwoordelijk voor is. Is er ook schade aan de rest van de apparatuur?
Nee dat is het vreemde nou juist, alleen de tomtom en de aansluitkabel zijn kapot (de zekering was vastgesmolten in de sigarettenaanstekerplug van tomtom)

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:54:

[...]

Niet apart gezekerd? Sigarettenaansteker is vaak 10-20A. Lijkt me niet dat een TomTom met meer dan pakweg 1-2A gezekerd wordt.
In de aansluitplug (die in de sigarettenaansteker gaat) van tomtom zit een eigen zekering van 2amp.
Maar die was dus ook helemaal vastgesmolten in de tomtom aansluitplug

[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 01-08-2006 22:59 ]

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:56:
[...]Nee dat is het vreemde nou juist, alleen de tomtom en de aansluitkabel zijn kapot (de zekering was vastgesmolten in de sigarettenaanstekerplug van tomtom)
Is volle bak sluiting geweest dan. Hoop voor je dat er nog garantie op zit en opsturen naar TomTom dan maar.
En zoals ik al zei, het helpt niet mee dat je op dat moment aan het sleutelen was O-)

• Goldwing1973
En zoals ik al zei, het helpt niet mee dat je op dat moment aan het sleutelen was O-)
Het sleutelen is gelukkig gedaan door een erkend tomtom installatie bedrijf, en ik heb er de hele tijd bijgezeten en de monteur had op dat moment nog niks gedaan aan de tom tom, alleen een versterker vervangen (dus oude kabels eruit, versterker eruit, nieuwe erin, kabels inkorten en aansluiten, afstellen versterker) en toen wouden we testen... BOEM!!

De bekabeling van de tomtom is nooit aangeraakt geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 01-08-2006 23:07 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:42

samo

yo/wassup

Het voordeel is dat een ontploffend apparaat niet bepaald goed is voor de reputatie van Tomtom. Zelfs mocht het een fout zijn van de installateur, zou het apparaat niet bij een kleine verandering van omgeving moeten ontploffen. Tomtom zal zeer benieuwd zijn naar het apparaat, en jou daarbij waarschijnlijk graag een vervanging bieden. Vermoed ik.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:05:
[...]

Het sleutelen is gelukkig gedaan door een erkend tomtom installatie bedrijf, en ik heb er de hele tijd bijgezeten en de monteur had op dat moment nog niks gedaan aan de tom tom, alleen een versterker vervangen (dus oude kabels eruit, versterker eruit, nieuwe erin, kabels inkorten en aansluiten, afstellen versterker) en toen wouden we testen... BOEM!!

De bekabeling van de tomtom is nooit aangeraakt geweest.
De tomtom was toch aangesloten op je versterker? Ik gok dat je installateur iets fout heeft aangesloten waardoor er op de line-out van de tomtom ofwel de voedingsspanning ofwel de output van de versterker terecht is gekomen.

• Goldwing1973
Jasper Janssen schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:12:
[...]

De tomtom was toch aangesloten op je versterker? Ik gok dat je installateur iets fout heeft aangesloten waardoor er op de line-out van de tomtom ofwel de voedingsspanning ofwel de output van de versterker terecht is gekomen.
Nee de tomtom was aangesloten op de AUX ingang van m'n autoradio, dus als de monteur iets fout gedaan zou hebben dan zou m;n radio ook BOEM gedaan moeten hebben maar die werkt nog als een zonnetje

• Goldwing1973
samo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:11:
Het voordeel is dat een ontploffend apparaat niet bepaald goed is voor de reputatie van Tomtom. Zelfs mocht het een fout zijn van de installateur, zou het apparaat niet bij een kleine verandering van omgeving moeten ontploffen. Tomtom zal zeer benieuwd zijn naar het apparaat, en jou daarbij waarschijnlijk graag een vervanging bieden. Vermoed ik.
Daar reken ik ook op, dit kan en MAG niet gebeuren, stel je voor dat dit op een snelweg gebeurd...

Verwijderd

Als het gebeurt is bij de installateur en jij verder niet hebt geholpen met sleutelen zou ik de installateur veel succes wensen met het oplossen van deze voor hem netelige kwestie. Jij hebt de zaak immers goed werkend bij hem ingeleverd en niet gevraagd om een vuurwerkshow.

