Toon posts:

PII 233 Als Server?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,
Ik kan heel goedkoop aan een PII233 komen met 32mb ram (daar gooi ik misschien wel wat bij). Ik wil dit systeempje gaan gebruiken als server, zal dit gaan. Het liefst een detecated win2k server maar nt4 is ook goed. Het moet vooral voor bestanden en internet dienen, games zal ,waarschijnlijk, niet gebeuren.

KAN DIT OF IS HET ONZINNIG?

thanx

WebMaster

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 15:56

Petuhr

FreeBSD

Voor Win2K is 32mb te weinig, minimaal 64mb maar het liefst 128mb.

Processor is wel goed :)

Verwijderd

Neem dan in ieder geval Linux op je machine, dan kan het heel erg goed. Met WinNT/2k lijkt het mij een beetje te licht.
SuSE 7.1 (komt binnenkort uit) kopen en wat extra ram, installeren en gaan! Nooit meer gezeik mee. :):)

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 13:56 schreef Petuhr het volgende:
Voor Win2K is 32mb te weinig, minimaal 64mb maar het liefst 128mb
Valt wel mee, voor het doorsturen van data hetzij van HDD of van Internet vereist voor zichzelf geen brute kracht omdat het op de achtergrond gebeurt.

En zo te zien gaat er maar hooguit een paar PC's aangesloten worden.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
[al gezegd mode]
Op zich is het best mogelijk maar ik zou zeker minimaal 128 mb plaatsen . en je moet geen bezwaar hebben om te wachten . En niet al te veel gekke dingen gaan doen .
Ik zou zelf nt4 server instaleren omdat win2k toch wel weer wat meer van je systeem vraagt
[/al gezegd mode]

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Ok.. Linux Rulez, maar hij zegt:
Het liefst een detecated win2k server maar nt4 is ook goed.
Heb zelf een P200MMX met Slackware :)

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Hmm mijn win2k prof kale install neemt al 83 MB...

Ok, als je er een snelle HD in heb zitten kan het wel, maar dat geswap is ook nie alles hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij die 32 mb komt waarschijnlijk nog 128 mb uit het systeem wat ik nu heb, ik koop dan 256mb voormijn huidige systeem. Er komen waarschijnlijk maar 2 of 3 pc's aan te hangen maar het gaat mij er vooral om dat ik niet persee mijn hoofd-pc aan hoef te hebben als ik wil internetten op een van de andere.

Alsvast bedankt voor de reacties tot nu toe!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nog wel suse 6.3 liggen. ik ben alleen helemaal niet bekend met linux. kan ik met linux wel hetzelfde als met win2k?

Verwijderd

Topicstarter
misschien kan ik er met een slotket een celly op zetten, of ik koop voor mijn hoofd-pc een celly met slotket en ik gebruik mijn pII 400 voor de server. Wat is beter?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ja, en meer ;-)
IMHO is voor een dedicated server, linux de beste oplossing, het is echter wel handig als je iemand in de buurt hebt die weet hoe het allemaal werkt.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik heb al twee maanden een PII-233 server met 96Mb in de meterkast (in houten behuizing ;) Ik draai er 2000 op en werkt perfect. Trouwens ik heb WinRoute als proxy (met stealth mode zodat port scanning niet lukt!)

Cogito Ergo Credo

• Destruction
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 28 januari 2001 13:59 schreef Petuhr het volgende:
*KNIP*
Heb zelf een P200MMX met Slackware :)
me broer ook , en da's de bak die het internet verdeelt :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
dus KOPEN DIE HAP?

Het is een compaq 233 met 32mb ram en een 15" monitor, de rest zal wel onboard zijn enzo. Wat moet ik hier voor betalen?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43
Ik heb ook een P2-233 en 64MB met win2k als server, en dat gaat, op het swappen na, hardstikke goed.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik zou er niet meer dan f250,- voor geven... meer = zonde

Verwijderd

Kopen!

Voor internet delen heb je aan een 486 in principe genoeg.

