Toon posts:

hervullen laser toners

Pagina: 1
Acties:
  • 1.350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb dus een HP Color laser 1600 ... zowat het goedkoopste kleurenlaser model dat hp in zijn assortiment heeft ... men beloofde dat men makkelijk 2000 pagina's kon printen met volle patronen (4 stuks) ... de eerste die meegeleverd was was slechts voor 1000 stuks. Ik heb nu 700 stuks geprint en het zwartpatroon is volledig leeg (hij wil niet meer printen).

Nu blijken die vullingen echt wel schandalig duur te zijn. Binnenin zit daar gewoon toner poeder in... nu is mijn vraag ... valt dat los te kopen en te vullen? heeft iemand hier ervaring mee. Mijn inktjet heb ik jaren gevuld zonder probleem eerst een lexus naderhand hp870cxi en dan hp930c.

Verwijderd

Er zijn verhalen dat dat spul enorm giftig is, ik zou er niet mee willen knooien.
Zou natuurlijk een broodje aap verhaal kunnen zijn, duitse consumentenbond heeft dit verhaal een keer gelanceerd.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
wat ik heb gehoord is dat er meer mechanische onderdelen in een toner zitten die aan het eind van hun leven zijn als de toner op is, ik weet niet of dat waar is alleen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alleen een zwarte valt nog wel mee toch? (60 euro?) Als je al die kleuren ook moet gaan kopen tikt het aan ja.

Ik kan ook zo geen imitatietoners vinden (zoals er genoeg bij inkjets zijn) en als een bedrijf adverteert met imitatietoners dan zijn ze bijna net zo duur als orginele. Ik zou niet zelf met toner gaan knoeien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Schandalig duur ?
1400 zwart wit afdrukken voor 60 euro is maar 4,2 cent per afdruk. Valt best wel mee al bestaan er wel laserprinters die goedkoper zijn in gebruik.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Bij mijn weten zit er een bedrijf in Zeewolde die toners hervuld.

Do as I say, don't do as I do.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:43:
Schandalig duur ?
1400 zwart wit afdrukken voor 60 euro is maar 4,2 cent per afdruk. Valt best wel mee al bestaan er wel laserprinters die goedkoper zijn in gebruik.
Als het alleen om de zwarte toner zou gaan wel ja, maar ik neem aan dat bij die 1400 afdrukken ook gewoon de kleurafdrukken zijn geteld.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:29:
Nu blijken die vullingen echt wel schandalig duur te zijn. Binnenin zit daar gewoon toner poeder in... nu is mijn vraag ... valt dat los te kopen en te vullen? heeft iemand hier ervaring mee. Mijn inktjet heb ik jaren gevuld zonder probleem eerst een lexus naderhand hp870cxi en dan hp930c.
Schandalig duur? En dat wist je niet dat toen je die printer kocht? :?

Inkt navullen kan idd, maar los toner poeder kopen heb ik nog nooit gehoord. Om maar niet te spreken van de kruideniersmentaliteit die je hier laat zien.

Ik dacht dat Nederlanders bekend stonden als krenten wat geld betreft maar onze zuiderburen kunnen er ook wat van :o
men beloofde dat men makkelijk 2000 pagina's kon printen met volle patronen
Volgens mij interpreteer je het woord beloven een beetje verkeerd. HP zal nimmer zoiets beloven. Ze zullen alleen zeggen dat je bij een bepaald papierdekkings percentage je een x aantal afdrukken kan maken.

Op HP.com bij een zwarte toner vind ik het volgende;
Approximate page yield based on 5% coverage.
Dus als jij 10% bladvulling hebt, kom je idd richting de 1000 afdrukken per toner.

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 01-08-2006 19:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
60 euro voor de zwarte
70 euro per kleur (3 stuks)

dat komt op 270 euro voor 650 afdrukken ... of te wel 41 cent per afdruk ... best veel centen.

Ik werkte vroeger op de belgische post... daar had men grote laserprinters alwaar men gewoon bussen toner in deed. Dus zo giftig zal het niet zijn volgens mij... ik wil mijn patronen bijvullen ... geen zwarte lijn gaan snuiven he!

Verslijt twijfel ik ook heel erg aan! dat is dus gewoon een rol met inktpoeder. De rol verslijt maar heel erg traag ik weet dat men vroeger lasers had die je gewoon kon bijvullen via een gaatje (brother en kyocera) dus verslijten lijkt me sterk.

Ik ga morgen dus eens op zoek naar meer info over losse inkt toner en het er eens op wagen ... ga enkel zwart kopen. Het grote probleem zit volgens mij ergens anders ... het vullen op zich gaat niet te lastig zijn denk ik maar er zit zo een software ding in waarbij de printer op een display aangeeft hoeveel inkt er nog in zit ... nu weet ik niet als je dat patroon terug opvult of hij dat ook als een vol patroon ziet. Volgens mij ... zit er een identificatie nummer in dat patroon ingewerkt en weet de printer met patroon X heb ik X aantal pagina's gedrukt ... dat zou mooi kl... zijn ... dan is het vooral een zaak om er achter te komen hoeveel nummers hij opslaat in zijn geheugen. Met de tegenwoordig al zo goedkope geheugenchips kunnen er dat best veel zijn :(

Update ... ik heb een aantal dingen gevonden ...

