Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tom Tom] Point of Interest toevoegen met PoiEdit

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Beste tweakers,

Ik ben bezig met het updaten en aanvullen van de poi's in tomtom op mijn Qtek 9100. Ik doe dit met het programma PoiEdit. Het is werkelijkwaar een geweldige tool en werkt met alle bekende navigatiesystemen. Je kan er eenvoudig allerlij poi's mee vinden en toevoegen. Natuurlijk heb ik ook een vraag.

De poi's die worden toegevoegd haalt PoiEdit van verschillende sites. Zo kan je bijvoorbeeld locaties van snelheidscamera's van flitspaal.nl halen maar ook van poihandler.com. Daarnaast kan je ook allerlei poi's ophalen die standaard in tom tom zitten zoals de locaties van geldautomaten. Ik heb de volgende vragen.

1- Hoe weet ik welke site de meest betrouwbare en actuele locaties heeft ?
2- Zijn de poi's die standaard in tomtom navigator 5 zitten net zo up to date als die van de sites ?
3a- Tomtom heeft een maximum wat betreft poi catagorien. Is er een manier om dit te omzeilen ?
3b- Is het misschien mogelijk om poi catagorien samente voegen. Tomtom gebruikt ov2 bestanden. Kan je van verschillende van deze bestanden een bestand maken ?

Ik hoop dat jullie wat meer weten. Mocht iemand nog vragen hebben over poi's, wie weet kan ik je helpen. PoiEdit is alvast een aanrader !

[ Voor 6% gewijzigd door michielvz op 01-08-2006 19:07 ]