Voor bestanden is een 233Mhz peeceetje prima! Ik heb zelf een p100 met 16MB als fileserver/internetrouter. Draait windows 98 se en heeft een lange uptime mbv ramidle (memory management proggie)

Rob

Verwijderd

zeker doen, en win2000 of nt4 erop zetten, zelf gebruik ik een amd k5 133 met 64 mb ram als server met win nt 4 workstation

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Je kan met een P2 233 veel meer doen... maar dan moet je wel 256 Mb ram hebben.. dan kan je er namelijk Win2k Advanced Server op zetten.. en das echt super.. alles zit erop.. webserver.. ftp.. streaming media server.. enz enz.. teveel om op te noemen..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
nog meer ideen over de prijs

• Tomba
  • Laatst online: 02:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Minimum eisen voor windows 2000 server is p133/128 mb, dus dan zul je er geheugen bij moeten prikken. Echter; als het alleen om internet delen etc gaat zou ik windows nt4 installeren aangezien die een stuk soepeler zal draaien... :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Win2K advanged server? :?
WTF? (dit slaat op Robin nogwat)

Dit is dus echt overkill.
Voor een Internet/fileservertje.
Zet er gewoon Win2K pro op. (met 64 meg)

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Sorry hoor, maar op zo'n machientje win2k installeren? Ik heb nu in mijn machientje (zie onderaan) 256mb steken. Daarvoor was dat 128. Die extra 128 zijn puur en alleen voor win2k gekocht. 35Mb vrij hebben zonder 1 applicatie geladen te hebben was echt te weinig.

Persoonlijk vindt ik het ook totaal onzinnig om op een dedicated server een gui te draaien (dus geen win2k of nt4). Dat is namelijk meestal het instabielste onderdeel, en het vreet bovendien nog eens ram.
Ik heb niet echt door waarvoor je het wil gebruiken, voor internet sharing of web server. Als het dit laatste is, vergeet win2k of nt4 maar met minder dan 196mb. Bij webserving heb je namelijk een redelijk grote memory cache nodig. Uw os neemt al minstens 64Mb, uw webserver nog eens 10, en dan u mem cache nog eens....

Ik zou toch echt voor een blote linux gaan. Gewoon apache draaien. Mijn p133'tje met 48Mb ram en 40Gb disk shared hier thuis nu perfect het net en draait daarbij nog eens apache (webserver), squid (proxy-caching server) en samba (windows file sharing server). Ik heb daarmee nog nooit problemen gehad, en draait nu toch al +-5 maanden zonder 1 keer down tye zijn geweest. De reactiesnelheid is gewoon berbazingwekkend (ik had het ook niet verwacht)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Webmaster,
De pc is prima geschikt voor internet router en fileserver. Je moet er inderdaad minimaal 64 MB in heben voor NT4 en 128 MB voor Win2k. Ik gebruik zelf een AMD K5 166Mhz met 80 MB NT4 Server en WinroutePro voor een dergelijke server. Werkt snel en goed (geen last van swappen, zoals iemand hiervoor beweerde). I.p.v. NT4 Server is NT4 Workstation ook goed te gebruiken. Win2k lijkt mij te zwaar en dus niet nodig. Je kunt nog overwegen Win9x te gebruiken (moet ook werken), maar ik prefereer NT vanwege de betere betrouwbaarheid. Met Linux heb ik geen ervaring, hoewel het ook goed werkt mits je weet hoe je ermee om gaat.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

hmmm, w2k kun je wel vergeten met minder dan 128Mb. NT4 gaat perfect. Ikzelf draai NT4 op een P90 met 32Mb.
bij 5 aangesloten clients die alle heftig downloaden via winroute en kopieren blijft processor belasting onder de 60%.

specs : wil je niet weten

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 07:43
Op zondag 28 januari 2001 16:03 schreef dijkmane het volgende:
hmmm, w2k kun je wel vergeten met minder dan 128Mb. NT4 gaat perfect. Ikzelf draai NT4 op een P90 met 32Mb.
bij 5 aangesloten clients die alle heftig downloaden via winroute en kopieren blijft processor belasting onder de 60%.
Zoals ik al typete, ik heb een P2-233 met 64MB, en dat is voor een server echt genoeg hoor!! Je moet er niet op gaan werken, want dat gaat minder (swappen enzo), maar anders is 64MB wel genoeg.

Verwijderd

ik snap het niet helemaal. Als je alleen maar internet wil delen (en misschien een printer) dan is de oplossing die je wilt niet echt de beste.

Het kost meer dan bijvoorbeeld de SMC Barricade en dan hebben we het nog niet eens over stroomkosten, herrie en stabiliteit (je wilde een MS OS er op toch?).

Bovendien is dit ding ook meteen een 4 poort switch... Kan je tenminste al dat geheugen zelf gebruiken.

CC

edit: je kan alleen geen bestanden delen op deze manier, tenminste, niet zodat ze altijd te bereiken zijn. Het gewone sharen tussen je machines is geen enkel probleem natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ziet er wel leuk uit maar dat ding kost 199 dollar. dat is ongeveer 500 piek. dan moet ie ook nog helemaal uit amerika komen. het is dan ook nog geen fileserver en er zit geen monitor bij. Dit systeempje kan ik voor veel minder kopen en het heeft meer mogelijkheden.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:47

Marc H

- - Is wakker - -

Ik draai hier sinds een week een file-, ftp- en telnet-server met w2k pro (internet sharing enabled) met koe erop. Op 64 mb, en het valt eigenlijk niet tegen.

