HP Designjet130nr kleur valt weg

Pagina: 1
Acties:

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb hier een HP Designjet 130nr staan welke ruim een jaar prima gefunctioneerd heeft, maar sinds een tijdje vreemdje kuren vertoont. Het probleem is als volgt;

Bij het afdrukken van een print op een willekeurig formaat hapert cyaan / licht cyaan (niet te zien welke precies, ben geen kleurenwizard :P) gedurende de hele afdruk. Vaak begint de afdruk goed, gaat het 10cm later fout en pakt de printer weer 10cm later gewoon netjes de draad weer op, soms blijft het fout gaan. Ik heb alle koppen en cartridges al een keer vervangen (sodeju, da's kostbare sh*t), de electronische contacten schoongemaakt en een firmware upgrade gedaan. Allemaal zonder resultaat. Ook afdrukken via netwerk / parallel / usb maakt geen verschil, noch het kiezen van een andere afdrukkwaliteit.
Het allervreemdste is misschien nog wel dat een afdruk met 1 effen kleur probleemloos uit de printer komt rollen. Dit heb ik geprobeerd met iedere afzonderlijke kleur (cyaan / magenta / geel / l-cyaan / l-magenta / zwart), met elke keer een vlekkeloze print als resultaat.

Ik ben radeloos. En voordat iemand het voor de hand liggende gaat roepen; HP is ook radeloos in deze kwestie (maar dat roepen ze al snel natuurlijk ;)).

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Topicstarter
Probleem is opgelost, na 2 dagen intensief onderzoek en honderden euro's aan nieuwe koppen... Bleken we gewoon 2 defecte koppen voor light-cyaan achter elkaar gehad te hebben... Daar denk je op zo'n moment dus niet aan... grmbl.. :@

Mod: mag op slot van mij