Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] [DM] user met uitsluiten getal als nick

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:22
Deze user: 1440 kan geen DM's ontvangen, omdat zijn username volledig bestaat uit cijfers. De volgende melding ontstaat dus: "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'occulto'"

Lijkt me niet juist dat userid voorrang krijgt op username :)

Oh ik zie een fout in de topictitle. En die haken om DM mogen eigelijk ook wel weg

[ Voor 14% gewijzigd door Tarzan op 01-08-2006 20:03 ]

..:: ::..

Verwijderd

Het is dat ik een postje plaatste in het 'smeek om een DM' topic, anders waren we hier waarschijnlijk ook niet zo snel achtergekomen. Users met alleen cijfers als nickname zijn best zeldzaam geloof ik O-)

Verwijderd

Heb er nu toch een van je ontvangen Douwe, hoe heb je dat gedaan?

• Tarzan
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:04:
Heb er nu toch een van je ontvangen Douwe, hoe heb je dat gedaan?
Door je userid (95108) te gebruiken.

Verwijderd

Ik denk jou user nummer op gezocht, en daar een dm naar gestuurd toch??

(moet sneller typen)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 20:06 . Reden: sneller typen ]

Verwijderd

Douwe Jan schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:05:
[...]
Aha... net nog eentje van iemand anders ontvangen trouwens. Maar het zou natuurlijk fijner zijn als de directe link gewoon zou werken, niet iedereen hier heeft zo'n doorzettingsvermogen denk ik :+

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nice, ik kan je ook niet PM'en.. :P

Ik meen me te herinneren dat het te escapen was, maar ik kan me niet meer bedenken hoe ookalweer 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Douwe Jan schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:05:
[...]
Oei spuit 11 van mij.
Niet meer naar 1440 spammen om dit uit te proberen mensen ;)

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is misschien een kwestie van even prioriteit van username en userid omwisselen?

offtopic:
Een user met als naam of id '1337' bestaat niet eens ;-)

Verwijderd

KappuhH schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:11:

[offtopic]Een user met als naam of id '1337' bestaat niet eens ;-)
offtopic:
Toch wel:

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/37770

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
offtopic:
Die vind ik dus niet als ik in de url 1337 typ, het id bestaat dus niet

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wellicht is het idee om er gewoon nooit van uit te gaan dat er userid's in dat veld staan; maar alleen nicknames te accepteren? Moeten we wel even letten op users met spaties in hun naam trouwens

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Spider.007 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:56:
Wellicht is het idee om er gewoon nooit van uit te gaan dat er userid's in dat veld staan; maar alleen nicknames te accepteren? Moeten we wel even letten op users met spaties in hun naam trouwens
Daar zeg je nu wat, je hebt zelf een punt in je username, is het in react ook mogelijk een komma in je username te hebben ?

Jullie maken gebruik van de komma als scheidingsteken tussen de usernames, dus als iemand een komma in zijn username heeft wordt dat toch gezien als scheidingsteken ?

Of wordt er zuiver gekeken naar de combinatie komma+spatie ?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Spaties werken iig prima, vraag maar aan Douwe Jan ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Punksmurf op 02-08-2006 13:28 ]

met een hamer past alles

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie inderdaad dat niet de spatie, maar de komma als scheidingsteken wordt gebruikt. Komma's mogen wel in je nickname staan @GoT. Dat zal inderdaad grotere problemen opleveren dan voor die 22 users die dat hebben

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tarzan
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om enkel met een userid te gaan werken. De meeste mensen zullen toch gewoon het knopje gebruiken en hoeven dus geen username in te toetsen. Zovaak zal het niet voorkomen dat mensen naar meerdere gebruikers tegelijk een DM sturen. (behalve dan de afgelopen tijd met al die spam-topics, maar dat is over een paar weken wel over denk ik)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Handiger zou zijn voor meerdere recipients dat je op een knopje moet drukken en je een textarea krijgt waarna je de usernames moet scheiden dmv een enter.

• Joror
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03-2017

Joror

the eternal lurker

Ik denk dat het quoten van nicknames die voor fouten kunnen zorgen het beste zal werken - dan behoud je alle huidige functionaliteit.

Dus bijvoorbeeld
'1440' ipv 1440
en
'oh,when' ipv oh,when

Moet te doen zijn :)

nada aka zilch, formerly known as zip

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joror schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:15:
Ik denk dat het quoten van nicknames die voor fouten kunnen zorgen het beste zal werken - dan behoud je alle huidige functionaliteit.

Dus bijvoorbeeld
'1440' ipv 1440
en
'oh,when' ipv oh,when

Moet te doen zijn :)
mja, dan moet je er dus wel aan denken om altijd die quotes in te vullen, ook niet echt praktisch imo

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erkens schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:25:
[...]

mja, dan moet je er dus wel aan denken om altijd die quotes in te vullen, ook niet echt praktisch imo
Uiteraard zijn de quotes alleen nodig voor speciale nicknames; dus diegenen met slechts getallen; en diegenen met komma's erin ;)

---

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:44:
[...]

Uiteraard zijn de quotes alleen nodig voor speciale nicknames; dus diegenen met slechts getallen; en diegenen met komma's erin ;)
nu komen die gelukkig niet veel voor, maar handig is anders dat je eraan moet denken om het tussen quotes te zetten

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Door de controle op userid en username om te draaien blijft het probleem, maar dan precies andersom :P. Het gebruik maken van quotes indien er speciale tekens in je input voorkomt is wat je ook ziet op andere plekken, zoals Google:

Dit is een zin
"Dit is een zin"

In het bovenste geval worden de spaties als scheidingsteken gezien. In HTML heb je dat idee ook. Om dit principe door te voeren richting GoT is opzich redelijk logisch imo :).

🌞🍃

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erkens schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:05:
[...]

nu komen die gelukkig niet veel voor, maar handig is anders dat je eraan moet denken om het tussen quotes te zetten
een enter vindt ik een nog veel slechter idee. Anyways; fix komt er dus aan.

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.