Toon posts:

Val externe HD....garantie ook vervallen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Samsung HD in een externe case ingebouwd. Door een ongelukje ( geen opzet dus) verschuift de case en valt 30 cm naar beneden op de grond. HD start niet meer op.

Betekent dit dat een RMA bij voorbaat kansloos is ? Tuurlijk is het domme pech, maar ook weer geen bewust aangebrachte schade.

mille grazie

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

User gebruik schade, geen rma.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het defect is niet de schuld van Samsung, maar je kunt ze toch even mailen?
Niemand weet het antwoord beter dan zij :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Haal hem gewoon eens los en druk alle kabeltjes aan, een val van 30cm moet een HD volgens mij wel overleven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 19:37 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoals eerder gezegd valt dit niet onder de garantie van de fabrikant. Dit is een schade door eigen gebrek (al of niet door eigen schuld) en zal logischerwijs voor jouw rekening komen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Gewoon terug brengen naar waar je hem gekocht hebt.
Aangeven dat hij niet benaderbaar is.
Doen alsof je neus bloed zal ik maar zeggen.
In de meeste gevallen doen ze niet moeilijk aangezien de fabriek ze toch gewoon een nieuwe geven.
Wij deden meestal met maxtor hd's hard plat op de grond slaan om er voor te zorgen dat ze echt niet meer werkte. Zo dat de pc ze niet meer herkent en dan hoef je dat test programmatje niet uit te voeren en kon je op de site alleen een vinkje aanzetten. scheelde weer tijd en moeite. En hop de rma in. Altijd gewoon vervangen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:43:
In de meeste gevallen doen ze niet moeilijk aangezien de fabriek ze toch gewoon een nieuwe geven.
Wij deden meestal met maxtor hd's hard plat op de grond slaan om er voor te zorgen dat ze echt niet meer werkte. Zo dat de pc ze niet meer herkent en dan hoef je dat test programmatje niet uit te voeren en kon je op de site alleen een vinkje aanzetten. scheelde weer tijd en moeite. En hop de rma in. Altijd gewoon vervangen.
Netjes is dat, met opzet dingen kapot(ter) maken zodat je een nieuwe krijgt...

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:37:
Haal hem gewoon eens los en druk alle kabeltjes aan, een val van 30cm moet een HD volgens mij wel overleven.
What the heck ook, "warranty" is toch al "void" als je die stickertjes erafhaalt ;)

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-02 07:24
ik heb wel eens harde schijven laten vallen van 1 meter hoog en ze deden het nog steeds, kijk ff goed de kabeltjes na :)

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:44:
[...]

Netjes is dat, met opzet dingen kapot(ter) maken zodat je een nieuwe krijgt...
Jazeker met maxtor wel. Zeer slechte schijven altijd.

Maar de hd's zijn altijd al kapot voordat we ze op de grond slaan en moesten dus zowie zo de rma in en in dit geval naar maxtor.

Alleen dat iri test tooltje kost gewoon veel tijd. En geloof me.. de marges op computer spul is niet echt veel en als je dan ook nog tijd moet steken in het testen en dergelijke bljift er nog minder over van de marges zal ik maar zeggen. En uitkomst is nog steeds het zelfde.. ze worden vervangen.. met of zonder de test resultaten.

Die resultaten is alleen voor hun administratie bedoeld zodat ze een overzicht krijgen van wat de meeste oorzaak is van uitval en dus kunne verbeteren in het volgende model.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 23:13
Niet netjes, maar de beste oplossing :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Realiseer je je dat je hiermee de TS aanzet tot fraude?

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit specifieke probleem heeft niks met hardware te maken. Dit is tussen jou en de leverancier cq fabrikant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.