Ik heb een document vanaf een XP client naar m'n gedeelde USB printer geprint. Hij is gedeeld op een win2003 server, die ook domeincontroller is (het simpelste domein dat er maar bestaat). Het is een gescand ding van (volgens de print spooler) 3,5MB. De Printer heeft zelf 16MB geheugen, als ik me niet vergis.
Als de spooler em naar de printer heeft gestuurd zegt ie bij de status "Error - Printing". Als ik in het eventlog kijk (want zover moet je graven om achter die "Error" te maken), zie ik dit:
Anyway, ik probeer die taak natuurlijk te verwijderen, maar daar doet ie dan ook een eeuwigheid over! Volgens mij hoeft het echt geen 5 minuten te duren om 1 taak te verwijderen. Ook probeerde ik die andere taken naar boven schoppen, zodat die taak die aan het verwijderen is, dat maar lekker doet op een moment dat de printer niet dringend nodig is. Maar zelfs dat gaat niet
Is dit inherent aan de print spooler ofzo? Of wat is eraan te doen? Ik kan me niet voorstellen dat dit absurde gedrag by design is... Zeker niet op een server.
Als de spooler em naar de printer heeft gestuurd zegt ie bij de status "Error - Printing". Als ik in het eventlog kijk (want zover moet je graven om achter die "Error" te maken), zie ik dit:
Ja wat is het nou, "completed successfully" of "failed to print"The document HP PrecisionScan owned by Gebruikertje failed to print on printer Brother HL-1440 series. Data type: NT EMF 1.008. Size of the spool file in bytes: 3674488. Number of bytes printed: 3674412. Total number of pages in the document: 1. Number of pages printed: 0. Client machine: \\SERVER. Win32 error code returned by the print processor: 0. The operation completed successfully.
Anyway, ik probeer die taak natuurlijk te verwijderen, maar daar doet ie dan ook een eeuwigheid over! Volgens mij hoeft het echt geen 5 minuten te duren om 1 taak te verwijderen. Ook probeerde ik die andere taken naar boven schoppen, zodat die taak die aan het verwijderen is, dat maar lekker doet op een moment dat de printer niet dringend nodig is. Maar zelfs dat gaat niet
Is dit inherent aan de print spooler ofzo? Of wat is eraan te doen? Ik kan me niet voorstellen dat dit absurde gedrag by design is... Zeker niet op een server.
日本!🎌