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:20:
Als het gebeurt is bij de installateur en jij verder niet hebt geholpen met sleutelen zou ik de installateur veel succes wensen met het oplossen van deze voor hem netelige kwestie. Jij hebt de zaak immers goed werkend bij hem ingeleverd en niet gevraagd om een vuurwerkshow.
ja, gebeurd bij installateur, nee niet geholpen alleen gekeken (ik heb een electrotechnische opleiding, maar wou niet dat ik perongeluk iets sloopte, wat nu dus wel gebeurd is) dit is een gloednieuwe bedrijfsauto en alles word betaald door de leverancier van de auto (dealer).

[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 01-08-2006 23:25 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik gok dat het feit dat er gesleuteld werd niets te maken heeft met de kortsluiting.
Er hoeft maar een condensatortje levensmoe te worden en hij klapt uit elkaar.

En je moet wel hele rare dingen doen om meer als 14 volt uit een auto te krijgen. Puur toeval dus en wees blij dat het jou niet alleen overkomen is.

Wise enough to play the fool

• nils7
  • Laatst online: 17-11 20:31
foto's anyone?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

als ik dit lees denk ik 2 dingen (of meer :))

1\ het is gewoon dom toeval
2\ op de een of andere manier is er toch stroom gaan lopen vanuit de tomtom naar de nul van de audiouitgang naar de versterker wat sluiting heeft gegeven.
3\ om de brom eruit te halen moet je of met condensators gaan ontstoren OF wat ik je zou aanraden (en dat voorkomt direct 2) een galvanische scheiding aanbrengen
4\ het feit dat je brom hoort heeft ook weer met 2 te maken

Verderz tja zou het wel leuk gevonden hebben om te kijken :) hehe een collega van mij heeft er ook 2 gesloopt. een snugere inbouwer had de aansluitplug afgeknipt en direct op de 12 volt gezet. Tja in die plug zit een spanningsregeling. Dus tot 2 x toe de hele tom naar zun grootje. Overigens 2 x kostenloos vervangen

• Goldwing1973
StuiTeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 01:23:
als ik dit lees denk ik 2 dingen (of meer :))

1\ het is gewoon dom toeval
2\ op de een of andere manier is er toch stroom gaan lopen vanuit de tomtom naar de nul van de audiouitgang naar de versterker wat sluiting heeft gegeven.
3\ om de brom eruit te halen moet je of met condensators gaan ontstoren OF wat ik je zou aanraden (en dat voorkomt direct 2) een galvanische scheiding aanbrengen
4\ het feit dat je brom hoort heeft ook weer met 2 te maken

Verderz tja zou het wel leuk gevonden hebben om te kijken :) hehe een collega van mij heeft er ook 2 gesloopt. een snugere inbouwer had de aansluitplug afgeknipt en direct op de 12 volt gezet. Tja in die plug zit een spanningsregeling. Dus tot 2 x toe de hele tom naar zun grootje. Overigens 2 x kostenloos vervangen
Hier gebruikte we netjes de orignele aansluiting van tomtom.. dus geen afknip zooi hier..
ik vermoed dat de "levensmoeie condensator" het geval is geweest" maar dan nog.. dat het kan gebeuren vind ik al heel slecht
stel je voor.. 120km p/u op een drukke snelweg en BOEM.. sorry maar dat mag echt niet..

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 02:25:
[...]

Hier gebruikte we netjes de orignele aansluiting van tomtom.. dus geen afknip zooi hier..
ik vermoed dat de "levensmoeie condensator" het geval is geweest" maar dan nog.. dat het kan gebeuren vind ik al heel slecht
stel je voor.. 120km p/u op een drukke snelweg en BOEM.. sorry maar dat mag echt niet..
tijdens het rijden draai je de contactsleutel toch niet om....

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 21:26
Dit zou toch echt niet mogen.

Zat alles wel goed aangesloten? Hij moet toch een flinke opdonder hebben gehad wil die zo hard knallen.

Die brom toon kan door alles veroorzaakt worden. Slechte massa is meestal de directe oorzaak.
Ook audiokabels die naast een + kabel ligt kan een storing veroorzaken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 08:25:
[...]

offtopic:
[schaammodus]
Jawel, ooit eens de sleutel uit het contact gehaald om de passagiersairbag weer aan te zetten (uitgezet voor maxi-cosi)....maar niet bij nagedacht dat het stuurslot dan vastslaat...daar kwam ik bij de eerste bocht achter toen ik de sleutel weer in het contact aan het doen was |:( |:( [/schaammodus]

Beste film ooit

• Goldwing1973
Nee, maar als een tomtom kan ontploffen als er spanning op komt wie zegt dan dat dat niet kan gebeuren als je 'm b.v. aanzet tijdens het rijden.

