Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 19:36
Ik was van plan om de tomtom 510 te kopen, maar zo'n pda met tomtom erop lijkt me ook wel wat.
Mijn vraag is dan ook wat advieseren jullie mij om te nemen, een standalone navigatie van tomtom / Garmin of een pda.?

Wat zijn de voordelen en nadelen tenopzichte van mekaar.
Draait tomtom wel even soepel / vloeiend op een pda als op een standalone.
Uiteraard bied een pda meer funties, dus dat is natuurlijk wel intressant.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Games schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:06:
Uiteraard biedt een pda meer functies, dus dat is natuurlijk wel interessant.
Ga je die ook daadwerkelijk gebruiken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[..]
Mijn vraag is dan ook wat advieseren jullie mij om te nemen, een standalone navigatie van tomtom / Garmin of een pda.?
[..]
Wij kunnen natuurlijk moeilijk voor jou gaan bepalen wat waar je je geld in moet steken.

Als je bij een ander de vraag steld of je een PDA moet aanschaffen, zou ik voor een standalone gaan. Een PDA is leuk speelgoed, maar als je het niet gebruikt...

Als jij dus 0,0 behoefte heb aan een PDA, dan moet je dat gewoon niet doen. Ik heb een nieuw GSM abo'tje genomen tijdje terug, en een T-Mobile MDA Vario toestel. Een PDA die kan bellen. Maar het PDA gedeelte gebruik ik amper. Auto heb ik niet, maar er draait wel navigatie op. Kan dus altijd de weg vinden, en ik heb standaard me telefoon bij me, dus ook navigatie (voor mij dus een veredelde route planner).

Dus lastige vraag, je kan hem al zelf niet beantwoorden, maar wij denk ik ook niet. Voor de heb is leuk, maar is dat je het extra geld waard?

Ey!! Macarena \o/

• Games
Tja tuurlijk ga ik die gebruiken, maar gewoon voor prive doeleinden.De navigatie zal ik niet vaak gebruiken, maar ik vind het gewoon makkelijk om te hebben, aangezien ik nergens de weg weet.Op deze manier kan ik teminste ergens naar toe gaan zonder te verdwalen zeker buiten de stad. :)
Dus beide zal ik niet intensief gebruiken.

De tomtom 510 kan ik via een vriend krijgen met persooneelskorting.
De pda koop ik zonder de tomtom software.

Het gaat ermeer om standalone of pda voor ongeveer hetzelfde geld.

[ Voor 21% gewijzigd door Games op 01-08-2006 17:20 ]

• Miki
  • Laatst online: 23:39
Ik was van plan om de tomtom 510 te kopen, maar zo'n pda met tomtom erop lijkt me ook wel wat.

Wat zijn de voordelen en nadelen tenopzichte van mekaar.
Draait tomtom wel even soepel / vloeiend op een pda als op een standalone.
Uiteraard bied een pda meer funties, dus dat is natuurlijk wel intressant.
Hoe bedoel je precies? Als je de pda naast navigatie ook echt daadwerkelijk gaat gebruiken dan raad ik je aan om een pda te nemen. Zo niet dan zijn er zat andere alternatieven.

A.
Voor pda navigatie zijn er verschillende programma's waar tomtom de populairste is, vraag me alleen af of dat komt door daadwerkelijk aankopen of warez :r . Andere paketten zijn o.a. iGo,Navigon (TMC), route 66, destinator.
B.
Daarnaast heb je de zogenaamde kastjes: tomtom Go series, Sony nav-u (vind de software er gelikt uitgezien en niet te vergeten TMC module!!!!), Garmin, etc. etc.
C.
De bekende autoradio's met navigatie, kan een mooi alternatief zijn als je ook opzoek bent naar een goede autoradio.

De prijzen van de genoemde setup's ontlopen elkaar niet denderend veel, mits je legaal alles koopt en dus complete setjes rekent. Zoek dus eerst goed uit wat je werkelijk nodig hebt en als advies geef ik je mee, staar je niet blind op tomtom alleen.