Ok, het is een dual C450 met 2x 20GB IBM 7200 rpm u66 schijven, met een 100Mbit netwerk.
Op mijn workstation draai ik alleen het os, en de spelletjes. vrijwel alle software en alle data trek ik van de server af.

32 mb lijkt me ook wat weinig, maar met 64 mb zou het goed moeten kunnen

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

haha, jullie hebben het over een celly 400 als server omdat ie te traag word. (kuche kuche)
ik heb hier een 468 staan met 32 mb ram (veel huh?!) en dat draait perfect win98 als intnernetserver, en dat draait goed. dus wat zeuren jullie, prop een grotere harde schijf in je 468 en een beetje extra geheugen. gebruik tweakUI om hem op te laten starten de programmas om je internet te serveren en automatisch in te laten loggen op het netwerk (dat je geen enter hoeft te typen). en je hebt niet eens een monitor nodig.

dus das een goedkoop servertje ;)

mzzlz

Verwijderd

mijn server is een linuxbak (Rh6.0)
en da's een p100 met 64 mb
en da's een webserver en mailserver

bijna helemaal off topic :)
probeer alleen te zeggen dat linux lekker licht is (geen x draaie :))
maar als fileserver kan je beter kijken voor ata66 of ata100 kaartje
geheugen is te weinig maar proc is goed

Verwijderd

ff teruggaand op de Barricade, gekocht bij www.outpost.com voor $99, en met verzendkosten en invoerrechten iets van f320 betaald. Geen fileserver inderdaad, maar neemt lekker weinig ruimte in ook.

CC

Verwijderd

geheugen kost tegenwoordig geen fuck meer dus als je er minstens 128mb in stopt werkt het perfect.
heb zelf een k6-2 266 met 128mb als w2k server draaien.

Verwijderd

Topicstarter
nog sugesties of de maximale prijs die ik er voor moet betalen?

Verwijderd

Ik heb hier een P166MMX met 64MB RAM staan als server. Hij draait NT4 Server. Werkt als een trein. Ik gebruik hem om Internet te delen en om een shared schijfje te hebben. Er staan overigens geen monitor/toetsenbord/muis bij, daar heb ik pcAnywhere voor...

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Op zondag 28 januari 2001 13:57 schreef wijnolst het volgende:Neem dan in ieder geval Linux op je machine, dan kan het heel erg goed. Met WinNT/2k lijkt het mij een beetje te licht.
SuSE 7.1 (komt binnenkort uit) kopen en wat extra ram, installeren en gaan! Nooit meer gezeik mee. :):)
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=208
Op zondag 28 januari 2001 14:01 schreef Petuhr het volgende:Hmm mijn win2k prof kale install neemt al 83 MB...

Ok, als je er een snelle HD in heb zitten kan het wel, maar dat geswap is ook nie alles hoor :)
Heb zelf een trage bigfoot.. met 160 meg.. En ik draai w2k server.. En het draait perfect.. er hoeft echt geen snelle schijf aan.. en starten.. Dat ding van mij draait toch 24/7...
Op zondag 28 januari 2001 14:11 schreef jopiek het volgende:Ik heb al twee maanden een PII-233 server met 96Mb in de meterkast (in houten behuizing ;) Ik draai er 2000 op en werkt perfect. Trouwens ik heb WinRoute als proxy (met stealth mode zodat port scanning niet lukt!)
Wil ik ook!!!!... Alleen mijn vader snapt dat nog niet... :(
Op zondag 28 januari 2001 14:27 schreef WebMaster het volgende:dus KOPEN DIE HAP?

Het is een compaq 233 met 32mb ram en een 15" monitor, de rest zal wel onboard zijn enzo. Wat moet ik hier voor betalen?
Onboard, Stabieler zijn ze er niet te krijgen.. Als je maar niet met vage programma's gaat spelen
Op zondag 28 januari 2001 15:18 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:Je kan met een P2 233 veel meer doen... maar dan moet je wel 256 Mb ram hebben.. dan kan je er namelijk Win2k Advanced Server op zetten.. en das echt super.. alles zit erop.. webserver.. ftp.. streaming media server.. enz enz.. teveel om op te noemen..
Advanced server.. Die jonge heeft 1 processor, geen 16.. neem maar gewoon w2k server..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik het zeker: IK GA HET KOPEN:)

nou alleen nog hopen dat dat kan, er schijnt nog een kaper op de kust te zijn:(

In ieder geval voor alle reacties van jullie tot nu toe. Thanx a lot, keep it comming!