• Underworld
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Goldwing1973 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:33:
[...]

Nee, maar als een tomtom kan ontploffen als er spanning op komt wie zegt dan dat dat niet kan gebeuren als je 'm b.v. aanzet tijdens het rijden.
Hmm dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, als je het contact om draait geeft ie altijd een stroom stoot, tijdens het reiden doe je het apparaat alleen maar aan, kan het mis hebben maar denk van niet

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Underworld schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:48:
[...]
Hmm dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, als je het contact om draait geeft ie altijd een stroom stoot, tijdens het reiden doe je het apparaat alleen maar aan, kan het mis hebben maar denk van niet
Volgens mij bedoelt men hier:
Als je onderweg er nu eens toch achterkomt TomTom nodig te hebben en je passagier pakt 'm uit het handschoenenvakje en sluit 'm aan....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Er worden miljoenen van die dingen verkocht en nog nooit heb ik over een ontploffende GO gehoord. Is het niet ook maar een klein beetje toevallig dat het na het inbouwen van de versterker gebeurde?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:33:
[...]Nee, maar als een tomtom kan ontploffen als er spanning op komt wie zegt dan dat dat niet kan gebeuren als je 'm b.v. aanzet tijdens het rijden.
Alle vorige opmerkingen ten spijt - het ding is niet ontploft omdat er spanning op gezet is, maar omdat er een blunder gemaakt is met het aansluiten. Waarschijnlijk is er 12V op de massa aangesloten, zijn de + en - verwisseld of zo iets. Welke blunder de monteur precies gemaakt heeft valt van hier uit niet te reconstrueren.

Accesoires aansluiten in auto's en die onderling koppelen is - als je niet goed weet waar je mee bezig bent - vragen om problemen.
Er worden miljoenen van die dingen verkocht en nog nooit heb ik over een ontploffende GO gehoord. Is het niet ook maar een klein beetje toevallig dat het na het inbouwen van de gebeurde?
Inderdaad, dat is precies wat ik bedoel

[ Voor 14% gewijzigd door joopv op 02-08-2006 14:11 ]

• Goldwing1973
Alle vorige opmerkingen ten spijt - het ding is niet ontploft omdat er spanning op gezet is, maar omdat er een blunder gemaakt is met het aansluiten. Waarschijnlijk is er 12V op de massa aangesloten, zijn de + en - verwisseld of zo iets. Welke blunder de monteur precies gemaakt heeft valt van hier uit niet te reconstrueren.

Accesoires aansluiten in auto's en die onderling koppelen is - als je niet goed weet waar je mee bezig bent - vragen om problemen.
Nogmaals, er was nog NIKS gedaan met de tomtom, en leg mij eens uit hoe je een sigarettenaanstekerplug verkeerd om in de sigarettenaanster kan stoppen???
Alleen de versterker was vervangen, en om die te vervangen hoef je niks met de tomtom te doen, de versterker heeft z'n eigen stroomaanvoer direct van de accu af.
Mocht er iets foutgedaan zijn met de versterker dan moet
1: de radio ook doorgefikked zijn
2: er wel iets vreemds gebeurd zijn, want dan zou er spanning vanaf de versterker naar de speakeruitgang van de radio door naar de aux ingang van de radio door naar de tomtom minijack audiouitgang gegaan moeten zijn, maar dan treed punt 1 weer in werking.

• Goldwing1973
Ik heb vandaag wel met tomtom gesproken, en moet zeggen, PETJE AF voor de service van die jongens.
M'n oude TomTom is al opgehaald door UPS, en er ligt een compleet nieuwe tomtom + houder + aansluitsnoer voor me klaar, en die word met spoed verstuurd naar me.
Ze hebben me ook beloofd om me op de hoogte te houden wat er nou precies gebeurd is met de tomtom.
Ook vertelde ze me, dat de tomtom normaal overal tegen beveiligd is, mocht je ergens een verkeerde spanning op zetten dan zou er intern wel iets kapot gaan maar ontploffen mag niet kunnen volgens hun.

Nogmaals, petje af voor de service van tomtom.

