[UPS] Software voor de back-UPS pro 280

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 16:02
Ik heb op CZ een Back-UPS pro 280 gekocht van iemand, hij ziet er zo uit: (alleen in het zwart)

http://www.apcguard.com/images/BP280S_front.jpg

Nu was de accu van dat ding nogal kapot en ik heb er een nieuwe ingedaan vandaag, en de UPS werkt nu goed, als ik de stekker uit het stopcontact trek van de UPS dan blijft de lamp die eraan hangt gewoon branden.

Achterop de UPS zit een COM poort. Op een andere UPS die ik heb, een Smart-UPS 1400 (ook gekocht op CZ) zit ook zon poort en ik had die gekocht met zon kabeltje erbij voor tussen de UPS en de computer. Daarmee kan ik via Powerchute Business Edition.7.0.2 gewoon de UPS uitlezen, zien wat de status ervan is, hoevol de batterij enzo is. Maar deze versie van Powerchute kon de back-ups 280 niet uitlezen. Ik heb ff op internet gezocht en kwam op deze pagina:

http://www.apc.com/resour...x.cfm?base_sku=BP280SX116

Bij software downloads kan ik daar Powerchute Personal Edition downloaden. Het lijkt mij dan dat de software die daar staat bedoelt is voor de back-ups pro 280. Maar, als ik de software installeer, dan krijg ik de melding dat de software niets kan vinden op de USB poort en dus de installatie afsluit. Ik heb nu dus versie 2.0 van Powerchute personal edition, weet iemand welke versie er wel werkt met een back-UPS pro 280 die is uitgevoert met een RS232 poort?

Dan nog een kleine vraag: als je een UPS een tijd (zeg een maand) niet wilt gebruiken, kan je hem dan beter gewoon op netspanning laten staan, moeten de accu's eruit, of kan je hem gewoon wegzetten?

Overigens weet ik niet of dit nou echt specifiek hard of software is, dus ik heb em in OH gezet, verplaats maar als ie ergens anders moet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Widow
  • Laatst online: 12-02 16:02
*kick*

iemand een idee :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 21:04
ik heb het vermoeden dat bij jouw nieuwe ups een serieel>usb verloopkabel ofzo dr bij hoort (of misschien is het gewoon een usb ding met seriele aansluiting aan de ups kant)

wat je natuurlijk altijd kan proberen is gewoon een mailtje sturen naar apc waarin je het probleem voorlegt en vragen of zij een oplossing weten

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• strandbal
  • Laatst online: 22:17

strandbal

Was het maar zo'n feest.

In Energiebeheer van Windows kun je aangeven dat je een APC UPS hebt, dan heb je vaak dat programma van APC niet eens nodig.

Eigenschappen voor beeldscherm --> Schermbeveiliging --> Energie --> Noodvoeding

Selecteren kiezen, en zeggen dat je een APC UPS hebt op COM1, en het zou al moeten werken :)

Hier stond een dode link.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem hier gehad.
Je moet de PowerChuteBusiness downloaden en installeren (Basic versie) dan werkt het wel.
Die Personal edition heb je echt geen reet aan, de UPS1500 die ik heb heeft ook USB en wordt ook niet herkend.
En ja standaard in windows wordt de APC ook herkent, maar dan heb je geen controle over het ding.
Ik heb ook een UPS100 en die heeft een COM poort, maar deze 2 tegelijk aan de praat krijgen vanuit een pc is mij niet gelukt. Zowel de combinatie USB en Com en de combi COM COM(ups1500 heeft ook com poort) werken NIET. Krijg slecht connectie met een UPS. Als jij het kan uitvogelen dan hoor ik het graag, heeft al enkele hoofdbrekens gekost.

[ Voor 33% gewijzigd door harrytasker op 13-08-2006 20:56 ]