Systeem | Core 2 Duo

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• clownnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ben van plan een PC zelf te gaan bouwen met de volgende onderdelen:

Kast:
Thermaltake Tsunami = € 115,-
Moederbord: Asus P5B = € 159,-
Processor: Intel Conroe E6600 2.4GHz, 1066MHz, 4Mb cache, Boxed = € 349,-
Voeding: CoolerMaster RealPower 450W = € 85,-
Intergeheugen: OCZ DIMM 2 GB Gold GX | DDR2 - 667 (PC2 - 5300)(kit van 2x1GB) = € 189,-
Videokaart: Asus EN7900GT TOP = € 289,-
+ Zalman VF900-Cu LED cooler
= € 39,-
Geluidskaart: Creative X-Fi Fatal1ty Edition = € 229,-
Hardeschrijf: Samsung SpinPoint P120 (250GB) = € 72,-
DVD-Rom speler: Asus DVD-E616P3 = € 22,-

Scherm: Acer AL1951Cs

Ik wil deze onderdelen bestellen bij Alternate.nl

Ik wil dit systeem vooral gebruiken voor: Gaming (BF2..) en Mulitmedia en editen bijv. van films en fotobewerking met Photoshop etc. etc.

Past deze samestelling bij elkaar?

En zouden jullie wat advies kunnen geven wat er beter zou kunnen?

Maximaal 1500 euro zonder scherm mee gerekent.

Alvast bedankt :)

[ Voor 20% gewijzigd door clownnl op 01-08-2006 21:04 ]

Verwijderd

Daar heeft ie weinig aan, hij vraagt of deze onderdelen bij elkaar passen!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Ziet er goed uit, maar...

-De Conroe is nog niet uit en zal ook niet goed verkrijgbaar zijn als je er een besteld. Ik denk dat je nog wel 2 maanden moeten wachten dan. Je zou een am2-systeem kunnen kopen. Voor dat geld van de E6600 zou je ook een AM2 X2 5000+ kunnen kopen. Zeker een goede processor? Als je dit doet moet je wel een ander moederbord aanschaffen.
- Zou je de prijzen achter de producten kunnen zetten?
- Zou je kunnen zeggen waar je wilt bestellen?
- Voor die brander zou je beter een BenQ DW 1655 kunnen nemen.
- Voor die harde schijf lijkt mij de Seagate Barracuda 7200.10 250 GB ook een goede.
- wil je gaan overklokken?
- Misschien een geluidskaart?
- Lijp scherm! _/-\o_

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:08:
Daar heeft ie weinig aan, hij vraagt of deze onderdelen bij elkaar passen!
Ja klopt, maar lees de link maar eens dan snap je dat hij wel gelijk heeft. Een kort antwoord op zijn vraag had gekunt maar er is niet veel zelfstudie gedaan door deze TS, of laat ik het anders zeggen; de informatie die hij zelf al heeft gevonden heeft hij minimaal verwoord waardoor dit topic niet aan de eisen van GOT voldoet.

Verwijderd

ik denk dat je op die geluidskaart wel wat kunt besparen door bijv. een Extrememusic te nemen.
van het gespaarde geld kun je een radeon x1900xt kopen
en ik denk dat een antec sonata II kast ook wel voldoet (eveneens 450 watt gevoed en een stuk stiller)

(verder eens met voorgaanden)

Verwijderd

De Intel Conroe is dus al WEL te bestellen! En gewoon op voorraad bij alternate (site is vandaag bijgewerkt)

En ik ken clownnl toevallig.. en hij koopt liever niet een al te dure videokaart, aangezien hij later misschien wilt overstappen op een kaart met DirectX10...

Ik weet toevallig dat hij ook geen overclock fan is.. dus dat zit er niet in..

Muziek wil hij ook graag maximaal ;)

• clownnl
De Creative X-Fi Fatal1ty Edition heeft op het frontpanel een Optical ingang en een Optical uitgangen, Geef de Optical uitgang 5.1 door? wand dan kan ik deze aan mij receiver kopelen zonder eventuele brom.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
clownnl schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:32:
De Creative X-Fi Fatal1ty Edition heeft op het frontpanel een Optical ingang en een Optical uitgangen, Geef de Optical uitgang 5.1 door? wand dan kan ik deze aan mij receiver kopelen zonder eventuele brom.
Ja, digitale uitgangen geven vrijwel altijd 5.1 door. De x-fi xtreme-music heeft overigens ook een digitale uitgang op de kaart. Je hebt er alleen een verloopje voor nodig. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Satch op 01-08-2006 21:42 ]

• clownnl
Metal schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:41:
[...]