• Goldwing1973
Nou, ondertussen heb ik die pet al 5x door de plee gespoeld, iedere belofte die tom-tom maakt komen ze NIET NA!!!!!
Ik heb nog steeds GEEN nieuwe tom-tom gekregen, vandaag WEER eens gebeld (voor de 100.000x) en kreeg te horen, ja meneer u had allang uw nieuwe tom-tom moeten hebben maar er was een leveringsprobleem vanuit taiwan ofzo, maar morgen bellen wij u terug met de leveringsdatum.

Iedere keer hebben ze wel een ander excuus, eerst was het "personeelstekort vanwege vakantie"
Toen "Ja, uw tomtom is naar de verkeerde afdeling/filiaal gestuurd, en we moeten 'm eerst hier hebben voordat we verder kunnen"
Toen "Er is een probleem met de car-mounts, en daar komt een nieuwe voor, en daar moeten we op wachten"
Enz enz enz

Ik heb ondertussen mijn buik HELEMAAL vol van tomtom, en heb SPIJT ALS HAREN OP M'N HOOFD dat ik ooit dat ding gekocht hebt.

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 08:06

trimakassi

haapsie is eepsie!

Mmmm, klote voor je man. Ik hoop voor je dat ze het netjes op gaan lossen. Nog even afwachten dan...Maar hou ons op de hoogte! Ik ben benieuwd hoe dit stukje proza afloopt. Veel succes ermee d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door trimakassi op 29-08-2006 02:10 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• Goldwing1973
Weer gebeld met tomtom, en jahoor, "meneer we hebben de 25e pas uw oude toesten gekregen"
Ik ben dit nu ZO SPUUGZAT, hieronder zien jullie nu ALLES corronspondentie met tomtom, ze zouden me zo terug bellen (zeggen ze), als dit niet gebeurd is het volgende telefoontje naar de ombudsman, vara's KASSA, en indien mogelijk zelfs de politie wegens verduistering!

Dit is het eerste verhaal
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ** ******** [mailto:info@***.nl]
Verzonden: donderdag 17 augustus 2006 8:49
Aan: mak@***********.nl
Onderwerp: FW: Na aansluiting in auto knettert het toestel en komt er rook en vonken uit. To... [Incident: 060801-00****]

Beste mark

ik hou je op de hoogte of de ttg910 vandaag binnenkomt.

onderstaande heb ik gister van tt ontvangen. eerlijk gezegd kan ik hier niet uit opmaken of ze nu hebben afgestuurd of niet, affijn we wachten af

groet
Peter

Van: TomTom Support Team [mailto:do_not_reply@tomtom.com]
Verzonden: woensdag 16 augustus 2006 16:50
Aan: info@***.nl
Onderwerp: Na aansluiting in auto knettert het toestel en komt er rook en vonken uit. To... [Incident: 060801-00****]

Onlangs heeft u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw vraag en ons antwoord.

Bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.

Om een reactie te geven op dit antwoord kunt u, door hier te klikken, terugkeren naar onze support site. Hier heeft u dan de mogelijkheid om uw vraag bij te werken. E-mails die direct vanuit uw e-mail programma verstuurd worden komen niet bij onze klantenservice aan.

Onderwerp
Na aansluiting in auto knettert het toestel en komt er rook en vonken uit. To...

Subproces discussie
Reactie 16-08-2006 04:49
Geachte heer van der ****,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Wij streven er naar uw reparatie aanstaande donderdag bij u te bezoregen, helaas kunnen wij dergelijke zaken niet beloven.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
Reactie 04-08-2006 09:36

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Wij hebben het doorgegeven aan ons logistieke afdeling.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Klant 03-08-2006 12:51
toestel is via TT Retail support aangemeld en verzonden met de volgende gegevens:
ref nr der06080******

urgentie probleem = hoog
Reactie 02-08-2006 02:42
Geachte heer van der ****

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Wij adviseren contact op te nemen met 1 van de onderstaande nummers.

• Nederland: 020 850 ****
• Belgie: 078 250 ***

Op dit nummer zijn wij op werkdagen tussen 9.00 en 21.00 bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Reactie 02-08-2006 11:19

Graag zouden wij telefonisch contact met u hebben over dit probleem.
Wij zouden graag het toestel in willen nemen en voor een vervanging zorgen, maar hiervoor hebben wij een aantal gegevens nodig.