• Games
Van wat ik gezien heb van tomtom vond ik erg goed uitzien, maar niet ermee gereden.Waar ik wel mee heb gereden was die van garmin en die vond ik wel goed, alleen bij die van tomtom kon je makkelijk parkeergarages vinden en met die van garmin lukte me dat niet echt.

Hmm naar die nav-u van sony heb ik nog niet gekeken, dat moet ik ook maar eens doen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 13:56
tomtom mobile geen optie?

you had me at EHLO

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook wel benieuwd naar de voordelen en nadelen van een standalone TomTom en Navigator voor op de pda. Ik heb zelf sowieso een pda nodig en twijfel tussen een TomTom Go 510 en een TomTom Navigator 5 Bluetooth pakket.

Het voordeel van een standalone is dat ik die als bluetooth carkit kan gebruiken en ook voor de bediening van een iPod. Werkt dat handig?

Van de Navigator lijkt me de veelzijdigheid op het gebied van de navigatiesoftware wat groter: koppeling met PIM-gegevens (adresboek), maar een nadeel lijkt mij de extra benodigde oplader voor de gps-receiver en weer een extra apparaat (carkit, pda, gps-receiver en een iPodmount).
Navigator is natuurlijk wel weer goedkoper, maar ik hoorde dat de software slechts op 2 pda's kan worden geregistreerd en ik wissel vrij regelmatig van pda. Ik heb geen zin om over een jaar nieuwe software aan te schaffen omdat ik beide activaties heb verbruikt. En mijn laatste vraag: soms heb ik 2 pda's tegelijk in gebruik (HTC Windows Mobile apparaat en een Palm), kan ik TomTom Navigator dan op beide apparaten geïnstalleerd hebben? In minder legale en oplossingen in het grijze gebied heb ik geen interesse.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Miki
  • Laatst online: 23:39
Canaria schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:47:
Ik ben ook wel benieuwd naar de voordelen en nadelen van een standalone TomTom en Navigator voor op de pda. Ik heb zelf sowieso een pda nodig en twijfel tussen een TomTom Go 510 en een TomTom Navigator 5 Bluetooth pakket.

Het voordeel van een standalone is dat ik die als bluetooth carkit kan gebruiken en ook voor de bediening van een iPod. Werkt dat handig?

Van de Navigator lijkt me de veelzijdigheid op het gebied van de navigatiesoftware wat groter: koppeling met PIM-gegevens (adresboek), maar een nadeel lijkt mij de extra benodigde oplader voor de gps-receiver en weer een extra apparaat (carkit, pda, gps-receiver en een iPodmount).
Navigator is natuurlijk wel weer goedkoper, maar ik hoorde dat de software slechts op 2 pda's kan worden geregistreerd en ik wissel vrij regelmatig van pda. Ik heb geen zin om over een jaar nieuwe software aan te schaffen omdat ik beide activaties heb verbruikt. En mijn laatste vraag: soms heb ik 2 pda's tegelijk in gebruik (HTC Windows Mobile apparaat en een Palm), kan ik TomTom Navigator dan op beide apparaten geïnstalleerd hebben? In minder legale en oplossingen in het grijze gebied heb ik geen interesse.
TomTom navigator voor pda's moet je online activeren via een tomtom website. Het klopt inderdaad dat je maar beperkt mag activeren. Alleen of het max. 2 mogen zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je niet 2 tegelijk kan activeren, zodra je een pda met TT hebt ge-activeerd dan moet je een aantal maanden wachten voordat je voor een andere pda met dezelfde licentie kan activeren. Op het forum van pocketinfo.nl moet je hier zeker iets meer info over kunnen vinden.
Ik heb zelf dit jaar ook een pda switch gemaakt met een legale TT5 versie. Vorig zomer (2005) op mijn MDA compact geactiveerd, en afgelopen maand februari (2006) op mijn Palm T|X. Overigens gebruik ik mijn MDA compact niet meer.
Pagina: 1