Toon posts:

Creative X-Fi XtremeMusic OVERKILL??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik een beetje te gul geweest. Net een dag een eigenaar van zo`n kaart inclusief zo`n paneeltje: 180 euro!!!!!!! Maar wat ik alleen wou is m`n rode en witte tulpje aan kunnen sluiten op m`n pc afkomstig van zo`n versterker die weer de boxxen van audio voorziet. Blijkt er nu ook opeens zulke converters te zijn?? Ik heb pas een medion (van de mediamarkt) en BEST wel een goede kaart! Maar wat denken jullie is het inderdaad een overkill?? De kwaliteit blijft hetzelfde bij een converter?? Misschien veeeeeel goedkoper alternatief?? Help deze audion00b plz!

Was trouwens een rocker-type van de media markt die me zo`n kaart aansmeerde ;)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:04
Als je enige bedoeling is om die versterker aan te sluiten op je pc heb je inderdaad een overbodig grote investering gedaan. Een kabeltje van nog geen € 5 zou hebben volstaan. Desalniettemin hoef je ook geen ontzettende spijt te hebben van je aankoop, want muziek zal door deze kaart een stuk beter klinken dan door de geluidskaart die op je moederbord zit. Wel zou het een stuk goedkoper zijn geweest om de XtremeMusic te nemen in plaats van de nog duurdere versie die je nu hebt. Een XtremeMusic met dat kabeltje kan voor jouw doen namelijk net zoveel als de kaart die je nu hebt (welke geen XtremeMusic is, want die heeft niet zo'n paneel!) met het paneel erbij. Dus: breng deze kaart terug en koop een dergelijk kabeltje en evt. nog een XtremeMusic.

^ Wat hij zegt.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Je bedoelt een Stereo jack<->tulp stekkertje? In dat geval heb je je flink laten afzetten.
want muziek zal door deze kaart een stuk beter klinken dan door de geluidskaart die op je moederbord zit.
Nofi, maar niet iedereen zal wakkerliggen van dat verschil. TS noemt zichzelf audion00b, ik gok dat hij ook lekker zou slapen :z

[ Voor 36% gewijzigd door Fuzzillogic op 01-08-2006 21:21 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:04
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/allekab-1513-main-RCA---Jack---Cable.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/allekab-1506-main-RCA---Jack---Cable.jpg

€ 1,25

[ Voor 33% gewijzigd door Z-Dragon op 01-08-2006 21:23 ]

^ Wat hij zegt.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandsebeamerverhuur.nl/bron/cms_file/thumb_m/m-audio.jpg
Zoiets had je nodig maar je koopt een geluidskaart van 180 euro?
Ik zou hem terugbrengen. Dat kan binnen 14 dagen bij Mediamarkt volgens mij. :)

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
meh. ik moet zeggen dat ik je zinsbouw wat warrig vind, maar ik zal een poging doen.

ten eerste: je hebt het over de X-Fi Platinum neem ik aan?
vzv ik weet heeft de XMusic geen meegeleverd frontpanel, en kost ie bepaald minder dan €180..
die converterkabeltjes van 3.5mm naar tulp e.d. bestaan idd al bijna net zo lang als 3.5mm stekkers bestaan, dus dat je dat had gemist komt me als licht vreemd voor, maar goed..

'je had pas een medion'? medion wordt toch door de aldi geleverd ipv de Mediamarkt? nah ja.. wat is een 'medion'? een geluidskaart? een prefab pc?
indien je die life multimedia 6000 pc hebt die ik op de medion website zie staan, deze kaart is an sich zeker beter, maar als je niet

a> goede boxen (€250 voor een setje ofzo) hebt, of
b> spelletjes als BF1942 speelt,

denk ik niet dat je het verschil zult waarderen, en in dat geval is het best mogelijk dat het overkill is geweest deze kaart te kopen/je te laten overtuigen door zo'n vervelend winkelmedewerkertje om iets te kopen omdat je er toch bent.

ps. in de tijd dat ik dit typ zijn er ook al wat andere lui op dit topic gesprongen zie ik, maar goed.. meer hulp kan nooit kwaad ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

Geldkloperij is het, gewoon terug brengen en een kabeltje/adapter kopen van maar 5 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg guys, thx ik ga morgen terug! Want ik heb nu een pc staan in een bar voor muziek. Eerst een cdspeler en die was ook niet van TOP KWALI, maar muziek klonk OK. Ik ga zo`n converter halen bij de mediamarkt of mycom ofzo, thx!

grtz

EDIT:

Ik kan nu trouwens wel zeggen dat ik zo`n dure audiokaart in m`n pc heb gehad ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
[KICK :P] ik heb nu zo`n converter aangesloten, E3.40,- maar ik krijg verdomme geen geluid! Heb `m op ELKE aansluiting proberen aan te sluiten zonder succes, tis zo`n koptelefoon plugje met die rode en witte aansluiting naar m`n versterker! Hoe kan dit??

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook zo'n stekker voor mn home cinemaset. Ik sluit die kabel gewoon op de groene aansluiting aan en vervolgens zet ik de home cinemaset op AUX.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:19:
Ik gebruik zelf ook zo'n stekker voor mn home cinemaset. Ik sluit die kabel gewoon op de groene aansluiting aan en vervolgens zet ik de home cinemaset op AUX.
THX voor je antwoord, iemand nog andere suggesties waarom het niet zal werken?? Ik zal dat geen wat je aanduid zometeen ff proberen!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:02:
[...]

THX voor je antwoord, iemand nog andere suggesties waarom het niet zal werken?? Ik zal dat geen wat je aanduid zometeen ff proberen!!
Minijack plug (dus het enkele stekkertje) in de GROENE aansluiting van je onboard-audio proppen, en de rode en de witte tulp stekker naar de juist AUX poort op je versterker doen, en je versterker daarna ook daadwerkelijk ook op AUX zetten (of hoe externe kanalen op je versterker dan ook genoemd moge worden).

Tsjek ook of je geluidsvolume in Windows wel ok is, en of je onboard audio überhaupt goed geïnstalleerd staat.
Pagina: 1