U kunt met ons contact opnemen op 020850****.
Wij zijn van 10:00 tot 21:00 bereikbaar. Geeft u dan hetvolgende nummer door: 060801-00****

Met vriendelijke groet,

Automatische reactie 01-08-2006 05:35
Titel: Hoe reist u veilig met TomTom van A naar B?
Koppeling: http://service.tomtom.com...4808&p_created=1144748022

Titel: Wat moet ik doen als mijn GO (510/710/910) zichzelf uitschakelt tijdens het rijden?
Koppeling: http://service.tomtom.com...5191&p_created=1150734717

Titel: Wat is er nieuw in de TomTom-applicatie versie 6 voor gebruikers van de TomTom GO, TomTom GO 300/500/700, TomTom ONE of TomTom RIDER?
Koppeling: http://service.tomtom.com...5334&p_created=1151416668

Titel: Problemen oplossen met de TomTom GO/ONE/RIDER
Koppeling: http://service.tomtom.com...5128&p_created=1150185743

Titel: Hoe kan ik mijn TomTom GO/ONE/RIDER laten repareren?
Koppeling: http://service.tomtom.com...5149&p_created=1150191805

Klant 01-08-2006 05:35
Na aansluiting in auto knettert het toestel en komt er rook en vonken uit. Toestel doet niets meer.
ref heer ****

Vraagverwijzingsnr.060801-00****
Productniveau 1: Alles-in-één navigatie
Productniveau 2: TomTom GO 910
Categorieniveau 1: Reparaties & Service
Datum aangemaakt: 01-08-2006 05:35
Laatst bijgewerkt: 16-08-2006 04:49
Status: Beantwoord
Scooter/Motor Model:

En dan nu het mailtje van tomtom dat hij verstuurd zou zijn, alleen als je het tracking nummer volgt dan is hij op de 25e aangekomen in AMSTERDAM!!!!! niet in Alphen!!!!!

Van: Productie onderhoud account (TomTom) [mailto:no_reply@tomtom.com]
Verzonden: donderdag 24 augustus 2006 17:31
Aan: info@***
Onderwerp: Aan u verzonden: Service-aanvraagnummer: DER06080*****

Geachte Heer PGC van der ****,

--------------------------------------------------------------------------------

TomTom GO/300/500/700/510/710/910/ONE/Rider/MOBILE Car Charger (CLA) [L]
TomTom GO 910 Device [H]

--------------------------------------------------------------------------------

Bovenstaande items worden naar het volgende adres verzonden.

**** ** Alphen aan den Rijn
ZH
Netherlands

Op de website van de koeriersdienst kunt u de zending volgen met behulp van het volgnummer:

Volgnummer: 1ZW79F476890******
Koerier: UPS

Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support

• Goldwing1973
Net weer geproken met iemand van Tom Tom (ze hebben me terug gebeld.. WOW!!! hoe is het mogelijk)
En WEER de belofte dat ze ermee bezig zijn, en me morgen terug zouden bellen.
Het is nu officieel een klacht geworden nadat ik letterlijk helemaal uit m'n dak ben gegaan tegen de tom-tom medewerker, en heb nu een vast contact persoon (3 weken te laat naar mijn gevoel)
En ze hebben een goedmakertje beloofd nadat de nieuwe tom-tom afgeleverd zou zijn.
Ik ben benieuwd.

• Goldwing1973
Afgelopen vrijdag ben ik weer gebeld door TomTom, hij is verstuurd, paar uur later werd ik gebeld door de car-audio zaak, en jaahoor, de tomtom met voedingskabel is binnen.
ALLEEN GEEN voetje.. pffffff
Dus heb er nog niks aan.
Maandag WEER bellen

Verwijderd

ik blijf verbaast staan over de afhandeling van tomtoms zijde. Veel met hun contact gehad over diverse dingen (een keer maar materiele of softwarematige fouten rest andere zaken) en ze hebben het bij mij prima afgehandeld en ook nog eens een gratis voetje erbij gegeven (mijne bleef niet goed zitten) Ik sta versteld van de lange wachtperiode die ze jou hebben gegeven (lijkt op zieken van tomtoms zijde, of gewoon een mede-werker die er geen ruk van begrijpt). Good luck!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb nog stteds mijn twijfels bij de oorzaak van het geheel. Misschien heeft tomtom die ook.

*empty*

Pagina: 1