scanjet 3670 lamp bljift aan

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Is het normaal dat de lamp van de scanjet 3670 aan blijft wanneer het apparaat gewoon aanstaan?
Ook als ik de pc uit doe blijft de lampt van de scanjet 3670 branden. Gebruikt onnodig stroom lijkt me, daarom moet ik nu telkens de adapter los halen.

Iemand enig idee?

aahh durka durka durka

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
De powerled van mijn hp 630C printer blijft ook gewoon branden als ik mijn pc via windows uitzet.
Trek ik de stekker van de pc eruit, dan gaat de printerled ook uit.
De printer krijgt dus ook stroom via de usb poort net zoals mijn pda lader met led die ook blijft branden als ik mijn pc softwarematig uitzet.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

Nik

Moet je even in je bios kijken of je iets met USB power kan doen indien je pc uit staat, dan er ook geen stroom meer naar de USB pooten gaat, en dat zou het probleem moeten verhelpen :)

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
proller schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:19:
Moet je even in je bios kijken of je iets met USB power kan doen indien je pc uit staat, dan er ook geen stroom meer naar de USB pooten gaat, en dat zou het probleem moeten verhelpen :)
Nah euh ik weet wel 100% zeker dat de lamp in mijn scanner geen stroom krijgt via de usb van mijn pc, maar via zijn eigen adapter op het stroomnet.
De twee reacties die ik heb gehad op mijn vraag, vind ik daarom ook wat raar .

Dus bij deze nog eens: iemand kennis of een idee wat het kan zijn, waarom mijn scanner lamp dus blijft branden?

aahh durka durka durka

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb ook een HP Scanjet 3670, en die lamp brandt volgens mij niet altijd. Wel als je de scanner net hebt aangezet (dwz, als je spanning op de voeding van de scanner hebt gezet), en als je de scanner net hebt gebruikt. Maar volgens mij gaat de lamp na verloop van tijd ook weer uit.

Mijn oude scanner van 8 jaar geleden had dit trouwens ook al.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

in mijn bios kan ik instellen of de usb poorten stroom moeten blijven geven of uigaan.
Als jouw usb poort op "aan blijven als pc uitstaat"staat, dan kan jouw apparaat niet weten dat de pc uit staat en blijft dus aan.
ongeacht dat hij zijn stroom van een adapter krijgt.

die rare reactie's komen van mensen die een idee hebben, niet van mensen die zomaar wat raaskallen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

Nik

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:29:
in mijn bios kan ik instellen of de usb poorten stroom moeten blijven geven of uigaan.
Als jouw usb poort op "aan blijven als pc uitstaat"staat, dan kan jouw apparaat niet weten dat de pc uit staat en blijft dus aan.

die rare reactie's komen van mensen die een idee hebben, niet van mensen die zomaar wat raaskallen.
Ik quote 'm nog maar eens, precies mijn gedachten, maargoed... Probeeeeeeer het eens TS? Verder ben ik ook niet telepatisch en / of heb geen glazen bol :N

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:29:

Dan hadden ze het wat duidelijker moeten neerzetten zoals jij nu doet. Dan ziet het er idd helder uit.

Zal eens die usb power optie checken.

tnx

[ Voor 6% gewijzigd door DJ Chicken op 20-08-2006 17:19 ]

aahh durka durka durka

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
DJ Chicken schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:13:
Is het normaal dat de lamp van de scanjet 3670 aan blijft wanneer het apparaat gewoon aanstaan?
Het heeft waarschijnlijk niks te maken met USB power. Mijn scanner blijft ook gewoon aanstaan (led blijft branden) ook al is de computer compleet uitgeschakelt, de enige remedie is de netstekker uit de adapter te halen. In feite dus gewoon verspilling.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na een tijdje gaat ie echt weer uit. Denk aan een half uurtje of zo. Ik heb de tijd niet gecontroleerd, maar laatst stond de pc waar de scanner aanhangt al een tijdje aan, en toen was de lamp van de scanner uit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1