Ik ben van plan om een Athlon systeem in elkaar te zetten. Omdat dit mijn eerste doe-het-zelf-systeem is, wil ik weten wat jullie ervan vinden.
Mijn systeem zal er als volgt uit komen te zien:
AMD Athlon thunderbird 800 Mhz
CoolerMaster socket A (<=1,2 Ghz)
Aopen AK73Pro moederbord (Via Apollo KT133)
128 MB PC133(8ns) geheugen
Asus V7100/T (32 Mb/ Geforce2 MX) videokaart
Maxtor DiamondMax 20,4 GB Ultra-100
Asus DVD-612 (12xdvd, 40xcd)
LG StudioWorks 775N 17 inch (0.28) monitor
enz.
De processor heeft op dit moment een goede prijs/prestatie verhouding. AOpen staat bekend om zijn duidelijke handleiding (een must voor mij) en de Asus videokaart heb ik gekozen omdat het een goede kaart is, en omdat ik nu ook DVD's kan afspelen op mijn tv.
Verder vraag ik me af of ik ook perse een geluidskaart nodig heb. Er zit nu onboard sound op mijn moederbord. Het huidige systeem kost al zo'n fl. 3000,- en om nu nog meer neer te leggen...
Ook heb ik begrepen dat ik ook warmtegeleidingspasta moet kopen.
Is dit een goed systeem, dat makkelijk in te bouwen is? Wat vinden jullie ervan? Graag commentaar.
Mijn systeem zal er als volgt uit komen te zien:
AMD Athlon thunderbird 800 Mhz
CoolerMaster socket A (<=1,2 Ghz)
Aopen AK73Pro moederbord (Via Apollo KT133)
128 MB PC133(8ns) geheugen
Asus V7100/T (32 Mb/ Geforce2 MX) videokaart
Maxtor DiamondMax 20,4 GB Ultra-100
Asus DVD-612 (12xdvd, 40xcd)
LG StudioWorks 775N 17 inch (0.28) monitor
enz.
De processor heeft op dit moment een goede prijs/prestatie verhouding. AOpen staat bekend om zijn duidelijke handleiding (een must voor mij) en de Asus videokaart heb ik gekozen omdat het een goede kaart is, en omdat ik nu ook DVD's kan afspelen op mijn tv.
Verder vraag ik me af of ik ook perse een geluidskaart nodig heb. Er zit nu onboard sound op mijn moederbord. Het huidige systeem kost al zo'n fl. 3000,- en om nu nog meer neer te leggen...
Ook heb ik begrepen dat ik ook warmtegeleidingspasta moet kopen.
Is dit een goed systeem, dat makkelijk in te bouwen is? Wat vinden jullie ervan? Graag commentaar.