[Seti@Home] Doofpot of komkommertijd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
De redactie van Planet plaatste onderstaand bericht op hun website.
Het staat in de categorie "Wetenschap" dus we worden geacht dit zeer serieus te nemen :P
'Seti stopt buitenaardse signalen in doofpot'
Gepubliceerd op dinsdag 01 augustus 2006
(P7) Het gedistribueerde computerproject Seti heeft wel degelijk signalen van buitenaards leven ontvangen. Maar ze verbergt die. Misschien zijn we immers in oorlog.

Onder meer The Register schrijft over de commotie die zou kunnen ontstaan over beschuldigingen aan het adres van Seti.

Al heel lang inmiddels zoekt Seti Institute (Search for Extraterrestrial Intelligence) met vrijwillig aangesloten pc's naar signalen van buitenaards leven.

Die zouden inmiddels al zijn opgevangen. En niet één, maar heel veel. En er is al communicatie over geweest met een buitenaardse instantie die wilde verhullen dat wij de signalen ontvingen. De wereld mag het niet weten...........
Het volledige artikel is hier te lezen :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Beetje paranoïde denk ik... 8)7 Geheimhoudingsplicht okee, da's niks aparts, maar "communicatie met een buitenaardse instantie" gaat me een beetje te ver... :?

[edit]
Iets soortgelijks heb ik ook eens op de WorldCommunityGrid-forums gelezen. Er zat daar een Afrikaan die er heilig van overtuigd was dat "het Westen" AIDS heeft uitgevonden en heeft verspreid onder de Afrikaanse bevolking om een nieuw wapen te testen. Dat liep een beetje uit de hand en ziehier het gevolg. Het medicijn zou uiteraard allang bestaan, maar 'ergens' in een kluis liggen omdat ze het niet openbaar durven te maken... :?

[ Voor 58% gewijzigd door priens op 01-08-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:26

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik ga voor de komkommertijd.

Het lijkt me dat er te veel mensen bij het Seti-project betrokken zijn, om zo iets herhaaldelijk stil te kunnen houden. En dan heb ik 't nog niet eens over de plaatjes die de Seti-application op je scherm toont, inclusief de richtings-coordinaten.

Okee, bijna niemand kijkt constant naar de seti-app. (of heeft een optimized app die geen grafieken geeft) maar toch lijkt het verhaal me net íets te spectaculair om waar te zijn.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
APClll schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:08:
Ik ga voor de komkommertijd.

Het lijkt me dat er te veel mensen bij het Seti-project betrokken zijn, om zo iets herhaaldelijk stil te kunnen houden. En dan heb ik 't nog niet eens over de plaatjes die de Seti-application op je scherm toont, inclusief de richtings-coordinaten.

Okee, bijna niemand kijkt constant naar de seti-app. (of heeft een optimized app die geen grafieken geeft) maar toch lijkt het verhaal me net íets te spectaculair om waar te zijn.
Had het niet beter kunnen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik ga voor doofpot !!! :(

Het is een complot om de waarheid achter te houden. Er zijn wezens van de planeet MMMMMooooooooOOoooHH op aarde ik weet het zeker.... kijk maar eens naar Floppus !! Dat kan niet hier op aarde geboren/gefokt/ge-bio-engeneerd zijn !!!!

:+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Pim. schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 07:00:
Ik ga voor doofpot !!! :(

Het is een complot om de waarheid achter te houden. Er zijn wezens van de planeet MMMMMooooooooOOoooHH op aarde ik weet het zeker.... kijk maar eens naar Floppus !! Dat kan niet hier op aarde geboren/gefokt/ge-bio-engeneerd zijn !!!!

:+
Planeet MMMMMooooooooOOoooHH hè. Die wezens hebben dan zeker ook een naam: Dutch Power Cows! ;) ;) ;) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Toch zou er een bron van waarheid in kunnen zitten.....

Er crunchen volgens boincstats wereldwijd met Boinc 482,943 gebruikers die gezamelijk 1,029,683 computer hebben. Statistisch gezien zou het vreemd zijn, gezien de lange tijd van het project [>5 jaar; inclusief de classic tijd] en het vele aantal gebruikers, dat er helemaal niets wordt gevonden....

