Windows share offline beschikbaar maken in Mac OS X

Pagina: 1
Acties:

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:40
Hoe kan ik een windows share offline beschikbaar maken in Mac OS X?
Ik kan natuurlijk de complete inhoud kopiëren, maar windows heeft een optie "offline beschikbaar maken" die werkt als een soort synchronisatie. Zodra er weer verbinding gemaakt kan worden, worden wijzigingen ook in de share toegepast.

Alvast bedankt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

orillion schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:44:
Hoe kan ik een windows share offline beschikbaar maken in Mac OS X?
Ik kan natuurlijk de complete inhoud kopiëren, maar windows heeft een optie "offline beschikbaar maken" die werkt als een soort synchronisatie. Zodra er weer verbinding gemaakt kan worden, worden wijzigingen ook in de share toegepast.
Dat zal niet lukken. Je hebt clientside ook software nodig die de bestanden lokaal cached. En die zit niet in OSX.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 20:33
Helaas zit standaard niet in Os X, wel in een .mac account maar daar heb je weinig aan gok ik :). Als je creatief bent zou je eens kunnen kijken naar een bash script en wat rsync, daar kun je heel ver mee komen. Verder zijn er ook wel wat free/shareware tools te vinden: http://www.google.nl/sear...es+os+x&btnG=Zoeken&meta=

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:40
Bedankt voor de info. Ik zat er zelf ook al aan te denken rsync te gebruiken.
Het is niet mijn Macbook en degene van wie hij is vertelde me net dat ze Active Directory gebruiken. Dat komt wel van pas, want dan kan ik gewoon via Active Directory de user map delen, en die kan wel gecached worden door Mac OS X.