Ja, digitale uitgangen geven vrijwel altijd 5.1 door. De x-fi xtreme-music heeft overigens ook een digitale uitgang op de kaart. Je hebt er alleen een verloopje voor nodig. :)
Oké, Wand als ik mijn receiver op deze geluidskaart zet met de 3 uitganten(front, rear, center+sub.) voor 5.1 dan hoor ik irritanten brom over allen kanalen, en op deze kaart zit ook een digitale uitgang maar deze levert alleen Stereo.. Dus daarom sluit ik hem liever aan via de digitale uitgang.

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:18:
De Intel Conroe is dus al WEL te bestellen! En gewoon op voorraad bij alternate (site is vandaag bijgewerkt)

En ik ken clownnl toevallig.. en hij koopt liever niet een al te dure videokaart, aangezien hij later misschien wilt overstappen op een kaart met DirectX10...

Ik weet toevallig dat hij ook geen overclock fan is.. dus dat zit er niet in..

Muziek wil hij ook graag maximaal ;)
Waarom neemt hij dan een 7900 GT, en de de Top-versie ook nog wel? :?

En die conroe's zijn inderdaad te bestellen, maar daar is volgens mij ook alles mee gezegd, de meeste winkels krijgen maar een paar binnen. Als je ze nu besteld, dan ben je laatste op de lijst, en dan ben je laatste op de lijst. Bij Alternate is die E6600 trouwens 30 euro duurder dan bij Azerty. :+

Verwijderd

hello_moto schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:52:
[...]

Waarom neemt hij dan een 7900 GT, en de de Top-versie ook nog wel? :?

En die conroe's zijn inderdaad te bestellen, maar daar is volgens mij ook alles mee gezegd, de meeste winkels krijgen maar een paar binnen. Als je ze nu besteld, dan ben je laatste op de lijst, en dan ben je laatste op de lijst. Bij Alternate is die E6600 trouwens 30 euro duurder dan bij Azerty. :+
Een sterk kaartje is wel zo lekker, en het duurd nog wel even voordat een betaalbare DirectX10 kaart er is ;)

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:54:
[...]

Een sterk kaartje is wel zo lekker, en het duurd nog wel even voordat een betaalbare DirectX10 kaart er is ;)
Met een 7600 GT kan je ook goed gamen tot aan de directx 10 kaarten hoor! Een 6600 Gt ook wel, kijk maar naar de waarschijnlijke systeemeisen van crysis

[ Voor 19% gewijzigd door hello_moto op 01-08-2006 22:16 ]

Verwijderd

Die hebben wij natuurlijk al lang onderzocht :) En er zijn tog ook games die die nu op hooge kwaliteit wil spelen, ik zeg laten we die videokaart maar zo staan :)

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:23:
Die hebben wij natuurlijk al lang onderzocht :) En er zijn tog ook games die die nu op hooge kwaliteit wil spelen, ik zeg laten we die videokaart maar zo staan :)
kan ook met een gewone 7900 gt

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
En zouden jullie wat advies kunnen geven wat er beter zou kunnen?
Vergelijk benchmarks van de hardware. Als je denkt dat een tragere processor ook voldoet (kun je zien a.d.v. benchmarks) dan neem je een tragere (en lager geprijsde) processor.
Benchmarks over de processor kun je bv. prima vinden op de Tweakers.net Frontpage (Tweakers.net - Search. Zie Introductie Conroe: AMD bijt in het stof waarin informatie en links naar benchmarks gegeven worden.
Geef de Optical uitgang 5.1 door? wand dan kan ik deze aan mij receiver kopelen zonder eventuele brom.
wand? want! ;)
Bekijk de site van Creative eens. Mocht je het niet kunnen vinden dan zou ik er niet vanuit gaan dat er 5.1 op zit. Wil je zeker zijn dan kun je altijd nog proberen om contact op te nemen met Creative Support.

Wellicht zijn topics zoals \[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3 ook interessant. Deze topics zijn eenvoudig te vinden met behulp van de GoT - Search.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.