ReChargX-111B (BLACK premium graphics toner - 150g same "load" as the original) - No Tool Kit Needed - Includes Easy-to-Follow Instructions

het bestaat dus echt wel ... in amerika kost het 37 dollar ... wel komt daar nog eens 9 dollar bij voor een reset chip ... nog even verder zoeken dus ... in belgie zijn de toners trouwens een stuk duurder blijkbaar ... ik had ook op internet bovenstaande prijzen gezien doch hier betaal je overal 80 euro voor de zwarte en rond de 90 voor de kleur ... dat komt er op neer dat 1 keer alles vullen meer kost dan het toestel zelf ...

ik wil niet de gierigaard uithangen maar wel beetje aan het milieu denken ook! iedere maand een printer naar het stort brengen van een maand oud is ook beetje er over ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 20:07 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:00:
Ik werkte vroeger op de belgische post... daar had men grote laserprinters alwaar men gewoon bussen toner in deed. Dus zo giftig zal het niet zijn volgens mij... ik wil mijn patronen bijvullen ... geen zwarte lijn gaan snuiven he!
Vroeger dacht men ook dat roken niet ongezond was :o

Catch my drift?

Ik kan je overigens niet aanraden om te gaan zitten kloten met toner cartridges. HP zal het je niet in dank afnemen en je garantie is pleite. Reverse enginering is het eerste wat HP uitsluit in zijn voorwaarden.

Als het om inkt gaat zijn er diverse nieuwsberichten op de Frontpage over geweest.
Dat er een expiry date op zit is geen nieuws;

nieuws: Rechtszaak: 'Inktcartridges HP sterven voortijdig'

(lees vooral ook even alle reacties, staan erg zinvolle tussen)

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 01-08-2006 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:02:
[...]

Vroeger dacht men ook dat roken niet ongezond was :o

Catch my drift?

Ik kan je overigens niet aanraden om te gaan zitten kloten met toner cartridges. HP zal het je niet in dank afnemen en je garantie is pleite.

Als het om inkt gaat zijn er diverse nieuwsberichten op de Frontpage over geweest. Dat er een expiry date op zit is geen nieuws;

nieuws: Rechtszaak: 'Inktcartridges HP sterven voortijdig'
Vroeger bedoel ik een maand of 9 geleden ... dus

Verwijderd

Topicstarter
"What the heck is a reset chip?" HP and a slew of other companies are now "helping you" manage your supplies by putting chips on their cartridges that count the number of pages the printer has produced. When the page count has been reached, it starts to shut down the cartridge and ultimately stops the printer from printing (though HP says they will never employ "cartridge killer chips", the problem is, the printing process is significantly impaired without replacing the chips and the effect is nearly the same.

Will these cartridges work without the chips? Well... sort of... We use the HP Color Laserjet 1500 in house to do our testing (for the 1500/2500 series) and once the chip is "toast" using the machine slows down, won't any longer print larger jobs unattended, etc. So, while the cartridge will work, the chip in our minds is a necessity.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:08:
[...]

Vroeger bedoel ik een maand of 9 geleden ... dus
Ik heb op m'n werk ook copiers staan waar bottles/bussen toner in gaat en ja, dat kan je er zo uit laten lopen. Maar ik heb behalve refill setjes voor inktjet gezien, behalve namaak toners lijkt het me lastig allemaal. Het lijkt me niet echt makkelijk om nieuwe toner in een HP toner te krijgen!

Je zit zo te klagen over die kleur per afdruk. Tsjah, koop dan een inkjet en koop een re-fill setje die je op elke hoek van de straat kan krijgen.

Succes ermee.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 01-08-2006 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel goed nieuws mijn vermoeden werd bevestigd ... je kan ze dus inderdaad gewoon bijvullen ...

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/toner-refill-steps1.gif
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/toner-refill-steps2.gif
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/toner-refill-steps3.gif
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/toner-refill-steps4.gif
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/meritline/toner-refill-steps5.gif

de firma die deze domweg omgebouwde soldeerbout verkoop probeerd daad ook weer flink aan te verdienen natuurlijk ;) 38 euro !!! dus dat kunnen we zelf als tweaker ook nog wel maken ...

er kan gewone toner in !!! zonder probleem dus morgen eens bij de drukker gaan vragen ik geloof nooit dat 150 gram zwarte toner 50 euro kost (zoals ze op de site proberen te verkopen) men verkoopt daar een volledige kit van 3 kleuren (130 gram) en 1 zwart voor 211 euro... dat is dus al goedkoper maar niet genoeg volgens mij ... bende afzetters.

De chip is een ander klein nood ... het varieerd sterk van model tot model ... ik wil het wel eens wagen met de zwart!