Zijn er nog ideen over de prijs die ik zou moeten betalen voor deze set.

WebMaster

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Voor 350 gulden mag je hem bij mij thuis brengen.. Wat je er voor geven moet.. Stel voor jezelf een budget.. Want je moet ook nog wat extra geheugen halen..

haal je een reep van 128 Mb dan zit je op 160 meg.. Wedden dat je grote vriendjes wordt met je servver

AKA Rinkel weblog

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Ik heb hier een P166MMX@200, 64 MB RAM. Draait Win2k Advanced Server (Heb geen Server ;) ), neemt wel tering veel ruimte in, meer dan 1 GB, maar alles zit er al in!!!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
http://www.clarkconnect.org/ gebaseerd op Red Hat 6.2. Had hem binnen een half uurtje online.

• sampoo
  • Niet online
Op zondag 28 januari 2001 14:01 schreef WebMaster het volgende:
Bij die 32 mb komt waarschijnlijk nog 128 mb uit het systeem wat ik nu heb,
Werkt het systeem niet met simms ipv dimms? Dan gaat het wat moeilijker worden.

Verwijderd

Topicstarter
hoop het niet, is wel atx (pII 233) ik heb nog wel wat simms liggen maar das ook niet veel meer

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik heb ook een p2-233 met 128 mb als server lopen met nt4-server en oracle 8i als db-server, gaat prima voor de meesteserver doeleinden is de snelheid van de proc niet het belangrijkste maar meer het geheugen

Beste film ooit

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn server is een P166 met 128MB, Novell Netware 4.20, GroupWise (voor de mail) & BorderManager (Firewall etc)
Hier zit 2x 75GB ide en 2x 18.2 SCSI in.
Draait als een tiet!

Verwijderd

Topicstarter
draaien die dan?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
voor zon simpel servertje is processor ruilen niet echt nodig. je kunt altijd die 400 erin stoppen als die over is. maar ik denk niet dat er een BX moederbord in zit. dus geen 100mhz fsb

ik zou als ik jou was echt proberen om er linux op te draaien. is wat stabieler en je hebt die gui ook niet nodig. met 32mb moet dat wel te redden zijn.

Verwijderd

PII 233 is snel genoeg voor een kleine server.

32MB is wel krap, maar Win2K loopt met 32MB sneller dan NT4. Zolang je niet meer dan een (internet) proxy/firewall draait zou dat prima moeten werken.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op maandag 29 januari 2001 18:16 schreef Jan_Klaassen het volgende:
PII 233 is snel genoeg voor een kleine server.

32MB is wel krap, maar Win2K loopt met 32MB sneller dan NT4. Zolang je niet meer dan een (internet) proxy/firewall draait zou dat prima moeten werken.
I agree ;)

Verwijderd

Hmm
als je alle onnodige services etc uitzet draait een pI 233mmx al perfect met win2k, heb er hier inmiddels wel 512MB geheugen inzitten, maar met 64MB liep het ook prima.. gebruik ut als workstation.

Gateway heb ik een P150 voor met 32MB ram, ding draait onder slackware en er is werkelijk geen omkijken naar..
ding staat al 200 dagen op rij aan :)

Verwijderd

Mmm, dit lijkt me ook nog wel wat. Ik kan voor 250 piek een mobo+p2 233+64 mb ram kopen. Kheb nog een kast liggen... Moet wat van te maken zijn.
Is dat te veel (250)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
wij hebben een p200 met 64 mb ram als server staan (staan nu 4 pc's aan) hadden eerst win98 maar die moest elke dag een paar keer gerestart worden. toen had me broer een of andere linux ding, en dat werkt perfect, makkelijk te instaleren en neemt weinig ruimte in beslag, en het aller bijlanrijkste. geen restarts meer

Verwijderd

straat: je hebt win2k advanced server draaien op een P200 met 64MB? gaat dat een beetje?
Ik heb hier (zie vorige post in deze thread) een P166MMX met 64MB (en een 1.7 GB harddisk) staan die op dit moment NT4 server draait, maar ik heb hier ook Win2k (alle smaken, waaronder server en advanced server, behalve datacenter server, maar wie heeft er nou 32 procs >:))

Zou win2k server een beetje redelijk gaan op mijn p166? Of kan ik het beter op nt4 houden?
Pagina: 1