Quest naar reciever voor me HT (Infinity TSS-750)

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Binnenkort ga ik me eerste stap zetten in de wereld van Home Theater. :) Na veel gegoogel ben ik er uit wat het gaat worden: geen complete HT out-of-the-box, maar gewoon losse onderdelen om zo flexibel te blijven met de opstelling en eventuele upgrades in de toekomst. Er moest dus komen:

- DVD-speler (geen recorder of met HDD, ben niet van plan iets te gaan opnemen)
- 5.1 Speaker set
- Reciever
(TV heb ik al, is een fijne Samsung 26" LCD O+ kan zo snel niet achter het type komen)

Mijn budget is beperkt, ~ €900,-, dus het is goed zoeken naar goede en betaalbare oplossingen. So far ben ik nu:

DVD Speler: Pioneer DV-696AV-S
(Binnengehaald voor €179,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/dv696avs_detailpage.jpg

Mooie DVD-speler met HD-upscaling, DTS en Dolby Digital Decoder, HDMI aansluiting en 5.1-kanaals audio-uitgang en alle andere uitgangen die je maar kunt bedenken. :) Komt vaak erg goed uit de bus bij reviews, vooral om zijn sublieme beeldkwaliteit en goede geluidskwaliteit.
Heb hem afgelopen week gehaald en via HDMI aan me TV gekoppeld. Resultaat was In 1 woord samen te vatten: Geweldig! _/-\o_

Maar nu het geluid nog...

Voor de speakers gaat mijn keuze uit naar Infinity, de TSS-750 om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/images/products_large/tss-750plt.jpg
Ook deze speakers worden vaak als 'erg goed' bestempeld op de fora. Omdat ik van plan ben ook me muziek vanaf de computer (via Coax of Line-in) af te spelen op me HT, heb ik veel gezocht naar reviews hierover. Het blijkt dat de Infinity hier aardig mee overweg kan, o.a. door dat de speakers 2-weg zijn (tweeter-driver). Aangezien deze sets nogal snel in de papieren lopen, weet ik voor 99% zeker dat het deze gaat worden. :)
Deze set doet rond de €400,- op de webwinkels, pittig zat..

Maar toen, en daar komt mijn vraag: ik zoek nog een geschikte Reciever om het geheel aan elkaar te kunnen knopen! :o
Vaak hangt er een waslijst aan specificaties aan waardoor ik door de bomen het bos niet meer ziet...

Wat ik van me eerste reciever verwacht:
- vooral goed geluid natuurlijk :Y)
- krachtig genoeg voor me Infinity (rond de 100W per kanaal), maar iets minder mag ook.
- genoeg aansluitingen: iig 1 Digitaal Coax en Optical in, direct 5.1-kanaals audio-ingang, RGB-component in-uitvoer en Line-in/out
- liefst een 7.1 reviever, maar niet vereist.
- ondersteuning voor Dolby Digital-ES en wat-nog-meer staandaarden die je op een DVD kunt verwachten
- een lief prijsje :>

Heb ongeveer €300,- ter beschikking hiervoor. Een echt goede Reciever (met HDMI in/uitgang) heb ik naar de toekomst verbannen: die krengen zijn nu alleen in de hogere prijsregionen te vinden ben ik achter gekomen. ;(

Ben zelf het volgende tegengekomen, maar heb 0,0 ervaring op dit gebied:

Onkyo TX-SR503E
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/642D3FEF50462DA6C125702F0034E240_big.jpg

De indrukwekkende lijst aan specs is te lang om hier te posten :P Maar hier zit denk zo'n beetje alles op en aan wat ik wil. Iemand ervaring met deze reciever toevallig? B)

1 ding wat ik nogal verwarrend vind: de Infinity speakers hebben een 'Nominal Impedance of 8 Ohms'. De Onkyo hierboven geeft 100W bij 6 Ohm impendance... Hoe moet ik dat zien en zou dit uberhaupt gaan passen? Ik weet dat er rekensommen bestaan voor impedance vs. Watts, maar hoe en wat precies... :?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:06
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat de ratings qua wattage voor recievers zijn. Immers zal er nooit wat van kloppen, noch zal het veel uitmaken. Recievers kunnen knap hard, harder dan jouw oren kunnen, vaak genoeg.

Onkyo is een gerespecteerd merk, en er zal niets echt mis mee zijn. Wat is eigenlijk jouw probleem? Mis je iets, met die reciever?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
coptician schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:35:
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat de ratings qua wattage voor recievers zijn. Immers zal er nooit wat van kloppen, noch zal het veel uitmaken. Recievers kunnen knap hard, harder dan jouw oren kunnen, vaak genoeg.

Onkyo is een gerespecteerd merk, en er zal niets echt mis mee zijn. Wat is eigenlijk jouw probleem? Mis je iets, met die reciever?
Waarschijnlijk mis ik niets, dat niet. Het gaat me meer om hoe het nou precies zit met die 8 Ohms/ 6 Ohms impendance en wat het nou inhoud. En voor de rest ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een reciever in deze prijsklasse. :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:30

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Je zou ook is moeten kijken naar de Yamaha rx-v459.

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-hifi.de/prodfotos/p1309_2.jpg

Ik heb deze zelf ook om m'n JBL speaker setje aan te sturen, en ben er erg tevreden over.

Een mooi helder geluid, maar toch zeker ook de nodige lage tonen zijn ruim aanwezig. Voor mij de perfecte balans.

Hij kost ongeveer 280 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Roland_EM25 op 02-08-2006 08:53 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Silentpuma schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:44:
Waarschijnlijk mis ik niets, dat niet. Het gaat me meer om hoe het nou precies zit met die 8 Ohms/ 6 Ohms impendance en wat het nou inhoud.
Versterkers hebben geen moeite met hogere impedanties dan waarvoor ze gespecificeerd zijn. Wel kunnen ze dan iets minder vermogen leveren.

Het vermogen is ongeveer omgekeerd evenredig met de impedantie (dat klopt in detail voor geen meter, maar het is wel een handige vuistregel) zodat 100W in 6Ohm uitkomt op 85W in 8Ohm. In de praktijk doen versterkers het meestal iets beter bij hogere impedantie (omdat dat "makkelijker" is voor de voeding) zodat je kan rekenen op ongeveer 90W.