Ik heb een inktjet staan maar dat is niet gemaakt voor de doeleinden die ik nodig heb. Ik ben momenteel boekjes aan het drukken ... 7 A4's recto verso ... oplage van 100 ... dus 1400 afdrukken ... dat wil je echt niet met je inktjetje gaan proberen ... de laser doet dit voldoende snel en met voldoende kwaliteit. Een beetje kleur afwijking boeit totaal niet! Foto's en zo laat ik afdrukken bij kruidvat

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 20:29 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10-2025
Toners zijn (mits voorzichtig behandeld) niet giftig.

Om het maar duidelijk te maken om zo jullie te overtuigen: O-)
Tonerpoeder is opgebouwd uit hééél kleine stofdeeltjes, zoiets als in je stofzuiger maar dan 100x kleiner ;)
Als je de toner in een printer zet gebeurt er niets gevaarlijks, maar als je hem opent zou de toner vrij kunnen komen in de lucht.
Bij het minste zuchtje wind blaast het weg, en omdat die tonerdeeltjes in je longen blijven zitten (zoals bij asbest :/) is dát giftig.
Als je de toner echter een half uur rustig hebt laten liggen en hem bij het openen héél zachtjes opent (in een ruimte waar het niet waait, hoewel een locatie buiten wel fijner is als er iets misgaat) kun je de nieuwe toner zachtjes erbij gooien.
Bij het 'kiepen' is er weer een gevaar: de toner die daar aanwezig vliegt ook alle kanten op als je hem giet, je moet dus zorgen dat je de boel luchtdicht over kan gieten (ideale situatie iig) om te zorgen dat er niets in de lucht kan komen.

Het beste lijkt me iig om op het busje nieuwe toner eerst een papieren blaadje te leggen (ipv de dop) de cartridge vanaf de zijkant te openen indien mogelijk, het busje omgedraaid (voorzichtig!!!!!111) erop te plaatsen, en dan het papiertje weg te trekken.
Eventueel een soort trechtertje aan de bovenkant vh busje vastplakken als de opening van het busje groter is dan de opening van de toner ( :X )

Let na het vullen op dat het nog een 'storm' kan zijn in de cartridge, houd het busje en de cartridge een halve minuut stil voordat je het busje wegtrekt.
Ook moet je de toner meteen weer dichtmaken ;)
Na het vullen de toner even schudden om het poeder te verspreiden, daarna kun je weer printen :)

Succes iig, ik hoop dat je wat aan bovenstaand verhaal hebt ;)

edit: Nu heb ik zo'n mooi verhaal getypt, is het inmiddels al samengevat in de posts hierboven :/
Om de discussie een beetje aan te vullen:
Toner vervliegt vrij snel, zolang alles goed ventileert (concentratie deeltjes laag houden) kan er weinig schadelijks zijn. Toch is het vervelend als het in je longen blijft steken, dus je kan beter té voorzichtig zijn dan een ongeluk maken :X

[ Voor 9% gewijzigd door DarthPlastic op 01-08-2006 20:40 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-01 20:32
Ik zie hier wel een paar denk foutjes, zo is met vier toners met 5% bladdekking natuurlijk 4*2000 pagina's haalbaar. (Okee, kleuren gaan over elkaar heen enzo), maar het is niet zo dat je met 4 toners slechts 1000 pagina's kan printen bij 10%.

Verder mag je ook niet vergeten dat toners die bij de printer geleverd worden maar half vol zitten, nieuwe toners zijn helemaal vol en daar zal je de 2000 waarschijnlijk niet mee halen.

Met mijn Epson acculaser C1100 heb ik al ruim 1000 pagina's erdoor gerammeld, thuisafdrukken op goedkoopste kwaliteit, verslagen, schoolwerk en officieel spul op normale kwaliteit.
Bij die 1000 prints zitten ook zeker 30 full-color DVD covers. De zwart knippert al een tijdje 'leeg', maar doet het echter nog steeds perfect!

Ik betaalde voor een nieuw setje toners 210 euro. 3 kleuren á 1500 pag en zwart 4000. Naar mijn idee een zeer lage afdrukprijs. en de printer kost tegenwoordig ook nog maar 250 euro. HP = duur! Dat is zo met cardridges en met toners.

[/einde betoog]

Nog één opmerking: Vergeet in de kostprijs niet de slijtage van je photo-conductor mee te rekenen. Gaat weliswaar veel pagina's mee, maar kost ook wel wat!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:27:
(...)
Ik heb een inktjet staan maar dat is niet gemaakt voor de doeleinden die ik nodig heb. Ik ben momenteel boekjes aan het drukken ... 7 A4's recto verso ... oplage van 100 ... dus 1400 afdrukken ... dat wil je echt niet met je inktjetje gaan proberen ... de laser doet dit voldoende snel en met voldoende kwaliteit. Een beetje kleur afwijking boeit totaal niet! Foto's en zo laat ik afdrukken bij kruidvat
En hoe vaak ga je deze aktie dan herhalen.....? MultiCopy anyone? Professionele drukker?
Me dunkt dat je dan goedkoper uit bent!

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alibaba.com/ca...For_HP_2600_And_1600.html

chip resetter bestaat dus ook maar kost wel dik 400 dollar ... ik zoek dus verder...
Pagina: 1