Ook vindt ik het niet vreemd dat het publiek niet wordt ingelicht om angst te voorkomen. We zullen het nooit weten.....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik volg ook de geheimhouding. Ik denk zelfs te weten met wie Bush en co aan het 'communiceren' geweest zijn. De gehaktbal!

Oh die duivelse gehaktbal en z'n leger. Binnenkort worden we overdonderd met kleine gehaktbalprojectielen!

Komkommertijd dus >:)
Ze beweert de wereld vooruit te gaan helpen met nieuwe technologie waarvan de elektrische opbrengst groter zal zijn dan de energie die het apparaat nodig heeft. En dat zal de wereld schoner maken.
En ze brengen een pil mee die iedereen bevrijdt van alle ziekten en ze roeien alle ongedierte uit en ze maken fruitsap van stenen en ze maken alle meisjes blond ...

Controller bij SETI:
"Sending Ping to coördinates xxx.xxx.xxx"
{PING}
(Ping botst tegen de maan en het signaal keer terug naar de aarde)
Controller bij SETI ziet lichtje branden:
"Housten, we got an answer!"
Controller verzendt nieuw signaal:
"Do you have a new energy that could save our world?"
(signaal botst tegen de maan, maar door de bewolking wordt het signaal niet perfect ontvangen)
Controller bij SETI ziet nieuw lichtje branden:
"...have ... new energy ... ... save ... world..."
"Look, they have a new energy and they are going to save our world!"
Oh wait we have to keep this quiet!

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Stel je krijgt al een antwoord.. hoe zou je dan moeten communiceren? 8)7
Zeker als je het naar iets wat lichtjaren verder ligt moet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Douglas Adams in "The Restaurant At The End Of The Universe":
It is known that there are an infinite number of worlds, simply because there is an infinite amount of space for them to be in. However, not every one of them is inhabited. Therefore, there must be a finite number of inhabited worlds. Any finite number divided by infinity is as near to nothing as makes no odds, so the average population of all the planets in the Universe can be said to be zero. From this it follows that the population of the whole Universe is also zero, and that any people you may meet from time to time are merely the products of a deranged imagination.
Statistisch gezien zijn er geen aliens, en bestaan wij ook niet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Geen aliens........ :?
Alien
vertaling:
buitenlands
vreemd (to, aan)
strijdig (to, met)
weerzinwekkend
verschillend (from, aan)
bn

niet genaturaliseerde vreemdeling
Eens bij Verdonk navragen? :+

[ontopic]
Ik zeg 'komkommertijd'!
[...]En Greer onderhoudt zelf CSeti, een soort van concurrent die Seti van alles en nog wat beschuldigt.

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Wired News heeft ook nog een aardigheidje m.b.t. Seti@Home.

Ik begin te twijfelen aan komkommertijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Ze hebben het hele WiredNews-artikel ook al in de doofpot gestoken:
The file your browser requested could not be found on our servers. We may have recently moved around, renamed, or deleted certain files.

* If you were looking for a particular article or topic, try using our search form in the header above.
* If you clicked a link somewhere on our site and were led to this page, please let us know so we can fix our mistake as soon as possible.
* Otherwise, try returning back to Wired News Home and browsing from there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
CowArt schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:09:
Ze hebben het hele WiredNews-artikel ook al in de doofpot gestoken:

[...]
Nee, de url is gewoon fout :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Uhuh, React begrijpt het niet helemaal goed.

Zo beter denk ik: http://www.wired.com/news...1505-0.html?tw=wn_index_6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Okee... geheime contacten met aliens, mogelijk verwikkeld in een oorlog, en op de site van CSETI staat dat Greer bezig is met het ontwikkelen van een zero point energy-apparaten. Doet me allemaal verdacht veel denken aan Stargate SG-1 :P.

[complotmode] Maar in de serie werd het 'echte' SG-1 ook op TV uitgezonden, maar als de serie genaamd Wormhole X-Treme, wat een zwaar overdreven versie van de serie was. Maar dat is natuurlijk een verdekte verwijzing van wat er echt aan de hand is~!!!11 [/complotmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devzero642
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waar rook is, is vuur! Ik neem daarom maar het zekere voor het onzekere en stop met het draaien van Seti.

edit: ik zie dat het hele fokschaap team direct maar is verwijderd uit de seti stats. Doofpot politiek van DPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Damn, betrapt..... :P

Pagina: 1